Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-03, 00:35
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Claes Hedberg är ju så virrig att jag blir yr av att lyssna på honom. Han besvarar alla kritiska frågor med "läs om det i min bok".

Ottos videos är intressanta.


Claes Hedbergs teori faller på en punkt.Gösta Söderström var första polis på plats. Gösta Söderström konstaterade att offret inte levde.
Han tryckte på ögat på offret. Tydligen är det ett sätt att konstatera att någon är avliden

Gösta Söderström anger en helt annan tid än den som räknas som den korrekta. Han blev dessutom motarbetad och misstrodd av etablissemanget.

Claes Hedbergs teori är dock intressant men tyvärr så faller den om Gösta Söderströms vittnesmål stämmer.
Citera
2023-04-03, 00:36
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballografen66
Med tanke på vilka snedsteg den mannen tagit när han tigger om swishpengar som han köper alkohol för och sen spelar in fyllevideos där han snackar nedlåtande om vittnen till mordet på Olof Palme, samt ljuger om det efteråt vill jag nog påstå att mitt förtroende till honom inte finns.


Hur vet du detta.
Citera
2023-04-05, 20:19
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Hur vet du detta.

För jag såg hans videor innan han tog ner dem efter att folk klagat på hur full han var och vad han sa.
__________________
Senast redigerad av ballografen66 2023-04-05 kl. 20:21.
Citera
2023-05-03, 20:57
  #40
Medlem
StorTuffBikers avatar
Var har Otto flyttat?

Han är registrerad som utvandrad tydligen.
Citera
2023-05-18, 17:04
  #41
Medlem
Är Otto Ekevi hemlös?

Citera
2023-06-19, 22:16
  #42
Medlem
olasvenssons avatar
Jag tittar regelbundet på Ottos YouTube filmer. Han är helt insnöad i Palmemordet. Han får fram rätt intressant information ibland. Nackdelen med Otto är att han extremt fyrkantig. Som journalist måste man våga tänka utanför boxen. Men det finns teorier kring Palmemordet som Otto avfärdar helt. Han hånflinar och klappar dig själv på axeln och tycker att han är bror duktig när han avfärdar vissa teorier som inte passar in i hans mycket förkrymta hjärna.

Otto är som ett 10 årigt barn på Julafton när han talar om Palmemordet.

Jag tittar på hans filmer därför man får sig ett gott skratt. Jag tycker lite synd om honom. Jag brukar skicka honom 50 kronor ibland. Inte därför han är smart utan därför jag tycker synd om honom. Jag vill att galenpannan ska fortsätta släppa filmer därför kan han behöva en slant. Jag vill ju inte att han ska svälta ihjäl. Inte förrän han löst Palmemordet i alla fall. Vilket han på fullaste allvar tror att han ska lösa. Otto tror att han är smartare än alla svenska poliser.

Det är allmänt känt att Sverige har världen sämsta journalister. Otto verkar inte tro att han är en av dem. Det är bland annat den hybris som Otto har som gör det hela lustigt. Han är inte helt olik mainstream journalister med andra ord.

Otto tänker på Palmemordet 24/7. Han har ett anteckningsblock på nattduksbordet. Han har intensiva drömmar om hur mordet kan ha gått till och när han vaknar mitt i natten kallsvettig så antecknar han vad han har drömt om. När han vaknar dagen efter så försöker han bena ut om vad han drömt om. Många gånger helt ologiska drömmar såklart, har han sagt.
Citera
2023-06-21, 18:23
  #43
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag följde hans kanal tills han gjorde ett avsnitt om hur han med posten mottagit en bok om Palmemordet, hur han tittade på omslaget, upprepade titeln ett par gånger och förkunnade att han hade för avsikt att läsa den. Där avföljde jag omedelbart.

Vuxna har inte tid med sådant.
Citera
2024-01-17, 20:12
  #44
Medlem
Pink-Panters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkbenken
Är Otto Ekevi hemlös?



