Citat:
Ursprungligen postat av
Dizzi
Nä, han uppvisade alldeles för goda skolresultat för att höra hemma i särskolan. Att det var veckomöten med elevhälsan tyder på ett förändrat beteende och att man uppenbarligen var orolig för elevens hälsotillstånd. Det var väl under vintern som man hade börjat uppmärksamma ett förändrat beteende? Men kan hålla med om att det är anmärkningsvärt att vaga indikationer på skolattentat inte gav en annan typ av anpassning. Frågan är väl mer ska man låta en elev gå kvar på skolan om man misstänker att något sådant kan inträffa?? Rektorn har det yttersta ansvaret i just den frågan.
Har man höga skolresultat ihop med svåra diagnoser så hamnar man lite mellan stolarna. Så är det nog.
Svårt att förklara bort att man larmat flertalet gånger, rektorn är väl informerad. Svårt att veta exakt vad som larmats om men som du säger "indikationer på skolattentat". I mitt tycke så borde det vara villkorslöst direkt nedstängning av arbetsplats och avstängd elev för att säkra arbetsplatsen.
Jag hade stängt av arbetsplatsen direkt om jag va chef eller skyddsombud om jag fick indikationer på attentat mot min arbetsplats. Direkt också.