Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-11-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Japanerna är väldigt positiva. Twitter är stort i Japan & avskedandena har gjort helt andra & verkliga frågor hamnar på Trending.
Alla konstlade trådar om bögerier, K-pop, vikten av invandring till Japan & liknande har försvunnit helt, till förmån för det japaner verkligen talar om.

Så det som har "Trendat" tidigare har varit manuellt ditplockat & inte baserat på verkligheten.

Ja, jag läste det. Låter som att de inte direkt låg på latsidan vad gäller att censurera och manipulera om de behövde tusentals personer för det.
Citera
2022-11-18, 19:16
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Ja nu vet ajg ju inte hur illa ställt det varit på Twitter, men att förvänta sig att folk ska jobba 80 timmar i veckan är ju bara sinnessjukt och något som känns extremt icke-framtidsvisionärt?

Personligen tror jag detta är ytterligare en sak som kan få gemene man att titta snett på Elon rent generellt, och då framförallt att man kommer välja andra billtillverkare än Tesla enbart pga. Elons uppförande. Det var nog en del som började undra hur karln är funtad redan under Doge-gate, men då kunde man ju åtminstone dra lite på smilbanden och småskratta åt knasigheterna. Nu framstår han ju snarast som en galen diktator som ensam agerar både VD och personalchef. Han ska ju tydligen personligen ha gett enskilda utvecklare som inte håller med honom sparken, öppet, på Twitter. Säg något annat företag som hade kunnat bete sig så och inte få extremt dålig PR?

Musk och hans folk är genier. Du får tänka lite längre.

Han skickar ut ett stenhårt ultimatum till alla som jobbar där, så pass hårt att så folk säger upp sig. Nu slipper han betala avgångsvederlag genom att sparka dem. De tror att de "visar honom vart skåpet står" genom att alla säger upp sig solidariskt, och nu kan han fylla positionerna med vettigt folk, och blir av med skräpet.

Han sa att för varje person som verkligen jobbar så finns det 10 som inte gör ett skit där, eller nåt liknande. Var ju nån som hittade en video som nån brud lagt upp. ”A day at twitter” typ, där hon visade hur jävla soft det va där. Var typ: Lyxfrulle. Svara på Mail. Gratis lunch. Ha ett möte. Yoga. Smoothie. Hemgång. Man trodde det var på skämt men det var det inte.

De han faktiskt sparkade kickade han innan november så att han slapp betala mer i avgångsvederlag etc, och han var nog tvungen att bli av med dem för att resten skulle följa när han skickade ut ultimatumen. Spend money to make money.

Folk står på KÖ för att jobba med Musk, varför i helvete ska han vilja ha kvar nån som jobbade på gamla twitter?

Musk sa att varje "gratis lunch" kostade 400 dollar att ha igång, nu när så många jobbade hemifrån

Han vill ha folk som jobbar på plats framöver.

Blue check "katastrofen" var perfekt orkestrerad., enormt mycket marknadsföring som inte kan köpas för pengar. Rika kändisar som lipar ut (King är fö kvar på twitter med sin blue check, så jag antar att han hostade up de där 8 dollarna.)

Nä, Musk och hans gäng vet exakt vad de gör. Detta kommer bli ett tight skepp.

Ni har väl inge glömt det "okrossbara" glaset som krossades på uppvisningen på Tesla Truck? Det var ingen olycka. Han gör ingen "vanlig" marknadsföring.
Senast redigerad av carminaburana 2022-11-18 kl. 19:24.
Citera
2022-11-18, 21:35
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På Twitter jobbade dom typ 14 timmar i veckan. I bästa fall.

Jupp, uppenbarligen har de haft en massa folk på Twitter som inte gjort någon nytta.

MEN konstant övertid och 80 timmars veckor fungerar inte. Visst, det låter tufft och coolt att jobba 20 timmar om dygnet, men efter 8 timmar blir folk allt mindre produktiva och risken för att göra fel (som tar dubbelt så lång tid att fixa som om de gjort rätt från första början) ökar dramatiskt. I längden blir alltså vanliga arbetsveckor mer produktiva. Så funkar människor helt enkelt, och om man är inställd på att ändra den mänskliga biologin så borde man bli Kommunist eller Maoist.

Så övertid borde vara en temporär nödlösning, och inte standard i företaget.

