Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2022-03-26, 21:53
Medlem
Oddtapios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
B*ngt N*clas Fränng*rd
Tack!
Citera
2022-03-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Så oharmoniskt alltihop, ganska fint hyr-hus, men kolla på dom två, rätt slitna. De säljer varsin bostadsrätt för att tillsammans hyra ett hus - det gick ju bra (i två månader)

HON sålde, han hade hyreslägenhet enligt FUP. Inte så ovanligt att se sliten ut dagen efter en misshandel kanske?
Citera
2022-10-13, 11:30
Medlem
Citat:
En 52-årig polis döms av Lunds tingsrätt till fängelse i ett år och nio månader för försök till grov misshandel av sina arbetskamrater och misshandel av sin sambo. Han kommer dessutom att förlora jobbet som polis.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-pa-kollegorna

Dom

https://anonfiles.com/I6G2u8Cay2/Lun...m_20221012_pdf

https://easyupload.io/zebxqk

.
Citera
2022-10-13, 14:16
Medlem
Den galne snuten som skulle skydda allmänheten från buset visade själv att han var ett psykfall.
Polismyndigheten verkar vara i desperat behov och behöver fylla på med fler poliser därför sänker dom intagningskraven på nya rekryter som är direkt olämpliga för yrket.
Inom en snar framtid kommer vi troligtvis ha Europas bästa poliskår?
Citera
2022-10-14, 10:41
Medlem
Eftersom han inte åtalats för tjänstefel för det där att han tagit hem pistolen så får det mig att tro att det han säger om att han haft tillåtelse att ta med pistolen hem stämmer. Om han hade skyddad id innan de här galenskaperna så kanske det fanns/finns en hotbild mot honom.

Det är väl ändå rätt ovanligt att poliser får ta hem sina vapen? Det sker väl bara med de som har en hotbild mot sig?
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Det finns bilder på polismannen, han hade tjänstevapen i sin privata bil.

Polismannen heter Niclas och är afghanveteran enligt honom själv.
Sverige har inga riktiga veteraner då Sverige inte varit i krig även om det finns många av dem som vill införa samma begreppsdefinition som i USA. Vissa vill gå så långt att kalla de som gjort värnplikt för veteraner. Inte ovanligt för svenska poliser att de gör tjänstgöring i något land där Sverige har FN-uppdrag, oftast rör sig om att lära poliser i landet hur polisarbete ska bedrivas.I den här mannens fall så hade han varit militärpolis, dvs han har skött ordningshållning hos den svenska (och kanske andra) personalen på campen/basen i Afghanistan. Dvs han har inte alls varit soldat i den egentliga bemärkelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Han är också misstänkt för
Narkotikabrott.

Inte förvånad. Många poliser tar droger.
Handlar om smärtstillande läkemedel och han åtalades aldrig för dessa då han hade recept på de.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Ja herregud. Snea satan på livet när man vaknar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Häftigt bakfylle uppvaknande!
Jag får intrycket av att poliserna på plats visste vem han var och att hans alkoholmissbruk inte var okänt för dem.

Mitt intryck av det här är en man som haft svåra ryggsmärtor, medicinerat mot smärtan och blivit beroende av läkemedlen och haft en nonchalant inställning till både beroendet och sin alkoholkonsumtion. Och som också har en omogen personlighet, den där tropa de elite med vapen och dödskalle har ingen vettig familjefar som screen på sin mobiltelefon, han verkar väldigt barnslig, nästan infantil.

Han kommer aldrig mer arbeta som polis men han kan säkert rehabilitera sig, skylla på disbråcket/läkemedelsberoendet och få jobb som säkerhetschef på någon kommun.
Senast redigerad av thinkmachine 2022-10-14 kl. 11:00.
Citera
2022-10-14, 13:51
Medlem
Aakerbocks avatar
En fd polis lär väl inte stå så högt i kurs bland sina medfångar i fängelset.....
Citera
2022-10-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
En fd polis lär väl inte stå så högt i kurs bland sina medfångar i fängelset.....
Med tanke på straffets längd och att Kriminalvården lär anse att det saknas rymningsrisk så kommer han sannolikt hamna på öppen anstalt med rattfyllon och andra brottslingar som saknar kriminell livsstil. Kommer troligen vara hur lugnt som helst för honom.

Största straffet för honom är antagligen att inte längre få vara polis. När man läser fup så fattar man att jobbet är hela hans identitet.
Citera
2022-10-30, 07:36
Medlem
C.H.Ts avatar
Just lyssnat på rättegången...
Gisses säger jag bara.

Vilken tomte.
Citera
2023-10-12, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Just lyssnat på rättegången...
Gisses säger jag bara.

Vilken tomte.

Sitter med rättegången på Youtube just nu.

"Jag skrek ett primalskrik, och när jag vaknade upp hade jag handfängsel på mig". Vilken snubbe, hahaha.
Citera
2023-10-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Poliser är också människor... haha hade sitt tjänstevapen i en påse Poliserna i Lund brukar i övrigt vara otroligt trevliga.

Tror dessutom att poliser ganska ofta är instabila människor...
Citera
2023-10-12, 15:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av walfridx
Tror dessutom att poliser ganska ofta är instabila människor...
Det stämmer säkert att "ganska ofta".
Men betydligt mer sällan än gemene man.
Mitt umgänge med polisväsendet är obefintligt men av det jag sett/läst/hört är svenska poliser osedvanligt uthålliga i stressituationer.
Att bli bespottad och hånad av Hamas-anhängare i Rinkeby utan att man omedelbart slår ihjäl ohyran, kräver exceptionell behärskning.
För utomstående kan det se ut som om de är nästan mesiga.
Har haft en släkting som sökt hos polisen, han och några av hans gymnasiepolare.
Det var i för sig för ett antal år sedan men ingen blev antagen.
De klarade galant alla tester utom ett - det psykologiska.
Citera
2023-11-23, 22:20
Medlem
Nån som har FUP och/eller dom på denna tomte? Lyssnar på rättegången och kan konstatera att det är skönt att vi blev av med honom som polis iaf!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in