Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-24, 06:06
Moderator
Ruskigbusss avatar
Namnbytet från Twitter till X diskuteras i tråden (FB) Musk byter namn på Twitter, till X.
Inlägg flyttade dit
/Mod
Citera
2023-07-30, 16:59
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Jag är fortfarande skuggbannad på plattformen. Jag har bara skrivit ca. 30 inlägg och aldrig fått någon varning. Inte ett enda inlägg har på något sett varit olämpligt. Det är helt klart någon på Twitter som av någon anledning har ogillat mina inlägg.
Citera
2023-08-16, 11:57
Medlem
klybans avatar
Oops, det har visat sig att vissa sidor hade fått en fördröjning och om man klickade på länkar.
Och när en artikel kom ut, så försvann dessa fördröjningar på 5 sekunder inom en timme.

Undrar vad det var om?
Citera
2023-10-17, 03:32
Avstängd
Efter att Elon Musk köpte Twitter med Saudiarabiska pengar så har han blivit den militanta islamismens främsta budbärare. Det är nu Elon Musk som sprider islamistiska terrordåd i världen. Elon Musk har nu blivit så uppskattade inom den militanta islamismen att han kan komma att upphöjas till Profet inom islam, alla tidigare Profeter inom islam har ju just varit personer som effektivt spritt det islamska budskapet
Citera
2023-10-17, 05:22
Medlem
Är det bara jag som får reklam från den där jävla slipsbögen Jackson Hinkle hela tiden?
Citera
2023-10-22, 06:00
Tyvärr så har han lovat massa saker som inte kommer att hända.
Citera
2023-10-22, 18:09
Medlem
BlackBookss avatar
Hoppas han håller detta löftet.

https://www.businessinsider.com/elon...e-dsa-2023-10?

Oh the humanity will perish
Senast redigerad av BlackBooks 2023-10-22 kl. 18:14. Anledning: titta inte på youtube dina ögon kommer glöda
Citera
2023-11-26, 21:00
Någon på svenska X som är under 40 som orkar vara där?

Spelar ingen roll vad Elon gör, vi har liksom inte tillräckligt med smart folk på svenska språket som vill vara där för att det ska vara något att ha.

Även om han gjorde ett helt perfekt interface så är det bara skitkonton som postar på svenska twitter.

Funkar inte för mig, har aldrig funkat för mig och folket där är med i prostabröderna och klimaterieförbundet med massa småbarn, massa tid, massa gnäll.

Det spelar ingen roll vad Musk gör, de svenska ungdomarna har dragit vidare kvar är en massa propagandister som pliktroget försöker få folk att tro att de står för något.

Dött för mig vad han än hittar på härnäst tbh.
Citera
2023-11-30, 11:37
Medlem
swebarbs avatar
Elon Musk ger hårt svar när han blir besvärad över senaste anti semitism anklagelser och att företag hotar att sluta annonsera på hans plattform han ber dom helt enkelt "go fuckyourself" i dont want you here.

Vad tycker ni om hans uttalanden ?

Citat:
"I don't want them to advertise," Mr Musk said at the New York Times' DealBook Summit.

"If someone is going to blackmail me with advertising or money go [expletive] yourself.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-67574396
https://www.youtube.com/watch?v=U_M_uvDChJQ

Sen säger han också samtidigt att detta kommer till slut döda företaget om fler slutar annonsera..
Citat:
"What this advertising boycott is going to do is it's going to kill the company," he said.

"The whole world will know those advertisers killed the company, and we will document it in great detail," he added.
Citera
2023-11-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster
Utan annonsörer så dör Twitter och Musk jobbar hårt på att få bort dem. Hur han tänker kan man undra.

Jag undrar också hur han tänker när han ser på sig själv som som större än stater. Han måste ha fått fel signaler när han ser sig själv som större än USAs president och kongressen när ha bestämmer i frågor som han inte äger. Jag tror det är en tidsfråga innan de tar itu med honom. Han borde se åtalen mot Trump som en varning, då man kan inte bråka med staten i något land och vinna.

