Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-09, 17:53
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Vilka tossingar. Jag bor utanför en mindre ort i Småland och måste ta bilen till jobbet då det inte går buss mer än fyra fem gånger om dagen och det är någon form av skolskjuts. Jag undrar också om de lever som de lär. Stänga av deras el som någon sa.
Sen kan jag väl iofs tycka att det är idiotiskt att köra bil i sthlm. Går ju fortare med t-banan.

Så snackar en som inte bor i sthlm, du vet ju inte hur folk pendlar i sthlm och om det går tunnelbana överallt, ska man bortanför tunnelbanan så ska det finnas bussar som passar, går bussarna dit man vill eller behöver man gå, hur många byten behövs, är det byten mellan tunnelbana, tåg eller buss?

Det finns även stockholmare som bor där det inte finns tunnelbana.

Så bor du inte i stan så snacka inte som om du vet hur det är, och att du nån gång kanske varit turist och åkt tunnelbana räknas inte.
Citera
2022-04-09, 18:57
  #38
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.dn.se/sverige/fyra-anhal...s-pa-lordagen/

Vi kan väl hoppas de lärt sig något, 3 dagar i arresten är ingen semester direkt.
Citera
2022-04-09, 20:12
  #39
Medlem
Fram med namnen på dessa gynnare, vi är många som vill forska om dom jobbar eller lever på bidrag, var bor dom, finns det nåt annat intressant om dom?

Sedan kan man ju hoppas att om dessa personer dyker upp igen och blockerar vägar och grips så borde ett ev nytt åtal hamna i ett annat läge då vi vet att flera av dessa sitter och blockerar trafiken om och om igen.
Citera
2022-04-09, 20:53
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covf33f
Baserat på den andra tråden så tippar jag på att minst någon av dessa är inblandade

Helen W*hlgren
Rick*rd Dose
Lior Stef*nsson
Git Lundstr*m
Skicka dessa dårar till nåt arbetsläger på minst ett halvt år.
Citera
2022-04-09, 20:57
  #41
Medlem
jtds avatar
Bra.

Det är nästan så man önskar att man är först till scenen som privatist. Rent juridiskt, vad skulle hända om man låtsas som ingenting och trycker på gasen istället för att få med sig ett stolle?
Citera
2022-04-09, 23:38
  #42
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Bra.

Det är nästan så man önskar att man är först till scenen som privatist. Rent juridiskt, vad skulle hända om man låtsas som ingenting och trycker på gasen istället för att få med sig ett stolle?

I och med att ett visst mått av planering ingår i ditt upplägg så skulle jag vilja säga försök till mord. Men jag är ingen jurist så tala med en advokat först.
Citera
2022-04-10, 08:54
  #43
Medlem
idiamindadas avatar
Jag vill också återställa våtmarker. Därför har jag och några fler tagit kontakt med kommunen och lagt fram ett förslag om var och hur. Nu är ett beslut taget om att så skall ske. Vi har inte hindrat en enda bil eller fått en sned blick.
Citera
2022-04-10, 16:08
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boris.Shcherbina
I och med att ett visst mått av planering ingår i ditt upplägg så skulle jag vilja säga försök till mord. Men jag är ingen jurist så tala med en advokat först.

Det är inte en hypotes då?
Citera
2022-04-10, 16:36
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.dn.se/sverige/fyra-anhal...s-pa-lordagen/

Känns som att tingsrätten inte tar det här problemet på alvar ?

Är tingsrätten delvis infiltrerad av likasinnat folk* ?

*Miljötallibaner.
Citera
2022-04-11, 11:16
  #46
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
4 misstänkta enligt dagboksbladet (Det var tal om att det handlade om fler personer tidigare i tråden)
https://anonfiles.com/nft8CeV6xc/Sto...2022-04-11_pdf

G*IT K*ata*rina A*rem*yr L*unds*tröm
RI*CKA*RD A*rne K*ris*ter D*os*e
K*je*ll J*OAK*IM Fr*an*k
A*LFR*ED Ale*xan*der L*uc*as W*esth,
Citera
2022-04-11, 12:55
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boris.Shcherbina
4 misstänkta enligt dagboksbladet (Det var tal om att det handlade om fler personer tidigare i tråden)
https://anonfiles.com/nft8CeV6xc/Sto...2022-04-11_pdf

G*IT K*ata*rina A*rem*yr L*unds*tröm
RI*CKA*RD A*rne K*ris*ter D*os*e
K*je*ll J*OAK*IM Fr*an*k
A*LFR*ED Ale*xan*der L*uc*as W*esth,

Git Kata*ina Aremy* Lundst*öm eller hennes man Thomas Lundst*öm har bil, så dom är ena jävla hycklare, kika på google på deras adress så ser man en silverfärgad Volvo stå på deras uppfart, det kan ju vara så att bilen står.
Sandgatan 20
702 17 Örebro
*=r

På Rick*rd D*ses adress står det två personer skrivna, person nr två har en Toyota Avensis Kombi 2.0 XAL024 2005.
*=a, *=e

Kjell Jo*kim Fr*nk är kanske släkt med Mik* (Annik*) Fr*nk, dom bor väldigt nära och har ett relativt ovanligt namn, en slump eller är dom släkt?
Kjell Jo*kim Fr*nk äger två fordon Hyundai Accent GLS FTY 934 1997
Renault BA RUA597 2000
*=a

Alfr*d Al*xander Lucas W*sth
Vougts väg 9 lgh 1201
213 72 Malmö
Han hycklar också, är nån förvånad över att dessa atkivister hycklar och inte lever som dom lär? Han äger en Opel Astra Caravan 1.6 CNG UNJ461 2004

*=a

Av dom som är aktivister eller som öppet hyllar gruppen "återställ Våtmarker" så är många hycklare som inte lever som dom lär, det är ju ett rätt äckligt beteende.
Citera
2022-04-11, 13:15
  #48
Medlem
Varför blir folk så kissnödiga kring bilar och avgasutsläpp när det handlar om våtmarker - men aldrig annars?

Nötter.
Det finns ingen anledning att ställa sig emot en återställning av viss mark till våtmark men kul att alla bekymrar sig om co2 helt plötsligt.
En framgångsrik aktion av gruppen då trots allt.

Ser fram emot många fler aktioner om det är sånt som krävs för att få folk att bry sig om nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in