Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-03-01, 10:07
  #73
Medlem
vatten och bröd kan man klara sig länge på

"En svidande förlust på 81 miljarder – det räknar Riksbanken med blir kontentan av 2022. Svenska skattebetalare riskerar att få betala notan."

https://www.dagensps.se/bors-finans/...r-brakforlust/
Citera
2023-03-01, 17:11
  #74
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
vatten och bröd kan man klara sig länge på

"En svidande förlust på 81 miljarder – det räknar Riksbanken med blir kontentan av 2022. Svenska skattebetalare riskerar att få betala notan."

https://www.dagensps.se/bors-finans/...r-brakforlust/
Burkarna med pilsnerkorv och ärtsoppa var alltså förra årets bästa investering av riksstanken.
Bullens har blivit svindyrt sen dess.
Citera
2023-03-01, 17:41
  #75
Medlem
Jag skulle vilja se gänget efter en vecka.... Ok vi tar ehum mjukost till frukost i dag. Fettot som skötte om inköpet ler nöjt och det råkar komma fram att detta är ungefär sånt fettot lever på.

Hur fan mår man ens med mjukost till frukost , makrill till lunch och sen ärtsoppa till middag och sen bullens till kvällen. jag hade ju vart hungrig och grining redan efter ett dygn på den dieten,.

Sen det där stora jälva bråket om eh hårdbrödet som försvann... Nä jag hade nog allt sett till att förse mig med eget , sånt som jag tycker om att äta och mår bra av och hålt mig lite smått på mitt håll. Nä jag skulle tro att det där inköpet är ett efterföljde komplement + lite individuella önskemål , det kan aldrig stämma annars.


men om det stämmer så borde man ju köpt pasta, ris potatispullver, Tonfisken är bra men något som växer som diverse oliver med mera. pickels vill man nog ha. Man bör ju föröka att få protein, kolhydrat, Vitaminer. Något med fibrer. Den här gången kan det vara nödvändigt att köra en väldigt bra heltäckande millivitamin, den kan jag fixa med själv.

Ja olika diverse bränslekök av blandade typer är nog bra.


Men man kan ju helt klart påstå att det blir mängder med bajs så jag hade ju lagt en förmögenhet på någon så att man kan hantera den skiten. tex med portabel toalett och en stor mängd små och stora plastsäckar, Som stora av den varianten extra tjock Som håller att slita och dra i. Få inte gå upp och så klart planer på vart man ska förvara skiten. massa väldigt bra tejp till det där. Eller gör ordning något bättre utomhus, sätt ett tält på dagvattnet. alla får gå ut och sätta sig är man kan göra det.

Spadar och skottkärra. panna och block så att man kan skriva upp allas namn så att alla får rotera med skithanteringen.

och sprit och tvättlappar.

Skithanteringen på ett kontor för 200 personer blir inte kul att hantera men det har dom nog så klart inte alls tänkt på... Asfaltuppväxta.
Citera
2023-05-26, 19:08
  #76
Medlem
"Stefan Ingves avskedsfest kostade en miljon kronor"

"Riksbanken arrangerade i början av året en stor, internationell konferens på Grand Hôtel i Stockholm – med en exklusiv gästlista på över 150 personer. Skälet? Att markera slutet på Stefan Ingves sjutton år som riksbankschef."

https://www.svd.se/a/EQRM9j/stefan-i...-miljon-kronor

ärtsoppan har också ökat i pris
Citera
2024-02-11, 21:27
  #77
Medlem
flukkes avatar
Någon som vet om Riksbanken gjort någon ytterligare upphandling av förnödenheter?
Dessa varmkorvar och ravioli bör ju snart roteras ut, eller ligger det i valvet och jäser ännu?

Kan tänka mig deras AWs när chefen tar fram ett bar burkar ravioli och ärtsoppa, släcker ljuset och sätter igång vevradion
Citera
2024-02-11, 21:31
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Någon som vet om Riksbanken gjort någon ytterligare upphandling av förnödenheter?
Dessa varmkorvar och ravioli bör ju snart roteras ut, eller ligger det i valvet och jäser ännu?

Kan tänka mig deras AWs när chefen tar fram ett bar burkar ravioli och ärtsoppa, släcker ljuset och sätter igång vevradion

Ja, man ser framför sig Ingves på korvfest i ett nedsläckt bankvalv. Där hör hen hemma.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback