Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-03-13, 16:25
  #13
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nja, det var det jag menade. Bollarna måste ju ändå loopas igenom (av något) för att se om de ska flyttas. Men det räcker väl att göra en kollisionscheck på de bollar som rört sig.

Lite diskussion ang. frågan var kollisionshantering ska ligga (i spelarobjektet eller spelplanen/motorn):
https://gamedev.stackexchange.com/qu...-player-object

Jo, det finns förstås olika sätt att göra det på, själv hade jag löst det genom att kollisionschecka för de bollar som har rört sig genom en metod i boll-klassen (denna klass har ju ändå metoder för att flytta bollarna så det hade jag sett som det mest logiska).

Men det finns ju olika sätt att göra på förstås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in