2022-04-01, 10:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Kan inte direkt tro att dessa stora skägg senaste åren EJ är slumpartade? Muslimerna & islam tog över sverige, & helt plötsligt lät tribaltatuerade svenskar sina skägg växa ut? Slump?
Vikingaskägg och mussepig-skägg är dock lite olika.
Citera
2022-04-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Många intressanta teorier i tråden, men ingen som förklarar varför det sker just nu, förutom den muslimska invandringen. Inget sker av en slump.

Det kan väl inte vara så att vissa tråddeltagare fallit för skägg-propaganda utan att vara medvetna om det. T.o.m. på instruktionsbilden för tomglasautomaten visas en kille med skäggbuske.

Sker just nu? Jag blev skäggbärare efter att jag inte orkade raka bort ett semesterskägg ca 2010, insåg att jag passade rätt bra i det så det fick vara kvar. En hyfsat kort tid efter det kom det en explosion i skäggtrenden och jag och sambon skojade om att det var tur att jag skaffade mitt innan det blev trendigt bland Stockholmshipsters. (Jag har generellt mentalt svårt att "hoppa på" trender eller om det är så att jag helst inte vill känna mig som att jag följer med i "trendströmmen").

Nåväl, denna skäggtrend-explosion skedde iallafall långt innan den muslimska invandringsexplosionen och har helt enkelt hållit i sig i olika former och grupperingar i något decennium nu. Vikingaskägg eller hipsterskägg, kalla det vad du vill men någon "ta efter invandrarna-trend" är det åtminstone inte.
Citera
2022-04-01, 11:02
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Sker just nu? Jag blev skäggbärare efter att jag inte orkade raka bort ett semesterskägg ca 2010, insåg att jag passade rätt bra i det så det fick vara kvar. En hyfsat kort tid efter det kom det en explosion i skäggtrenden och jag och sambon skojade om att det var tur att jag skaffade mitt innan det blev trendigt bland Stockholmshipsters. (Jag har generellt mentalt svårt att "hoppa på" trender eller om det är så att jag helst inte vill känna mig som att jag följer med i "trendströmmen").

Nåväl, denna skäggtrend-explosion skedde iallafall långt innan den muslimska invandringsexplosionen och har helt enkelt hållit i sig i olika former och grupperingar i något decennium nu. Vikingaskägg eller hipsterskägg, kalla det vad du vill men någon "ta efter invandrarna-trend" är det åtminstone inte.
Jag vistades ibland utanför Sverige då. Men mitt intryck är att skäggen kommit de senaste åren. Det var inte lika mycket skägg strax efter 2010.
Senast redigerad av wwr 2022-04-01 kl. 11:13.
Citera
2022-04-01, 11:14
Medlem
cateatdogs avatar
Har själv taskig skäggväxt och kan bli lite lätt avundsjuk på ett snyggt skägg.

Hade lätt haft det om men mitt går i tre nyanser och växer för lockigt.
Citera
2022-04-01, 11:14
Medlem
Citat:
Tack, värdefullt inlägg även om det gränsar mot OT i detta forum
Så många kan inte ha blivit lata samtidigt även om "nowork" är en annan trend, som försöker sänka samhället. Skägg fordrar väl en hel del skötsel?

Typ inget alls förutom lite ansande med ett par -4 veckors mellanrum. Jag brukar ha mellan 1-4 centimeter skägg. Smidigt. Varmare på vintern när jag cyklar. Solskydd på sommaren även om jag då ofta har lite mindre.

En gång hade jag 15cm skägg. Skötsel? Jag hade i skäggolja ibland. Tvättar skägget som när man tvättar ansiktet eller duschar. Dock jobbigare när man äter semla eller liknande. Kräver då ofta en liten rengöring efteråt...

Invandrartrend inte det minsta. Det är ju bekvämt och fodrar mindre underhåll en renrakat.
Citera
2022-04-01, 11:17
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Tack, värdefullt inlägg även om det gränsar mot OT i detta forum
Så många kan inte ha blivit lata samtidigt även om "nowork" är en annan trend, som försöker sänka samhället. Skägg fordrar väl en hel del skötsel?

Skötsel om du vill ha det vårdat. Annars är det bara att låta växa. För mig är det bekvämt med skägg, och jag har burit det sedan det började växa. Även om jag nu vårdar det mer och får det att se bra ut.

Det är lättare att trimma, och pyssla med en gång i månaden än att raka sig varje morgon. Samt det ser manligt ut.
Citera
2022-04-01, 11:25
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Efter en del tid utomlands har jag vistats hemma ett tag. Man noterar alla skäggbärare. Inget existerar av en tillfällighet. Kan någon närmare förklara orsak och verkan vad gäller skäggen?

Är de bara en del i ombyggnaden av Sverige till en muslimsk republik? Men de bärs även av förmodat kristna, svenska unga män. Systemet brukar väl inte se positivt på kulturell appropriering. En av Gretas organisationer i Tyskland vägrade en vit person med dreadlocks att spela. Systemet vill skilja grupperna och motsätter sig integrering. Men det är nog ingen regel utan undantag.

Hur har skäggvurmen skapats? Har kända personer, som unga tror att de måste efterlikna, mutats att bära dessa kliande buskar? Kan svenskarna ha tagit efter invandrarna?

Vilka konspirationer finns rörande skäggvurmens uppkomst och påverkan av samhället?
Det vinns något som heter MODE! Herregud. Ha ha.
Citera
2022-04-01, 11:38
Medlem
lone stars avatar
Skägg och mustasch var helt off på 1970-80 talet. Om du inte var 50+ eller en o annan raggare. Nu pratar vi inte epatraktorer utan Dodge charger, 50 tals glidare och till nöds Dodge Dart. Det har blivit samma utveckling likt tatueringar. Då var det endast på sjömän, kåkfarare och gnuggisar från godisbutiken på mellanstadieelever.
Hursomhelst så är det väldigt få som klär bra i skägg. Enda gången jag hade lite skägg var i lumpen på övning. Väldigt få läckra kvinnor vill ha skäggisar!
Tycker ändå jättebebisarna, de med helrakade huvuden är värre. Enda schyssta var Telly Savalas mer känd som Kojak.
Senast redigerad av lone star 2022-04-01 kl. 11:41.
Citera
2022-04-01, 11:42
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det vinns något som heter MODE! Herregud. Ha ha.
Men mode styrs mycket enkelt. Modemedvetna, trendkänsliga personer påverkas av reklam och förebilder i TV. Och detta mode avspeglar något typiskt för invandringen och kommer ungefär vid samma period.

Det verkar mycket troligt att skäggmodet har koppling till invandringen.
Citera
2022-04-01, 11:58
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Men mode styrs mycket enkelt. Modemedvetna, trendkänsliga personer påverkas av reklam och förebilder i TV. Och detta mode avspeglar något typiskt för invandringen och kommer ungefär vid samma period.

Det verkar mycket troligt att skäggmodet har koppling till invandringen.
Det du bör oroa dig för är din mentala hälsa. Mode går i vågor. Jesus hade skägg. Skägg var på mode när jag var barn. Du har uppenbart ingen koll på modet.
Citera
2022-04-01, 11:59
Medlem
Utspillds avatar
Citat:
Efter en del tid utomlands har jag vistats hemma ett tag. Man noterar alla skäggbärare. Inget existerar av en tillfällighet. Kan någon närmare förklara orsak och verkan vad gäller skäggen?

Är de bara en del i ombyggnaden av Sverige till en muslimsk republik? Men de bärs även av förmodat kristna, svenska unga män. Systemet brukar väl inte se positivt på kulturell appropriering. En av Gretas organisationer i Tyskland vägrade en vit person med dreadlocks att spela. Systemet vill skilja grupperna och motsätter sig integrering. Men det är nog ingen regel utan undantag.

Hur har skäggvurmen skapats? Har kända personer, som unga tror att de måste efterlikna, mutats att bära dessa kliande buskar? Kan svenskarna ha tagit efter invandrarna?

Vilka konspirationer finns rörande skäggvurmens uppkomst och påverkan av samhället?

Att hela tiden vara slätrakad kräver ju mer ansträngning och visar mer att ens utseende är en stor grej för en. Därför borde istället den trenden ifrågasättas. Varför försöker män dölja sitt naturliga, behårade ansikte? Har ju bottnat i ett komplex att se "civiliserad" ut och mindre barbariska. Gissar att män nu för tiden tycker att saker snarare blivit allt för civiliserade och är trötta på att tvingas förneka sig själva som de håriga djur vi egentligen är.

Sedan är det väl vissa som helt enkelt tycker det ser bättre ut. Somliga lägger ju extremt mycket möda på att vårda sina skägg också.
Citera
2022-04-01, 12:03
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det du bör oroa dig för är din mentala hälsa. Mode går i vågor. Jesus hade skägg. Skägg var på mode när jag var barn. Du har uppenbart ingen koll på modet.
Flashbackskribenterna har gått mainstream, t.o.m. konspirationstavlan. Inte många försöker ens se sambandet mellan invandringen och skäggen. Mode styrs naturligtvis. De som tror annorlunda är de största offren.

"Det är mode. Det bara finns där fattar du väl. Du har mentala problem."

Så såg det inte ut på Flashback för bara några år sedan.
Senast redigerad av wwr 2022-04-01 kl. 12:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in