Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Musk´s gigantiska ego i kombination med hans underliggande personlighetsdefekter kommer att sänka "X", Tesla och det rymdprojekt som hittills kostat oräkneliga miljarder för farkoster som inte verkar göra något annat än att explodera.
Han skitar ned sina egna varumärken med sina vulgära utspel och impulsiva beteende, vilket bland annat gör att han inte kommer att kunna rekrytera den spetskompetens som är absolut nödvändig för att kunna konkurrera.
Att Musk sedan personligen och oombedd klampar in i mellanstatliga relationer, inklusive krig, är ett problem på helt andra nivåer. Han gör sig med sitt jesuskomplex till en global säkerhetsrisk och det kommer inte att sluta bra för honom personligen om och när han till sist går för långt.
Elon Musks galenskap är något att fundera över, hur han lyckades bli så rik, men så korkad att han tror att han kan med pengar äga politiska beslut på den globala arenan, och vinna.
Han har samma galenskap som Kanye West, numera Ye, där namnbyte med få versaler ska signalera att de är större än mänskligheten. De har också gemensamt att de jobbar som tättingar på att förneka sin antisemitism. De gillar symboler likt Putin, som valt bokstaven Z som hundvissla och signal om att de är större än livet.
Det var intressant det du skrev om spetskompetens och rekrytering. I dagens tekniska samhälle är kompetensen och kunskaper det största börsvärdet dessa stora bolag äger. Det såg vi senast när Sam Altman hade sin dust med OpenAl och personalen hotade att gå med honom.
Det är en tidsfråga innan konkurrenter börjar rekrytera från Tesla, om inte Elon Musk slutar med sina dumheter. Jag tycker det hela är tragiskt eftersom jag likt många andra beundrat honom, och trodde han skulle göra Twitter bättre. Nu är det andra plattformar som tar över. Jag tror att hans agerande med X är en del av det som sker med alla hans projekt, att de drar ner varandra, och då blir det svårt med tillstånd och finansiering när ingen vill ha med honom att göra.