2022-03-23, 01:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Nån som vet motivet ?

Han hatade lärarna enligt utsaga. Varför vet vi inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det är alltså två kvinnor av svenskt ursprung som är offren?
Vilka är de två BO-kvinnorna? Namn?
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
gärningsmannen har en neuropsykiatrisk diagnos så jag har inte alls varit ute och cyklat
Källa? Var står det att MGM har neuropsykiatrisk diagnos?
Citat:
Ursprungligen postat av Zizter
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-ett-ar-sedan

Jamen något kan ha ”brustit i systemet”
Uppenbarligen har något i systemet brustit.
Extremt sorgligt detta.
Citat:
Ursprungligen postat av willmaisnomore
Verkar som killen blev utfryst och mobbad på ett passivt aggressivt sätt av lärarna och eleverna på skolan.
Hur blev MGM utfryst? Hur skedde den passiv-aggressiva mobbningen av MGM? Källa till detta?
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfsbarn11111
Förstår verkligen inte varför 970 personer väljer att följa en mördare på instagram😳
Du desinformerar. Under MGM:s Instagram-tid - tiden före morden - var han självfallet ingen mördare. Eller har du uppgifter om att MGM mördat tidigare?
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Kuratorerna har slagit larm flertalet gånger. Oklart hur psykologerna har påverkat rektorn åt ena eller andra hållet.
Lärare larmade till kurator och skolsköterska någon timme innan.
Märkvärdigt.
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Om han inte var av utländsk härkomst så måste det ha varit någon form av psykisk störning = Flashbacklogik... Hur hade det låtit om han var mörkhyad, då hade det säkerligen skrikits om islam och terroristbrott direkt av den bruna svansen.
Jag har skrivit rätt mycket i tråden gällande det psykiska och jag har då aldrig hävdat att invandrare saknar ett själsliv eller psyke. Aldrig skrikit om islam och gör inte någon skillnad på attentat via pigment.
Citera
2022-03-23, 01:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Han hatade lärarna enligt utsaga. Varför vet vi inte.

Inte den ena enligt andra utsagor.
Citera
2022-03-23, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Kuratorerna har slagit larm flertalet gånger. Oklart hur psykologerna har påverkat rektorn åt ena eller andra hållet.
Lärare larmade till kurator och skolsköterska någon timme innan.
Undrar om rektorn har blivit varnad/larmad så många gånger av kuratorerna och annan personal att man struntade i att larma vidare.
GM hörde uppenbarligen inte hemma i vanlig skolmiljö med facit i handen. Veckomöten med hälsoteamet låter inget vidare. Han hörde med största sannolikhet hemma på särskola.
Undrar om rektorn kan bli misstänkt för något brott här. H*n är ju ytterst ansvarig för arbetsmiljön och säkerhet och flera larm har kommit från personal ju.
Nu är 2 människor döda. Väldigt nonchalant rektor kan jag spontant känna.

Nä, han uppvisade alldeles för goda skolresultat för att höra hemma i särskolan. Att det var veckomöten med elevhälsan tyder på ett förändrat beteende och att man uppenbarligen var orolig för elevens hälsotillstånd. Det var väl under vintern som man hade börjat uppmärksamma ett förändrat beteende? Men kan hålla med om att det är anmärkningsvärt att vaga indikationer på skolattentat inte gav en annan typ av anpassning. Frågan är väl mer ska man låta en elev gå kvar på skolan om man misstänker att något sådant kan inträffa?? Rektorn har det yttersta ansvaret i just den frågan.
Citera
2022-03-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Hur gammal var han när mamman ”förolyckades”? Läste att han genomgick en neuropsykiatrisk-utredning redan i andra klass och att det mesta talade för en diagnos. Kan oron för det drivit fram mammans självmord (verkar som en oerhört konstig olycka)?

