Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-01, 20:05
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Säg det till de 200+ från Redditbrigaden som för ca 2v sedan fick smaka Kalibr robotar direkt från Ryska fastlandet. Inget flyglarm eller NATOs egna system såg dessa robotar komma. Samma sak hände utanför Nikolaev för 1v sedan, inga larm och ingen varning.

Ryssen har bara använt sin avancerade teknologi 1 gång om jag inte glömmer något. Den Termobariska bomben i början av invasionen.

Varför skulle de använda sitt mest avancerade? Det sparar de till NATO om NATO vågar göra något. Vilket jag tvivlar på då de insåg snabbt att Ryssen inte är Sovjet.
Sluta dröm din fjant!

Ryssen har redan fyrat av dina fantastiska vapen. Och dom visade sig ju vara lika dåliga som allt annat ryssen har.

Snart är de dessutom helt tömda på kryssningsmissiler, de har tom börjat skjuta gamalt skrot från 80 talet. där de lyckats skjuta sig själva!

Detta krig kommer att gå till historien som det mest korkade!

Idioten Putin sänkte sitt land med att invadera Ukraina!

Så kommer det stå i historieböckerna...
Citera
2022-04-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Hur ser du på det faktum att Ryssland är bannlyst från all internationell sport? Kommer ryssarna undra när de får spela schack eller fotboll med andra länder igen eller struntar ryssar i det?

Jag tror att p.g.a det, så kommer Ryska folket när som helst resa sig mot tyrannen Putin och Gadaffi honom!

😎
Citera
2022-04-01, 20:08
Medlem
Citat:
Du visar hur lite du vet om konflikten.

Lviv ligger 20km från Polen, som är med i NATO och NATOs försvarssystem sträcker sig utanför deras "territorium".

NATO/USA är inne och har varit inne i Ukraina hela tiden, Ukraina får intel direkt från Pentagon om Ryska trupper m.m, Ukraina är mer eller mindre en del av NATO, minus artikel 5.

Ryssarna vill vinna kriget, men inte på NATO/USA villkor (bomba sönder landet). Putin är en opticscuck. (Nej jag orkar inte förklara vad det betyder).
Men tror du på att det verkligen var Ukraina som attackerade oljedepån idag?
Citera
2022-04-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaymeKai
Nej verkligen inte men det är sovjetiska tanks från 70-talet som man krigar med,
Afghanistan var ingen Nato insats men jag håller med om att USA inte borde ha dragit sig ur det var totalt fiasko men ingenting mot hur Rysslands uttåg ur Ukraina kommer bli, det är en helt annan skala på detta krig.

Inser hur oseriös du är men det är lugnt

Kan inte du länka en bild på en Rysk sovjet tank från 70-talet i Ukraina?

Oavsett är det väl mer talande att 120.000 Ryssar med tanks från 70-talet lyckas utmanövrera NATO understödda Ukraina med 600.000 man + hela den manliga befolkningen. 😎
Citera
2022-04-01, 20:11
Medlem
Citat:
Men tror du på att det verkligen var Ukraina som attackerade oljedepån idag?

Vad har det med saken att göra? Ja, de attackerade den, Ryssland har inte sagt något annat heller.
Citera
2022-04-01, 20:15
Medlem
Citat:
Du visar hur lite du vet om konflikten.

Lviv ligger 20km från Polen, som är med i NATO och NATOs försvarssystem sträcker sig utanför deras "territorium".

NATO/USA är inne och har varit inne i Ukraina hela tiden, Ukraina får intel direkt från Pentagon om Ryska trupper m.m, Ukraina är mer eller mindre en del av NATO, minus artikel 5.

Ryssarna vill vinna kriget, men inte på NATO/USA villkor (bomba sönder landet). Putin är en opticscuck. (Nej jag orkar inte förklara vad det betyder).

Nej, Lviv ligger ca 70km från polska gränsen.
Så lite kunde du...

Att Ukraina får information från väst ser jag som helt naturligt.

Att dem skulle, som du påstår, anses som en del av nato men ändå inte visar bara att du står avlönad för att sprida din skitpropaganda här.

Nato skulle inte riskera att avfyra något från tex Polen utan en valid anledning.

Så att vinna på sina egna villkor kan onekligen betyda hundratusentals manbortfall och teritoriell förlust?
Ukrainarna ger sig inte, de kommer att ta sig in i Ryssland med tiden.
Bränsledepån i morse var bara en försmak.
Citera
2022-04-01, 20:18
Medlem
Citat:

Oavsett är det väl mer talande att 120.000 Ryssar med tanks från 70-talet lyckas utmanövrera NATO understödda Ukraina med 600.000 man + hela den manliga befolkningen. 😎

Påstår du att Ukrainas yrkesarme består av 600000 man?
Citera
2022-04-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Nej, Lviv ligger ca 70km från polska gränsen.
Så lite kunde du...

Att Ukraina får information från väst ser jag som helt naturligt.

Att dem skulle, som du påstår, anses som en del av nato men ändå inte visar bara att du står avlönad för att sprida din skitpropaganda här.

Nato skulle inte riskera att avfyra något från tex Polen utan en valid anledning.

Så att vinna på sina egna villkor kan onekligen betyda hundratusentals manbortfall och teritoriell förlust?
Ukrainarna ger sig inte, de kommer att ta sig in i Ryssland med tiden.
Bränsledepån i morse var bara en försmak.

Ja, första offensiven i kriget för Ukraina. Nu kommer den beryktade Steinerovich offensiven som ska rädda Berl.. Ukraina!
Citera
2022-04-01, 20:21
Medlem
Citat:

Du har fel siffror som sagt
alla bilder jag hittar på t72 tanks i ukraina har fått kanontornet bortsprängt så jag hittar tyvärr ingen bra bild
Citera
2022-04-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Påstår du att Ukrainas yrkesarme består av 600000 man?

Den gjorde, efter all desertering är den väl nere på ca 300.000 man nu, varav 60.000 är omringade på östfronten. 😉
Citera
2022-04-01, 20:27
Medlem
Citat:
Vad har det med saken att göra? Ja, de attackerade den, Ryssland har inte sagt något annat heller.
Verkar osannolikt att Ukraina skulle ha genomfört attacken med tanke på Rysslands totala överlägsenhet.
Citera
2022-04-01, 20:32
Medlem
Citat:
Verkar osannolikt att Ukraina skulle ha genomfört attacken med tanke på Rysslands totala överlägsenhet.

De flög på låg höjd, lättare att undvika radar då.

Men var lugn, Ukrainas attack på civila mål (förutom de 2 i Donetsk denna vecka) kommer besvaras av Ryssen.

Påminner om hur AZOV mördade civila när Ryssen var bara hundratals meter bort, desperata tider kräver desperata åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in