MEN, vem hade kunnat tro att det skulle bli kaos om en allmänt okunnig ADHD person med storhetsvansinne, och miljarder på kontot från sin apartheid-smaragd-farsa, tar över ett företag och driver det som sin privata leksak...

//FCR
Citera
2022-11-18, 21:58
Medlem
Många verkar ha/haft Musk som någon form av stor idol och förebild. Någon form av universal entreprenörsguru. Inte helt olik MAGA sekten som glorifierar Trump. En del börjar kankse omvärdera sin syn på Musk nu?
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-11-18 kl. 22:17.
Citera
2022-11-18, 21:59
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Musk och hans folk är genier. Du får tänka lite längre.

Han skickar ut ett stenhårt ultimatum till alla som jobbar där, så pass hårt att så folk säger upp sig. Nu slipper han betala avgångsvederlag genom att sparka dem. De tror att de "visar honom vart skåpet står" genom att alla säger upp sig solidariskt, och nu kan han fylla positionerna med vettigt folk, och blir av med skräpet.

Han sa att för varje person som verkligen jobbar så finns det 10 som inte gör ett skit där, eller nåt liknande. Var ju nån som hittade en video som nån brud lagt upp. ”A day at twitter” typ, där hon visade hur jävla soft det va där. Var typ: Lyxfrulle. Svara på Mail. Gratis lunch. Ha ett möte. Yoga. Smoothie. Hemgång. Man trodde det var på skämt men det var det inte.

De han faktiskt sparkade kickade han innan november så att han slapp betala mer i avgångsvederlag etc, och han var nog tvungen att bli av med dem för att resten skulle följa när han skickade ut ultimatumen. Spend money to make money.

Folk står på KÖ för att jobba med Musk, varför i helvete ska han vilja ha kvar nån som jobbade på gamla twitter?

Musk sa att varje "gratis lunch" kostade 400 dollar att ha igång, nu när så många jobbade hemifrån

Han vill ha folk som jobbar på plats framöver.

Blue check "katastrofen" var perfekt orkestrerad., enormt mycket marknadsföring som inte kan köpas för pengar. Rika kändisar som lipar ut (King är fö kvar på twitter med sin blue check, så jag antar att han hostade up de där 8 dollarna.)

Nä, Musk och hans gäng vet exakt vad de gör. Detta kommer bli ett tight skepp.

Ni har väl inge glömt det "okrossbara" glaset som krossades på uppvisningen på Tesla Truck? Det var ingen olycka. Han gör ingen "vanlig" marknadsföring.

Nej, vi har inte glömt det "okrossbara" glaset. Jag tror många minns det, kanske undermedvetet, och drar sig för att köpa en Tesla just pga. att Elon Musk beter sig som en typisk bilförsäljare som snackar en jäkla massa men inte levererar det han sagt att han ska leverera. Om han levererar något så är det en mer begränsad variant än det han först sade, och långt senare än han sagt.

Jag tror inte på att "all publicitet är bra publicitet", särskilt inte när det gäller det där blå checkmärket. Hade jag varit "kändis", speciellt politiker, så hade jag definitivt börjat leta efter mer stabila och pålitliga plattformar än Twitter, där i princip vem som helst kan betala en liten symbolisk summa för att låtsas vara vem som helst. Likaså om jag vore annonsör och rädd om mitt varumärke så skulle jag nog fundera ett extra varv kring om jag verkligen vill förknippas med det där dårhuset just nu och i framtiden.
Citera
2022-11-18, 22:19
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Nej, vi har inte glömt det "okrossbara" glaset. Jag tror många minns det, kanske undermedvetet, och drar sig för att köpa en Tesla just pga. att Elon Musk beter sig som en typisk bilförsäljare som snackar en jäkla massa men inte levererar det han sagt att han ska leverera. Om han levererar något så är det en mer begränsad variant än det han först sade, och långt senare än han sagt.

Jag tror inte på att "all publicitet är bra publicitet", särskilt inte när det gäller det där blå checkmärket. Hade jag varit "kändis", speciellt politiker, så hade jag definitivt börjat leta efter mer stabila och pålitliga plattformar än Twitter, där i princip vem som helst kan betala en liten symbolisk summa för att låtsas vara vem som helst. Likaså om jag vore annonsör och rädd om mitt varumärke så skulle jag nog fundera ett extra varv kring om jag verkligen vill förknippas med det där dårhuset just nu och i framtiden.

