Citat:
Ursprungligen postat av
mtflash
Fartspärr på 145 km/h. Sicken dj-vla skitbil.
Duger ju inte ens när man skall köra i Sverige och skall marscha på E6an.
Så kände jag när jag beställde e-208, den är spärrad på 150 km/h. Trots att jag väldigt sällan kör snabbar än så, så är man ju van med att en bil i alla fall går en bit över 200. Känns liksom bra att veta det även om man aldrig kör så snabbt.
Men sen tänkte jag tillbaka på senaste åren. Hur ofta har jag egentligen kört snabbare? Nån enstaka gång på flera år.
Först när jag skaffar en ny bil, som 2019 så måste den ju testas till Max, det ska göras i alla fall en gång vilket jag gjort.
Sen sommaren 2019 så var jag på resa genom Europa, hade fru och svärmor med mig. Tänkte att jag skulle bränna på Autobahn, men det var omöjligt, för kom jag upp i 140 så började svärmor klaga på den höga hastigheten och kom jag upp i över 150 så började hon skrika och ville hoppa ur i farten.
Vi hade också bråttom ett tag så jag tänkte att jag kör väl 170-180 där det är fri fart, men det gick alltså inte vilket skapade problem när vi missade incheckningen till nåt hotell vars ingång och anställda är borta efter en viss tid på kvällen.
Men bortsett från autobahn så kommer jag absolut inte ha något problem med att bilen är spärrad till 150 km/h