Han är just nu skriven hemma hos Peter Wahlbeck. Mycket intressant. Hur har det kunnat bli så? Han har väl familj bosatt i Halmstad. Undrar hur mycket Wahlbeck försörjer honom, han kan ju knappast tjäna stora pengar på swish-tiggande och youtube. Otto har tidigare i livet varit mycket för att festa och stora summor har gått till droger och alkohol. Skulle inte förvåna mig om mycket av swish-pengarna gått eller går dit. Finns ju en anledning till att han haft det svårt med bostad.
Citera
2024-02-28, 19:39
  #45
Avstängd
Nu säger han sig ha tappat bort sin väska med dator, kamera och annan utrustning. Har han inte gjort det tidigare också? Skulle lika gärna kunna vara ett sätt att tigga nya pengar.
Citera
2024-04-10, 12:07
  #46
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag tittar regelbundet på Ottos YouTube filmer. Han är helt insnöad i Palmemordet. Han får fram rätt intressant information ibland. Nackdelen med Otto är att han extremt fyrkantig. Som journalist måste man våga tänka utanför boxen. Men det finns teorier kring Palmemordet som Otto avfärdar helt. Han hånflinar och klappar dig själv på axeln och tycker att han är bror duktig när han avfärdar vissa teorier som inte passar in i hans mycket förkrymta hjärna.

Otto är som ett 10 årigt barn på Julafton när han talar om Palmemordet.

Jag tittar på hans filmer därför man får sig ett gott skratt. Jag tycker lite synd om honom. Jag brukar skicka honom 50 kronor ibland. Inte därför han är smart utan därför jag tycker synd om honom. Jag vill att galenpannan ska fortsätta släppa filmer därför kan han behöva en slant. Jag vill ju inte att han ska svälta ihjäl. Inte förrän han löst Palmemordet i alla fall. Vilket han på fullaste allvar tror att han ska lösa. Otto tror att han är smartare än alla svenska poliser.

Det är allmänt känt att Sverige har världen sämsta journalister. Otto verkar inte tro att han är en av dem. Det är bland annat den hybris som Otto har som gör det hela lustigt. Han är inte helt olik mainstream journalister med andra ord.

Otto tänker på Palmemordet 24/7. Han har ett anteckningsblock på nattduksbordet. Han har intensiva drömmar om hur mordet kan ha gått till och när han vaknar mitt i natten kallsvettig så antecknar han vad han har drömt om. När han vaknar dagen efter så försöker han bena ut om vad han drömt om. Många gånger helt ologiska drömmar såklart, har han sagt.

Håller med. Han känns också lite som en lost cause i det stora sammanhanget kallat livet. Han saknar ett vettigt jobb och nämnvärd utbildning och lever ett högst ostrukturerat liv. Enbart därför han antagligen är insnöad på Palme.

Men jag gillar hans filmer, han känns ändå vettig! Otroligt intressanta intervjuer, inte minst med självaste ambulanssjukvårdaren! Att han också kallar Hedbergs teorier är helt uppåt väggarna stärker bilden av Otto som en någorlunda vettig människa.
Citera
2024-04-20, 11:42
  #47
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Var har Otto flyttat?

Han är registrerad som utvandrad tydligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Parkbenken
Är Otto Ekevi hemlös?

Otto bor ihop med komikern Peter Wahlbeck. Har de ettbögförhållande? Någon som vet?
Citera
2024-04-20, 12:23
  #48
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Otto bor ihop med komikern Peter Wahlbeck. Har de ettbögförhållande? Någon som vet?

Tveksamt, tror bara de är polare. Otto verkar ju inte ha någon anställning utan lever på allmosor från hans tittare. Det lär vara svårt att skaffa en lägenhet då. Han bor där någon vill kvarta in honom.

Hade för mig att Wahlbeck hade en fru, men de kanske har separerat? Han har i alla fall aldrig visat några homosexuella tendenser sedan tidigare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback