• 8
  • 9
2024-12-30, 05:52
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Min farsa sa något i julas som fick mig och tänka till. När man krympt på längden 10cm då är man verkligen gammal. Han är 10cm kortare nu. Vid 85. Clint Eastwood är 15cm kortare än han var som längst.

Borde blivit en manet. Enda djurart som är odödliga. Alltså av ålderdom. Eller man kanske borde bada mer? Vatten verkar ju vara källan till ungdom. Där liver började en gång i tiden. Och jävla hajar kan ju bli uppåt 270år gamla.

Turritopsis dohrnii även känd som odödlig manet, är en nässeldjursart som först beskrevs av Weismann 1883. Den är en av få arter som vid livshotande fara kan återgå till ett tidigare utvecklingsstadium, en process som kan upprepas om och om igen och som gör djuret potentiellt biologiskt odödligt.

Allt i världen är bakvänt. Maneter är odödliga, så länge de inte trasas sönder rent fysiskt, samtidigt som de bara är levande slemklumpar med knappt något medvetande alls, medan människor som mest lever sketna 120 år och som bäst är riktigt starka och friska i runt 60 år.
Citera
2025-01-02, 10:20
Medlem
är ju så jävla olik, en del som är runt 30 ser ut och beter sig som de vore 70 liksom. fattar inte vad för lis de lever, grå tråkiga zoombies
Citera
2025-01-02, 11:56
Medlem
oyegies avatar
När man vill ha en Volvo A-traktor när man passerat ungdomsstadiet.
När man dricker alkohol för att bli full.
När man fortfarande tycker ärtsoppa,blodkorv,lever mm är äckligt.
Citera
2025-01-05, 14:17
Medlem
McCarthy01s avatar
Eftersom gränserna flyttas fram ett snäpp för varje generation så ses även spannet mellan 40-50 som relativt ungt i dagsläget. För egen del ser jag det bara som positivt, att vi lever allt längre och därmed tillåta oss att känna oss och framstå som yngre längre upp i åldern. 65 är ju pensionsåldern, men många vill idag fortsätta jobba efter det, inte minst för att de vill ha den sociala gemenskapen på arbetsplatsen. Tycker mest det är tragiskt med folk som börjar se sig som "gubbar" och "tanter" redan efter 40, med en så stor del av livet kvar. Mitt motto är därför: Tillåt dig att känna dig som och leva som en yngre så länge du vill, och låt inte vad andra människor ser som "normalt" och inte påverka dig. Om vi nu bara lever en gång så lev livet som du vill och känner för och skit i löjliga sociala normer som bara försöker begränsa dig.
Citera
2025-01-05, 18:02
Medlem
JAG som redan sitter i skiten, är 70+, vet ju såklart..
Vänta ni småglin tills ni passerar 70 så kommer ni SÄKERT att veta vad JAG menar..
Har bara en sak att säga eder, nämligen: Bli inte gamla..
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in