Edit. Såg nu att jag fick svar på frågan i ett inlägg ovan. Han var bara 5 år. Men mamman kanske ändå anande att något var fel på sonen?
Hur menar du? Att mamman skulle tagit livet av sig för att hon var orolig för att sonen, 5 år ev hade en diagnos? Du får nog läsa på lite om suicid…
Citera
2022-03-23, 01:11
Medlem
Tror ni missuppfattade mig fel, det jag ville få fram är varför man väljer att följa honom på instagram efter han har mördat 2 kvinnor. Siffrorna bara ökar på hans instagram
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husam-al-din
Vilka är de två BO-kvinnorna? Namn?Källa? Var står det att MGM har neuropsykiatrisk diagnos?Uppenbarligen har något i systemet brustit.
Extremt sorgligt detta.Hur blev MGM utfryst? Hur skedde den passiv-aggressiva mobbningen av MGM? Källa till detta?
Du desinformerar. Under MGM:s Instagram-tid - tiden före morden - var han självfallet ingen mördare. Eller har du uppgifter om att MGM mördat tidigare?Märkvärdigt.
Aftonbladet är källan.
Killen verkar inte varit mobbad utan kraftigt osocial med eventuella svårigheter att förstå eller göra sig förstådd av lärare. Hög prestationsångest/tvångsmässiga drag gällande betygen. Jag tror inte att han uppfattar för mycket icke verbala signaler.

Nej jag tror inte att han hade direkt några följare igår. En extremt osocial människa har knappast tusentals följare. Jag är iofs inte särskilt säker kring om han hade mer färre följare tidigare.
Senast redigerad av SAIVON 2022-03-23 kl. 01:13.
Citera
Medlem
Nadishodans avatar
Intressant att den här vettvillingen kan bli den första 18-åringen i modern historia att bli dömd till livstid.
Citera
2022-03-23, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Nä, han uppvisade alldeles för goda skolresultat för att höra hemma i särskolan. Att det var veckomöten med elevhälsan tyder på ett förändrat beteende och att man uppenbarligen var orolig för elevens hälsotillstånd. Det var väl under vintern som man hade börjat uppmärksamma ett förändrat beteende? Men kan hålla med om att det är anmärkningsvärt att vaga indikationer på skolattentat inte gav en annan typ av anpassning. Frågan är väl mer ska man låta en elev gå kvar på skolan om man misstänker att något sådant kan inträffa?? Rektorn har det yttersta ansvaret i just den frågan.

Har man höga skolresultat ihop med svåra diagnoser så hamnar man lite mellan stolarna. Så är det nog.

Svårt att förklara bort att man larmat flertalet gånger, rektorn är väl informerad. Svårt att veta exakt vad som larmats om men som du säger "indikationer på skolattentat". I mitt tycke så borde det vara villkorslöst direkt nedstängning av arbetsplats och avstängd elev för att säkra arbetsplatsen.
Jag hade stängt av arbetsplatsen direkt om jag va chef eller skyddsombud om jag fick indikationer på attentat mot min arbetsplats. Direkt också.
Citera
2022-03-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Aftonbladet är källan.
Killen verkar inte varit mobbad utan kraftigt osocial med eventuella svårigheter att förstå eller göra sig förstådd av lärare. Hög prestationsångest/tvångsmässiga drag gällande betygen. Jag tror inte att han uppfattar för mycket icke verbala signaler.

Nej jag tror inte att han hade direkt några följare igår. En extremt osocial människa har knappast tusentals följare. Jag är iofs inte särskilt säker kring om han hade mer färre följare tidigare.
Okej, tack.
Du är troligen på rätt spår rörande MGM.
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Intressant att den här vettvillingen kan bli den första 18-åringen i modern historia att bli dömd till livstid.
Skitsnack. Du går på socialdemokratiske agendajournalisten Oisín Cantwells Aftonbladet-politiska svammel från igår.
MGM, den 18-årige grabben, lär mest sannolikt inte dömas till livstid - det sannolika är att han döms till vård.
Citera
2022-03-23, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RBR
Psykisk sjukdom i sig är INTE problemet!
Problemet är vad SSRI gör med individen!

Mycket mäktiga krafter gör allt för att mörka detta!

Ok jag är ingen expert på SSRI men det är världens vanligaste medicin mot ångest. Som hundratusentals svenskar blir ordinerade med varje år. Oftast i tillfälliga perioder i livet. De flesta mår bättre av det och kan få en meningsfull tillvaro tack vare SSRI. Utan SSRI tror jag att vi hade haft betydligt fler olyckliga människor i våra skolor och i samhället i stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in