Citat:
Ursprungligen postat av
80talisten
Fått hem min Macbook Air M1 nu. vilken otrolig maskin. Fantastisk skärm, mycket bra trackpad - bästa jag testat faktist, otroliga högtalare för en sån här liten bärbar dator. Blev faktist chockad när jag installerade Microsoft Office 2019. Det gick undan så att säga. Förväntade mig samma långsamma process som på windows. Sen blev jag överraskad över att bilderna jag har i min iPhone fanns som genom magi i min Macbook. Helt genialt. Som sagt otroligt nöjd efter 1 dag med den.
Trevligt med sådana upplevelser, men vi som är vana med Apple är oftast bortskämda med sådana.
Bilderna trillar in så fint helt automatiskt bara man loggar in med samma AppleID som man har på sin iPhone.
När jag inte så bevandrad i specarna på M1 Air men skärmen är säkert helt ok, liksom ljudet. Men det är ändå ett jäkla steg upp till ljud och skärm i min MacBook Pro M1Pro 16”, liksom i pris….
I alla år så har ingen annan konkurrent ens kommit nära i känsla etc på trackpad, de har blivit klart bättre ja, men Apple är kung på detta.
Sök på nätet efter ”tips and tricks” för din dator så kanske du hittar en massa trevliga tips för hur du kan ställa in den. Sök även efter keyboard shortcuts så får du se hur mycket smarta genvägar man kan göra med tangentbordet