2022-04-12, 21:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det jag vill läsa nu är en krönika från en vit (!) man (!) som drar ner byxorna på den där jävla Romina eller vad fan hon heter. Tror hon att det är 2013 eller? Rasistkortet har ingen plats i Sverige, ett av världens minst rasistiska länder.

Riks pratar om det. https://www.youtube.com/watch?v=BBq0QIcQIAY De påpekar att hon är ju den som hela tiden motarbetat Sabuni; så då måste ju hon själv vara den största rasisten.
Citera
2022-04-14, 09:22
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen
Håller med om att man kan föra en ideologisk diskussion kring vilka partier som företräder äkta socialliberalism. Som du själv nämner så har den genomsyrat det politiska systemet till den grad att många nu försöker hävda att den är synonym med det demokratiska systemet (!), behövs då den rösten när den redan är så stark i nästan alla partier? Jag tror inte det, och skulle den behövas i framtiden kommer det nya val där liberalerna eller annat parti kan kandidera.

Många gillar att kasta skit på det amerikanska tvåpartisystemet, men i Sverige har vi i dagsläget en omvänt dålig situation där det krävs kvalificerad analys för att förstå dynamiken i parlamentet och vad en röst på ett parti i praktiken innebär. Att plocka bort ett parti från soppan tror jag skulle hjälpa genomskinligheten i det politiska systemet, och helst skulle jag se att ytterligare partier (vars nischade ideologi absolut skulle få plats i ett grannparti) skulle försvinna från dagordningen.
Intressant inlägg. Det kan nog vara så att liberalerna spelat ut sin historiska roll ety andra partier tagit åt sig av den sunda kärnan, individuel frihet, marknadekonomi, men med förnuft pch socialt ansvar. En annan roll liberalerna haft är att de har kunnat vara en modererande samarbetspartner både åt höger och vänster. Det senare kastade ju Sabuni ut, och inget tyder på att den nye ledaren kommer att ändra på det. Liberalerna förblir ett SD-light.

Angående tvåpartisystem... Det ligger ju en hel del i kritiken mt det sprittrade svenska partilandskapet, men man behöver ju inte gå hela vägen till ett amerikanskt eller brittiskt system. Mina politiska förebilder finns mer i efterkrigstidens Tyskland. Där det finns två domminerande partier, och några mindre som kan samarbeta med de stora. Till skillnad från Sverige kan man dock bilda stora koalitioner, som kan vara mycket kraftfulla. I Sverige har detta varit omöjligt p.g.a. de borgliga pariterna närmast patologiska hat mot socialdemokratin. Detta är faktiskt ett stort problem för vårt land.
Citera
2022-04-21, 08:24
Medlem
Vi behöver förre partier så det är bara bra om de inte klarar spärren på 4% tycker jag .
Citera
2022-09-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Inte en chans att L når 4 procent. Oavsett om partiledaren är en neger eller lång och ståtlig svennekarl så är partiet splittrat. Dom kan inte räkna med moderata stödröster.

Fattar du nu hur det ligger till kära somalieknullare som skriver för första gången sedan 2013.

... Underskatta ALDRIG svenskens lojalitet.

Fattar DU nu hur det ligger till kära idiot som inte förstår sig på den svenska mentaliteten.
Citera
2022-09-15, 18:55
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jens-hedenstedt
... Underskatta ALDRIG svenskens lojalitet.

Fattar DU nu hur det ligger till kära idiot som inte förstår sig på den svenska mentaliteten.
Väntade du ett halvår på att sätta dit mig?
Citera
2022-09-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Väntade du ett halvår på att sätta dit mig?

Jupp, och det kändes jävligt skönt. Nu checkar jag ut. Seså, gå och lägg dig du.
Citera
2025-02-07, 12:26
Medlem
Men vad gör hon nu för tiden ? Instagrammar lite grand i alla fall.

https://www.instagram.com/nyamkosabuni/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in