Han är en ensam person som inte tar intryck av omvärlden och hur flyktiga folk är på sociala medier, där brukare och finansiärer hittar nya plattformar. Det är tragiskt att en så driftig person är så destruktiv, där jag tycker att alla hans barn med de konstiga namnen är en varningssignal om galenskap.

Det är inte bara Twitter och X han inte kan hantera. Det är samma destruktiva agerande med Tesla, när han tror han kan knäcka det svenska facket. Elon Musk förstår inte längre omvärlden, och hur det är att vara företagare i Europa. I Europa är de rättigheter Elon Musk vill kringgå självklara för medborgarna.

Det är skrämmande att Elon Musk ser konspirationsteorier och diktaturer som legitima samarbetsparter, där han ger sig in i säkerhetspolitik och saboterar de demokratiska ländernas intressen.
Citera
2023-11-30, 12:47
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Elon Musk ger hårt svar när han blir besvärad över senaste anti semitism anklagelser och att företag hotar att sluta annonsera på hans plattform han ber dom helt enkelt "go fuckyourself" i dont want you here.

Vad tycker ni om hans uttalanden ?

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-67574396
https://www.youtube.com/watch?v=U_M_uvDChJQ

Sen säger han också samtidigt att detta kommer till slut döda företaget om fler slutar annonsera..

Musk´s gigantiska ego i kombination med hans underliggande personlighetsdefekter kommer att sänka "X", Tesla och det rymdprojekt som hittills kostat oräkneliga miljarder för farkoster som inte verkar göra något annat än att explodera.

Han skitar ned sina egna varumärken med sina vulgära utspel och impulsiva beteende, vilket bland annat gör att han inte kommer att kunna rekrytera den spetskompetens som är absolut nödvändig för att kunna konkurrera.

Att Musk sedan personligen och oombedd klampar in i mellanstatliga relationer, inklusive krig, är ett problem på helt andra nivåer. Han gör sig med sitt jesuskomplex till en global säkerhetsrisk och det kommer inte att sluta bra för honom personligen om och när han till sist går för långt.
Senast redigerad av DaEzz 2023-11-30 kl. 12:53.
Citera
2023-11-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Musk´s gigantiska ego i kombination med hans underliggande personlighetsdefekter kommer att sänka "X", Tesla och det rymdprojekt som hittills kostat oräkneliga miljarder för farkoster som inte verkar göra något annat än att explodera.

Han skitar ned sina egna varumärken med sina vulgära utspel och impulsiva beteende, vilket bland annat gör att han inte kommer att kunna rekrytera den spetskompetens som är absolut nödvändig för att kunna konkurrera.

Att Musk sedan personligen och oombedd klampar in i mellanstatliga relationer, inklusive krig, är ett problem på helt andra nivåer. Han gör sig med sitt jesuskomplex till en global säkerhetsrisk och det kommer inte att sluta bra för honom personligen om och när han till sist går för långt.

Elon Musks galenskap är något att fundera över, hur han lyckades bli så rik, men så korkad att han tror att han kan med pengar äga politiska beslut på den globala arenan, och vinna.

Han har samma galenskap som Kanye West, numera Ye, där namnbyte med få versaler ska signalera att de är större än mänskligheten. De har också gemensamt att de jobbar som tättingar på att förneka sin antisemitism. De gillar symboler likt Putin, som valt bokstaven Z som hundvissla och signal om att de är större än livet.

Det var intressant det du skrev om spetskompetens och rekrytering. I dagens tekniska samhälle är kompetensen och kunskaper det största börsvärdet dessa stora bolag äger. Det såg vi senast när Sam Altman hade sin dust med OpenAl och personalen hotade att gå med honom.

Det är en tidsfråga innan konkurrenter börjar rekrytera från Tesla, om inte Elon Musk slutar med sina dumheter. Jag tycker det hela är tragiskt eftersom jag likt många andra beundrat honom, och trodde han skulle göra Twitter bättre. Nu är det andra plattformar som tar över. Jag tror att hans agerande med X är en del av det som sker med alla hans projekt, att de drar ner varandra, och då blir det svårt med tillstånd och finansiering när ingen vill ha med honom att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in