1: Räcker det med följande prylar för att spela "backups" (yeah, right), se på film och lyssna på mp3or på Nintendo DS (lite)?
* Flashkort-läsare att plugga in i GBA-porten, typ M3 eller Max media launcher.
* En Passme.
* Ett passande minneskort i valfri storlek.
* En kortläsare (skrivare?) till datorn.
2. Om man inhandlar detta idag, kan man då räkna med att kunna spela de spel som släpps om 3 år?
3. Hur kommer det funka på Wii? Finns brännarna ute än? Kommer de att finnas till vettiga priser inom ett år?
På DS-fronten har du rätt på alla punkter utom en, Max Media Launcher är en passme-produkt, inget flashkort.
På frågan om alla DS-spel kommer fungera om tre år: ja, jag skulle tro det. Hårdvarusidan för piratkopiering är ju redan knäckt och såtillvida de inte kommer ut med ännu en ny version av DS med ändrad hårdvara för det (inte troligt).
Wii använder väl vanliga DVD-skivor? I värsta fall använder de DVD-DL skivor, och båda de formaten finns det ju brännare ute till redan. Det är nog PS3 du har blandat ihop det med då dom kommer ha Bluray-skivor.
Fick precis min Lite. Definitivt skön kvalitékänsla. Jäkligt surt att man inte kan spela de 500 (Inkl. New Super Mario Bros) spel man har på hårddisken dock.
Får blir ett sånt där kit nästa månad då...
Hur fungerar den med nyare firmwares > 5 uppåt? Har för mig att jag läste att man måste köra Passme2 versionen med senare FW. Införskaffade mig ett DS Lite igår så jag har ännu inte läst på mig om allt man kan göra med en DSL...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!