Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-11-21, 13:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ett jättebra sätt att träna AI'n att upptäcka botar. Almost too easy.
Någon skrev att hälften av bottarna redan blivit raderade, men jag kan inte avgöra sanningshalten.

Det som också rapporterats är att flera debattörer som är något till höger om tokvänstern plötsligt har fått många fler följare, utan att dom själv gjort något speciellt. Vilket tyder på att man konstgjort undertryckt följare till konton som censurtanterna på Twitter inte gillade.
Citera
2022-11-21, 13:54
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Någon skrev att hälften av bottarna redan blivit raderade, men jag kan inte avgöra sanningshalten.

Det som också rapporterats är att flera debattörer som är något till höger om tokvänstern plötsligt har fått många fler följare, utan att dom själv gjort något speciellt. Vilket tyder på att man konstgjort undertryckt följare till konton som censurtanterna på Twitter inte gillade.

Bra affärsplan ändå. Göra bot-magnetiska opinionsundersökningar, träna AI'n på att upptäcka dem, samtidigt som Twitter får in $8 för varje konto som raderas och eventuellt återskapas. Twitter blir en mer sanningsenlig plats som resultat och därför mer attraktiv för riktiga användare och värt en månadsavgift för att att använda som plattform. Implementeras videoredigering och bättre villkor för att konkurrera med Youtube så är det på riktigt god väg.
Citera
2022-11-21, 15:38
Medlem
wwrs avatar
Äntligen är min favoritvideo tillbaka på nätet. Tack Elon, det var det bästa du någonsin gjort!

https://twitter.com/realDonaldTrump/...YwoMZwmDfq8PNQ
Citera
2022-11-21, 15:39
Medlem
Twitter är värre än någonsin - Censur för fullt

Jag skapade konto åt en webbplats för en tid sedan på Twitter. Nu skulle vi editera och snygga till Twitter-kontot men märker att kontot "stängts av permanent" för att ha "brutit mot Twitters regler".

Vad fanken kan man ha brutit mot genom att bara lägga upp ett konto på Elon Musks nya Twitter och aldrig ens har varit aktiv på Twitter? Det är kuslig Kafka-värld vi börjar få, där man anklagas för allt möjligt utan att ens få reda på vad man gjort för fel.
Senast redigerad av Jack.Cates 2022-11-21 kl. 15:43.
Citera
2022-11-21, 15:42
Avstängd
Halloween2s avatar
Tror inte man blir bannad utan att göra något. Skriv hela sanningen nu.
Citera
2022-11-21, 15:45
Medlem
21512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Vad fanken kan man ha brutit med genom att bara lägga upp ett konto på Elon Musks nya Twitter?
Det går väl att bryta mot lite alla möjliga regler bara med bilder och "bion", eller vad det heter? Men ni kanske inte hade kommit så långt att nig lagt upp sånt än?

Citat:
Det är kuslig Kafka-värld vi börjar få, där man anklagas för allt möjligt utan att ens få reda på vad man gjort för fel.
Jag blev bannad efter min första tweet för 3-4 år sen. Jag fattade inte riktigt varför.
Citera
2022-11-21, 16:28
Medlem
Om du inte varit aktiv kan de stänga kontot, det vill ju bli av med massa skräpkonton och botar.
Citera
2022-11-21, 16:36
Medlem
frdks avatar
kan nån ge exempel på vad som blev borttaget och bannad för?
fattigt med underlag för en tråd
Citera
2022-11-21, 16:37
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Vad fanken kan man ha brutit mot genom att bara lägga upp ett konto på Elon Musks nya Twitter och aldrig ens har varit aktiv på Twitter?
Registrerade du ett konto för en privatperson eller för en organisation/företag?

Reflekterar namnet ditt företags verksamhet?
Citera
2022-11-21, 16:49
Medlem
Raytheons avatar
Bra att de städar bort skitkonton som aldrig har använts.

Sluta gråt och skapa ett nytt om du ska använda det.
Citera
2022-11-21, 16:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Registrerade du ett konto för en privatperson eller för en organisation/företag?

Reflekterar namnet ditt företags verksamhet?
Han trollar.
Citera
2022-11-21, 17:59
Medlem
swebarbs avatar
Du får inte göra ett konto och säga att du heter Elon Musk eller Donald Trump då blir man avstängd ja har jag läst om man imiterar andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in