2022-06-17, 15:51
Medlem
Ansökte om pass 9/6 - ska åka på semester 20/8 - tyckte jag hade väldigt god marginal

Nu står det fan prel. leverans vecka 33-34 - vilket är när vi åker

Vad fan är det här?
Citera
2022-06-17, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letto
Är olika vart man bor, jag kollade tider nu i tisdags den 14e och fick tid dagen efter den 15e i Skåne.
Sen är det bara att vackert vänta 2 månader på själva passet.
Borde ju gå att ordna digitalt.
Citera
2022-06-17, 16:43
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Ja alltså det är väl rätt så oacceptabel situation egentligen men liksom varför i hela jävla helvete måste alla dra eller sticka från Sverige liksom precis i samma stund och samtidigt som en stor megagigantisk skock med får liksom. Jo man inser ju detta nu att även om jag ser ett problem med passtiderna och det är ett problem samt att Sverige liksom bör ha resurser att liksom snabbt kunna lösa detta så fattar jag liksom inte varför alla iq befriade fanskap när detta liksom rapporterats i media och typ alla vet om det:
Likväl skall ta sig upp till Arlanda eller annan näraliggande flygplats med samma kö och passkaos samt utan ett utfärdat pass givetvis. Och liksom kräva att detta ska ordnas just då och omedelbums.

Svensken och majoriteten svenskar är fan i mig totala idioter rakt av alltså.

Exakt, särskilt som denna fårskock reser under den soligaste och varmaste månaden under hela året istället för när det är kallt och jävligt.
Citera
2022-06-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wave92
Sen är det bara att vackert vänta 2 månader på själva passet.
Borde ju gå att ordna digitalt.
Jo tack. Bokade egentligen passtid i mars till nu den 27/6 då vi ska på en resa i slutet av augusti men det är en överraskning för sambon så kunde inte ta nya pass innan han fyllt år och fått det i present.
Men nu fick jag akut hitta ny tid men med tanke på leveranstiderna så tror jag inte passet kommer hinna komma i tid...

Förstår inte heller varför det inte finns digitalt. Eller både ock så man kan välja för absolut att internet kan strula men då har man alternativ.
Citera
2022-06-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
Exakt, särskilt som denna fårskock reser under den soligaste och varmaste månaden under hela året istället för när det är kallt och jävligt.

Ja det kan ju absolut inte ha att göra med att de flesta har semester då.
Citera
2022-06-17, 17:57
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Är ju då som dom flesta är lediga och kan åka. Inte så lätt för en barnfamilj att åka mitt under terminstid.
Citera
2022-06-17, 18:08
Medlem
Skulle precis ansöka om nationellt ID-kort då jag hittade en tid nästa vecka. Men det står att jag redan har en bokad tid (vilket jag absolut inte bokat) och det står att jag måste avboka/omboka den. Men för att göra det behöver jag bokningsnummer (som jag inte har då jag inte har bokat en tid) det räcker inte med E-mail eller telefonnummer.

Hur gör jag?
Citera
2022-06-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
Skulle precis ansöka om nationellt ID-kort då jag hittade en tid nästa vecka. Men det står att jag redan har en bokad tid (vilket jag absolut inte bokat) och det står att jag måste avboka/omboka den. Men för att göra det behöver jag bokningsnummer (som jag inte har då jag inte har bokat en tid) det räcker inte med E-mail eller telefonnummer.

Hur gör jag?
Du ringer kundservice så kan dom kolla åt dig.
Citera
2022-06-17, 18:48
Medlem
liarsenics avatar
Citat:

Vad är det för argument? De flesta tar ut sin semester under sommarperioden, har alltid varit så och kommer vara så i fortsättningen. Är ni så tappade att ni inte förstår det?

Ansvaret för detta ligger på våra myndigheter i att anpassa verksamheten. Vem som helst kunde förutse att många tänkt resa nu när det inte finns några restriktioner under sommarperioden. Ni får tänka på att barnen har sommarlov och det är sedvana i landet att ta semestern på sommaren. Man kan inte kräva att varje individ ska ha det tankesättet ni grundar erat argument på. Jävla nötter.
Senast redigerad av liarsenic 2022-06-17 kl. 18:51.
Citera
2022-06-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hullan
Ansökte om pass 9/6 - ska åka på semester 20/8 - tyckte jag hade väldigt god marginal

Nu står det fan prel. leverans vecka 33-34 - vilket är när vi åker

Vad fan är det här?

Ansöte till barnen 9/5
Åker 20/6
Fick passen igår
Citera
2022-06-17, 20:21
Medlem
Citat:

Är du avis ?
Citera
2022-06-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Vad är det för argument? De flesta tar ut sin semester under sommarperioden, har alltid varit så och kommer vara så i fortsättningen. Är ni så tappade att ni inte förstår det?

Ansvaret för detta ligger på våra myndigheter i att anpassa verksamheten. Vem som helst kunde förutse att många tänkt resa nu när det inte finns några restriktioner under sommarperioden. Ni får tänka på att barnen har sommarlov och det är sedvana i landet att ta semestern på sommaren. Man kan inte kräva att varje individ ska ha det tankesättet ni grundar erat argument på. Jävla nötter.

Exakt så!
Vissa idioter utan vett och stålar är bara avis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in