2022-03-26, 20:49
Medlem
Hej, har verkligen försökt att hitta ett ställe att bo på där jag kan hyra det svart pga anledningar. Min polare hittade åt sig förut men kunde tyvärr inte hjälpa mig, någon som kan dela med sig hur de hittade eller vart man ska leta? Försökte facebook men där går det inte bra.
Citera
2022-03-26, 20:56
Avstängd
XX-Ambars avatar
En bra idé kan ju vara att förklara i vilken stad, jävla stolpskott :P
Citera
2022-03-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar

Stockholm, område spelar ingen roll för mig sålänge det är i storstockholm
Citera
2022-03-26, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jjjlol45
Hej, har verkligen försökt att hitta ett ställe att bo på där jag kan hyra det svart pga anledningar. Min polare hittade åt sig förut men kunde tyvärr inte hjälpa mig, någon som kan dela med sig hur de hittade eller vart man ska leta? Försökte facebook men där går det inte bra.

Gå till närmaste socialkontoret, dela ut lappar till folk där du skriver att du vill hyra bostad. På engelska, arabiska och svenska.

De kan säkert hyra ut i nån månad och flytta till en kompis ett tag.
Citera
2022-03-26, 22:12
Medlem
_killahs avatar
För varje lägenhet i Stockholm som publiceras finns det 500 pers som vill ha den.

Du lär behöva utmärka dig något för att få en.

Kolla samtrygg.se
Citera
2022-03-27, 00:14
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Prova sätt upp lappar, med dina önskemål, på typ anslagstavlor inne i närbutiker.
Citera
2022-03-27, 01:49
Avstängd
PalmeKillers avatar
Vänsterpartiet har gjort så det inte finns knappt några hyresrätter kvar i Stockholm. Sådan är kommunismen, man älsklar att jävlas med den lilla människan.

-Att hyra hyresrätter svart andrahand kan man nog glömma idag pga kontrakter rycker för innehavaren om det bli påkommna med andra uthyrning utan tillstånd. Men tanke på det är 10 års kötid pga V bostadspolitik.
Idag har dom stora fastigheter egna avdelningar som bara jobba med att jaga svart uthyrning.

Får själv 500:- i hyresrabatt för att jag regelbundet skicka in bilder på reggplåtar på alla bilar som står på parkeringen. Lättförtjänta pengar. Nu skall man införa ansiktsingenkänning i portarna, så blir tryggheten på max. Det är skönt.

-Pröva något bolag som är mellanhand som samtrygg.
-Köp bostad i något miljonprogram ghetto, i no go zonerna kan man få lägenhet för 20 000:-/ m2 i Stockholm.
Citera
2022-07-24, 18:54
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjjlol45

Undvik facebook, nedlortad av skumma Ahmeds som hyra ut jättefina rom (bo inneboende i en källare utan fönster i Tensta för 5000 spänn..) Blocket bostad tror jag är den bästa/säkraste sajten i Sverige, de har både andrahand och första hand, och gör ID-kontroll på alla hyresvärdar. De samarbetar även med Samtrygg.

Sen är ju Stockholmsområdet ett rent helvete att hyra på i andrahand.
Fullt av muppar som hyr ut märkliga objekt svindyrt. Lägenhet utan dusch, du får duscha på gymmet, 6000 kronor tack! "veckopendlar"-lägenheter som hyrs ut till fullpris trots att man bara får nyttja lägenheten vissa dagar, 7000, tack!
Citera
2022-07-26, 23:14
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar

Precis min tanke också😂🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto