Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Många intressanta teorier i tråden, men ingen som förklarar varför det sker just nu, förutom den muslimska invandringen. Inget sker av en slump.
Det kan väl inte vara så att vissa tråddeltagare fallit för skägg-propaganda utan att vara medvetna om det.
T.o.m. på instruktionsbilden för tomglasautomaten visas en kille med skäggbuske.
Sker just nu? Jag blev skäggbärare efter att jag inte orkade raka bort ett semesterskägg ca 2010, insåg att jag passade rätt bra i det så det fick vara kvar. En hyfsat kort tid efter det kom det en explosion i skäggtrenden och jag och sambon skojade om att det var tur att jag skaffade mitt innan det blev trendigt bland Stockholmshipsters. (Jag har generellt mentalt svårt att "hoppa på" trender eller om det är så att jag helst inte vill känna mig som att jag följer med i "trendströmmen").
Nåväl, denna skäggtrend-explosion skedde iallafall långt innan den muslimska invandringsexplosionen och har helt enkelt hållit i sig i olika former och grupperingar i något decennium nu. Vikingaskägg eller hipsterskägg, kalla det vad du vill men någon "ta efter invandrarna-trend" är det åtminstone inte.