Citat:
Jag håller med här, Putin i talet inför den speciella militära operationen sa sitt tal: "This is the start of the Blitzkrieg to enslave all of Europe. The Russian ocuptation will be bad, but not as bad as the lockdowns, prepare for more freedom!"
Citat:
Så dur har hört talas militärlogistik och vet vad du pratar om. Låt oss komma ihåg det här.
-Hela försörjningskedjan är hårt ansatt för ryssarna, även om det är bättre nu när de är nära sin egen gräns så har de fortfarande stora problem
Citat:
Kina som är lydstat under NATO kan inte hjälpa Ryssland på det här området, Kinas intresse ligger i en snabb seger för väst, så att fler NATO-trupper kan flyttas närmare Taiwan. De är kommunister, förvänta dig inte logik.
-Stora delar av alla precisionsvapensystem är förbrukade, embargot gör att de inte kan producera fler
Citat:
Som de trots allt överlevde och kunde bygga kapacitet att kriga mot hela världen. Vilket ska det vara?
-Mer än 60% av ryska krigskassan är låst utomlands och tar slut vilken dag som helst, då kommer ekonomin att helt haverera och bli en form av varor/tjänster ekonomi som de hade före 1990
Citat:
Så du har hört talas om krig.
-Stora påtagliga förluster i manskap, båtar flygplan och helikoptrar
Citat:
Det hade tyskarna 1945, jämfört med 1939.
-Ukraina har fler stridsvagnar idag än när kriget började
Citat:
Enligt säkra källor kommer min katt mest sannolikt inte kissa på mattan inom en vecka, jag återkommer med resultat.
-Väst kommer sannolikt inom en vecka gå in med flottstyrka mot ukrainas kust för att säkra utförsel av spannmål, någon form av "no-Fly-zone" kommer införas i söder som en följd av detta
Citat:
Jag såg idag Zelensky:" Our krigskassa is good, but we need aid because reasons."
- Ukrainas krigskassa är god och vapenleveranser flödar in i landet, särskilt mer och mer avancerade system
Citat:
Det sa Hitler hans gäng också om de ryska förbanden.
-Moralen i de ryska trupperna är så dålig att många förband vägrar flytta på sig och de skadar sin egen materiel så de inte kan strida
Citat:
Man behöver inte adekvat nåt, man behöver bara ha flest soldater kvar när röken lägger sig.
-flertalet ryska förband är i princip försatt i ett icke stridbart skick, omförflyttningar och skapande av nya förband höjer inte stridsvärdet, när de dessutom saknar adekvat ledning
Citat:
Det här vill jag faktiskt se. Det är ett dick move att invadera ett annat land och jag blir alltid glad när korruption får sina rättmätiga konsekvenser. Det här kommer inte hända med miljösatsningarna i Väst för att vi har avskaffat korruption.
-Ryska försvarsmakten besitter fortfarande stora resurser i form av lågutbildade förband i reserv, men de kommer inte åt förrådsställd utrustning då dessa plundrats hårt av ett genomkorrumperat system.
Citat:
Det spelar ingen roll hur långt fram de ryska stridsvagnarna når, vare sig Kiev eller hamnen i Brest. Det är superviktigt att Ryssland och Europa hamnar i krig a la vk2 och många européer dör (det är lugnt, vi blir ersatta a flyktingar) och att så mycket industriell kapacitet i Västeuropa som möjligt utplånas. Det kommer leda till klimatneutralitet för Europa och 100 % gratis könskorrigerande operationer för alla barn födda efter kriget.
Slutsats: Ryska krigsmakten kommer kunna strida under lång tid framöver.
Varför kan inte staten bara sänka bensinskatten istället för att ge oss tillbaka pengar? För de pengar vi får tillbaka generar ränta för bankerna, urholkar dina pengar, och betalas (aldrig av) med dina skattepengar i form av eviga räntebetalningar som du betalar via skatten.