Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-15, 09:18
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Modigt men risken är stor att hon vaknar upp med Novitjock i trosorna eller får 30-50 års fängelse.

Det eller så kan hon försöka rapportera om vädret ifrån Sibirien.
Citera
2022-03-15, 09:19
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Vilket får en att minnas alla gånger man har sett modiga svenska anställda på Stats-TV som hoppat fram med plakat i nyhetssändningar för att protestera mot massinvandringen.

Onekligen den mest träffande kommentaren i den här tråden.

On topic så har Putin rätt massiva problem om vanliga ryssar vågar ta konsekvenserna som en sådan här aktion innebär (jag misstänker att det blir lite värre än att bordsgrannen tisslar och tasslar lite när man kommer in på sitt favoritcafé på söder).
Citera
2022-03-15, 09:23
Medlem
Det jag undrar är hur censuren i Ryssland ser ut idag jämfört med innan kriget. Har alla ryssar tillgång till internet som vi. Tillåts bara vissa sajter eller har man kunnat se utländska nyhetskanaler i alla fall innan kriget bröt ut. Eller har det alltid varit så att man endast kan se ryska statskontrollerade nyheter?
Citera
2022-03-15, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Nej, det du skriver blir helt obegripligt.

Min avatar symboliserar Ryssland och dess mångkulturella krigare.

Okej. Önskar dig lycka till i din mångkulturella kamp!
Citera
2022-03-15, 09:28
Medlem
Fick just höra på jobbet att kvinnan twittrat att hon tar tillbaka det hon gjort och förklarat det med en tillfällig förvirring och att det hela var menat som ett skämt då hon inte trodde att sändningen var live.
Någon annan som hört eller sett det? Borde stå i tidningarna snart tänker jag.
Citera
2022-03-15, 09:28
Medlem
Det är väl dags för dom styrande i Ryssland att vända opinionen av någon anledning.
Så detta var nog väl planerat och planterat.
Citera
2022-03-15, 09:45
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Fick just höra på jobbet att kvinnan twittrat att hon tar tillbaka det hon gjort och förklarat det med en tillfällig förvirring och att det hela var menat som ett skämt då hon inte trodde att sändningen var live.

Jag fick just höra att kvinnan blivit bortförd av aliens, och att en av rymdisarna på ett sinnrikt sätt lånade hennes utseende för att kunna genomföra sin oförskämt russåfåba plakatprotest. Ovsiannikova berättade allt då hon för ett par timmar sedan hittades av en milispatrull cirka nio mil från Moskva, omtöcknad och svag. Håll koll på TASS och RT och Spooknik, de kommer att rapportera om saken helt snart!
Citera
2022-03-15, 10:01
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Modig tjej helt klart, om det nu inte är en false flag.

Men utfallet beror på hur hjärntvättade de ryska hjonen är. Alltså, var landar ilskan?

Om nån klimataktivist hade dansat in i Aktuellt-studion med nåt plakat hade jag blivit ursinnig och ännu mer hatisk mot Greta-rörelsen.
Jag hade drämt groggen i bordet och skrikit att nu är det fan nog. Jag hade inte börjat källsortera eller klimatbanta. Tvärtom.

Jag är hjärntvättad med att klimathotet är en bluff.

Ryssarna är hjärntvättade med att kriget är en bluff.

Du har en poäng.
Majoriteten kommer inte ändra din opinion av ha sett hennes papperslapp i några sekunder på TV.
Citera
2022-03-15, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag fick just höra att kvinnan blivit bortförd av aliens, och att en av rymdisarna på ett sinnrikt sätt lånade hennes utseende för att kunna genomföra sin oförskämt russåfåba plakatprotest. Ovsiannikova berättade allt då hon för ett par timmar sedan hittades av en milispatrull cirka nio mil från Moskva, omtöcknad och svag. Håll koll på TASS och RT och Spooknik, de kommer att rapportera om saken helt snart!
Jag utgår från ditt svar att det är bullshit.
Citera
2022-03-15, 10:32
Medlem
Jarvsofakss avatar
Verkar det inte lite konstigt med noll reaktion från nyhetsuppläsaren?
Citera
2022-03-15, 10:32
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros

Läste i den stora tråden på detta forumet att hon har fått böta straxt över 8000 kronor.

Jag misstänker att hon officiellt får ett "lågt straff" men att detta tilltaget kommer drabba henne och hennes familj ytterligare. Hon får nog pudla rätt rejält för att slippa vidare konsekvenser.

Om regimen plockar bort henne, om hon skulle försvinna tror jag att många skulle börja undra varför. Bättre för regimen att få henne att ta tillbaka och be om ursäkt. Men Putin är en långsint person så han har nog något obehagligt reserverat för henne, om han kommer att sitta kvar vid makten.
Citera
2022-03-15, 10:44
Avstängd
zergrushs avatar
Ändå hoppfullt att se modiga (framförallt unga!) människor stå upp mot regimen, tom. i ett land så genomsyrat av propaganda som Ryssland är? Man får bara hoppas att Marina Ovsyannikova inte kommer sitta i fängelse eller vara död om 6-12 månader...?
https://twitter.com/NPRKelly/status/1499858886668472327
Citat:
Taped a remarkable interview with Yulia Zhivtsova, one of the 8000 Russians who have been detained for anti-war protests. When we reached her near Moscow, she said she will keep speaking up, despite the crackdown.

And she insisted that we identify her by her full name. She wants future generations to know that Russians stood up, that "I was out there, I was protesting, I was against this."

And, "If I keep silent, I'm still not safe."
https://www.theguardian.com/world/20...he-generations
Citat:
‘My mother says I am betraying Russia’: Putin’s invasion divides the generations
Det är verkligen bara gamla boomers och villiga idioter som fortsätter suga Putins kuk i nuläget.

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Rysk motpropaganda nu ... spekulation:
  1. Det har aldrig hänt.
  2. Hon är sinnessjuk.
  3. Hon fängslas.
  4. Hennes chef försvinner spårlöst.
  5. Händelsen är planterad av väst och helt missuppfattad.
  6. Hon har aldrig funnits.
  7. Sändningen hade endast tre tittare, så det gjorde inget.
Det troligaste alternativet: All of the above!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in