2022-03-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Skulle nog säga att man som lärare upplever honom som dedikerad och intelligent

Och det säger du även efter vad som hänt?
Spelar det ingen roll vad det är för intresse eleven brinner för, bara han brinner för något? Vapen, jakt, det är inte intelligent i mina ögon, utan primitivt. Och det han skriver om att han kanske kommer att använda spjutet vid jakt. Jag hade reagerat direkt och pratat med hans föräldrar om jag varit lärare.
Citera
2022-03-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Kan nu ju vara någon jidahadist som ballat ur slm går på skolan.

Ni försöker varenda jä-a gång få det till att det inte är en skandinav som gjort det. Och varenda j-a gång är det en skandinav (Breivik, Trollhättan Eslöv m.m)
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
Nedanstående dåd utfördes visserligen på högstadier, så du har väl tekniskt sett rätt, men jag tycker ändå att poängen framgår.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skottd...i_Kung%C3%A4lv
https://www.stromstadstidning.se/nyh...1979-1.2117831

Ok överbevisad, svenska samhället mår jättebra, unga killar har alltid mördat, inget har med massinvandring eller internet eller extremt minskade resurser (pga massinvandring) att göra, allt detta är fantasier i en... En galen ful incels huvud 🤡
Citera
Medlem
08-55331000s avatar
Psykos - Schizofreni?

Killen verkar ju vara något inåtvänd, lite av en tryckkokare.
Om en sådan eldas på av roids eller droger är det nog lättare att det kokar över ordentligt.

Psykos orsakad av något som spär på den inte energin utan att detta får ett naturligt utlopp är antagligen vad omgivningen lagt märke till. En vanföreställning som stiger och stiger.

Schizofreni hos pojkar brukar bryta ut vid 18-20 års ålder. Så helt uteslutet är det väl inte.
https://adhd-npf.com/schiozofreni-or...omen-ut-alder/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
En som uttrycker sig så i 12-årsåldern… är inget udda. Han gjorde det nog riktigt bra.
Okej.. jag visste inte han var så liten när han gjorde det..
Citera
2022-03-22, 19:19
Medlem
Fabian hade 58 vänner på Facebook igår. Nu har han 24 vänner.
Citera
2022-03-22, 19:19
Medlem
Advokaten Anders Elisson som har mundiarré trots
yppandeförbud är en 70- årig alkis. Hur kan han ens förordnas som försvarare i ett så allvarligt ärende?

https://www.facebook.com/anders.elison
Citera
2022-03-22, 19:20
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Och det säger du även efter vad som hänt?
Spelar det ingen roll vad det är för intresse eleven brinner för, bara han brinner för något? Vapen, jakt, det är inte intelligent i mina ögon, utan primitivt. Och det han skriver om att han kanske kommer att använda spjutet vid jakt. Jag hade reagerat direkt och pratat med hans föräldrar om jag varit lärare.

Han var 12 där? Nej, jag hade nog inte larmat någon för det.

Om det är sant att varningssignaler hade inträffat flera ggr på högstadiet … JA!!!
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2022-03-22 kl. 19:23.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juvela
Jag kände mamman, och hon var en av de mest fantastiska och underbara människor jag någonsin träffat. Det var inget självmord utan en ytterst tragisk olycka som förorsakade hennes allt för tidiga död.

Tack. Jag beklagar, det var tråkigt att höra. Med den information som fanns i tidningarna om olyckan framstod det ju också så redan tidigare.
Citera
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vilken molnvärld är de i?

Ofta så är inte folk som begår dessa sorters handlingar monster som äter barn 24/7. De kan upplevas som just intelligenta och eftertänksamma. Talangfulla och kreativa. Kanske någon slags diagnos. Det är vad som rör sig långt inne i deras mörkaste delar av hjärnan som är monstret.
Citera
2022-03-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Ok överbevisad, svenska samhället mår jättebra, unga killar har alltid mördat, inget har med massinvandring eller internet eller extremt minskade resurser (pga massinvandring) att göra, allt detta är fantasier i en... En galen ful incels huvud 🤡

Jag svarade bara på ditt inlägg. Det som du skriver nu kan vara sant eller falskt, jag vet inte.
Senast redigerad av handelschon 2022-03-22 kl. 19:24.
Citera
2022-03-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
https://www.y2mate.com/youtube/SUahUMFxQSs

Fy fan. Rapportera den jävla filmen till youtube alla ni som tittar!! Var fan är respekten och empatin för de anhöriga?!?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in