Ok, du förstår alltså inte. Gå in och kolla teslas stock. Det okrossbara glaset hände nov . 2019. Hur ser kurvan ut?

Vad hände efter hans besök på Rogan? En kortvarig dip, sen blev den starkare än någonsin.
Citera
2022-11-18, 22:40
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ok, du förstår alltså inte. Gå in och kolla teslas stock. Det okrossbara glaset hände nov . 2019. Hur ser kurvan ut?

Vad hände efter hans besök på Rogan? En kortvarig dip, sen blev den starkare än någonsin.

Njä, jag tycker att Musk är ganska lik Elizabeth Holmes, fast om hon hade börjat med flera miljarder från sin sydamerikanska apartheid-farsa och faktiskt kunnat kränga ut ett gäng spontant självförbrännande och cyklistmördande ursäkter till bilar. Så Musk är nog faktiskt SÄMRE än Elizabeth Holmes!

Bara en sak som att Musk lovat att självkörande bilar kommer att komma nästa år, de senaste 10 åren...

Och Tesla är inte ens bäst på självkörande bilar!

Dessutom är Musk en väldigt dålig förebild och posterboy för oss cannabisanvändare! Cannabis gör människan snäll och glad och eftertänksam! Men Molusken är en elak mobbare!

//FCR
Citera
2022-11-18, 22:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Dessutom är Musk en väldigt dålig förebild och posterboy för oss cannabisanvändare! Cannabis gör människan snäll och glad och eftertänksam! Men molusken är en elak mobbare!
//FCR

Han tog ju inte ens halsbloss på Rogan.
Citera
2022-11-18, 22:50
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:

Ja, jag gick in och kollade Teslas stonk. Den är i post-bubbelfas, snabbt på väg utför. Kultfigurens hajpperiod är över, folk tror inte längre att han är någon messias som vill frälsa världen. Ge det några år så kommer Teslastonken vara körd i botten, speciellt efter att övriga billtillverkare kommit ikapp och kört om Tesla.

Twitter kommer vara stendött inom ett år.
Citera
2022-11-18, 22:54
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ja, jag gick in och kollade Teslas stonk. Den är i post-bubbelfas, snabbt på väg utför. Kultfigurens hajpperiod är över, folk tror inte längre att han är någon messias som vill frälsa världen. Ge det några år så kommer Teslastonken vara körd i botten, speciellt efter att övriga billtillverkare kommit ikapp och kört om Tesla.

Twitter kommer vara stendött inom ett år.

'Nu pratade vi specifik om glaskrossen.

Vi får återkomma om ett år.
Senast redigerad av carminaburana 2022-11-18 kl. 22:58.
Citera
2022-11-18, 23:00
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Njä, jag tycker att Musk är ganska lik Elizabeth Holmes, fast om hon hade börjat med flera miljarder från sin sydamerikanska apartheid-farsa och faktiskt kunnat kränga ut ett gäng spontant självförbrännande och cyklistmördande ursäkter till bilar. Så Musk är nog faktiskt SÄMRE än Elizabeth Holmes!

Bara en sak som att Musk lovat att självkörande bilar kommer att komma nästa år, de senaste 10 åren...

Och Tesla är inte ens bäst på självkörande bilar!

Dessutom är Musk en väldigt dålig förebild och posterboy för oss cannabisanvändare! Cannabis gör människan snäll och glad och eftertänksam! Men Molusken är en elak mobbare!

//FCR

du får läsa på lite, han fick inga pengar från sin farsa .
Citera
2022-11-18, 23:21
Medlem
volvo 240s avatar
e
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Om Elon Musk äger 9,2 % och är därmed den största aktieägaren... hur många procent äger då skaparna av Twitter?
Har för mig att Jack Dorcy har ca 2-3% Han är dessutom mycket nöjd med Musk som ny ägare. Hade varit roligt om Trump gått med i gruppen som köpte upp det (Ja Elon har flera partners i detta bla SBM från Saudi) då kunde han unbannat sig själv. Nåja detta lär ju Musk göra med så han lär komma tillbaka dit för Truth Social blir det inget med. Han borde kalalt den "Trumpet" förövrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in