EDIT: här är länken till videon
https://www.youtube.com/watch?v=2jmaTLSMZRs
Filmen är 1.11 min lång och visar när en bår rullas ut och lastas i i ambulansen. Det ser ut att vara en person på båren men jag kan inte se om personen blodig eller inte.
Ska inte sticka under stol med att jag är skeptisk till allt som kommer från myndigheter och agendamedia. Så därför har jag för vana att leta efter detaljer som ser konstiga ut.
Här lägger jag märke till två saker som direkt utmärker sig som frågetecken.
1: Det förmodade offret på båren har intuberats och en av de två ambulanssjukvårdarna sköter ventilationen med ett slags ballong som han pumpar luft med.
Han ser dock ut att vara fokuserad på allt annat än att pumpa luft och det förmodade offrets lungor. Pumpar sällan, och oregelbundet, och allmänt fjuttigt. Under de ca 30s som ballongen är synlig utan att vara skymd räknar jag till 4-5 halvhjärtade pumpningar, varav minst två bara trycker ihop ballongen litegrann. Vidare ser det inte ut att vara knappt nåt motstånd alls när han klämmer ihop ballongen. Pumpningen är inte heller rytmisk på något sätt.
2: Sjuksköterska nr 2 är mer fokuserad på att köra bårvagnen, och lastar in nån väska i ambulansen. Sen plötsligt (vid 44 sekunder) fäster han uppmärksamheten det förmodade offret, och utför med ena handen, sju st kompessioner ('hjärt-massage'), sen lastas båren in i ambulansen.
Nu är jag inte ambulanssköterska men jag skulle vilja påstå att det vi ser är inte en äkta intubering och inte nån äkta hjärtkompression. Vid en äkta intubering/ manuell ventilering så skulle ambulansskukvårdaren ha haft 100% fokus på uppgiften.
Och samma sak med hjärtkompressionen: man gör inte sån med ena handen, man tar i med båda händerna och tar i så att man nästan knäcker revbenen på den förmodade personen. Och man gör inte sju kompressioner från ingenstans, halvvägs in i ambulansen, och sen inget mer. Man upprepar kompressionerna i flera omgångar och fortsätter tills hjärtat har kommit igång.
Så vad tror ni om detta och vad säger ni som är sjukvårdskunniga?
Jag kan se tre tänkbara förklaringar:
a) Offret var bara lite halvmedvetslöst och hjärtstoppet var högst tillfälligt, därför räckte det med sporadisk ventilering och ett singelset med kompressioner.
b) Offret var redan dödförklarat men ambulansskötarna fick feeling framför kamerorna och improviserade lite.
c) Den påstådda händelsen var en samordnad myndighetsövning och påverkanskampanj och det förmodade offret är antingen en oskadd övningsdeltagare eller en docka för HLR-övning.
Vidare tippar jag på att filmen snart är borta.