Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-05-07, 15:21
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Äh, så jävla löjlugt med er brunskjortor, hur ni ska komma och diktera hur andra människor ska leva sina liv in i den minsta detalj. Frihetsföraktande pack!

Bara för att något är det normala betyder inte att alla måste göra samma jävla sak. Ska alla kläder sig exakt likadant, vandra i talk osv? Låter som en riktig skitvärld. En äckligt grå dystopi.

Inte alls likadant, dock måste vissa grundkrav finnas. Du kan inte jämföra något normalt och harmlöst som tröjor med något så sjukt och farligt som rövknullande.
Citera
2022-05-07, 15:31
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Inte alls likadant, dock måste vissa grundkrav finnas. Du kan inte jämföra något normalt och harmlöst som tröjor med något så sjukt och farligt som rövknullande.

Vilket tråkigt sexliv du måste ha. Jag tycker det är fint som fisken att ta min älskade i tvåan. Det tycker hon också. Men vi lever, tack och lov, i ett fritt land. Du är fri att köra ditt "missionären med lampan släckt, endast för barnavling', så kan jag alternera mellan fitta och röv bäst fan jag och hon behagar.
Citera
2022-05-07, 17:20
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vilket tråkigt sexliv du måste ha. Jag tycker det är fint som fisken att ta min älskade i tvåan. Det tycker hon också. Men vi lever, tack och lov, i ett fritt land. Du är fri att köra ditt "missionären med lampan släckt, endast för barnavling', så kan jag alternera mellan fitta och röv bäst fan jag och hon behagar.

Att sådana som dig söker kickar överallt och passerar alla gränser, tyder ju på grava psykiska problem. Då har inget emot att ha sex med barn med den inställningen?

Vanlig normal sex med en vuxen kvinna kan aldrig bli tråkigt för normala friska män.
Citera
2022-05-07, 22:48
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Att sådana som dig söker kickar överallt och passerar alla gränser, tyder ju på grava psykiska problem. Då har inget emot att ha sex med barn med den inställningen?

Vanlig normal sex med en vuxen kvinna kan aldrig bli tråkigt för normala friska män.

"Söker kickar" vilken stereotyp du är.

Jo, jag söker väl kickar där på samma sätt som när jag väljer att smöra min macka och variera mina pålägg istället för att bara äta rå finn-krisp endast för näringens skull.

Liphögern, alltså!
__________________
Senast redigerad av enhalvboj 2022-05-07 kl. 22:52.
Citera
2022-05-07, 22:53
  #89
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag skulle säga att de är inte män/kvinnor till 100%, det vore en lögn. Istället har vi orden transkvinna/transman vilket antyder att de på något sätt har förändrat sin kropp.

Jag ser oftast inga direkta problem med att folk väljer att byta kön, men inom idrotten är det väldigt orättvist mot kvinnorna att de ska behöva tävla mot transkvinnor som ju har mäns styrkefördelar.

Det biten och problemet med transkvinnor i idrotten är helt tokigt. Borde vara förbjudet, det är doping anser jag.
Citera
2022-05-08, 00:00
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jingiskingis
Hoppas tråden har kommit rätt.

Har gått & tänkt på detta länge, och haft otaliga diskussioner med folk i min närhet -har verkligen en transperson rätt att påstå att hen är en riktigt man/kvinna efter könsbyte & hormonbehandling? Personligen accepterar & respekterar jag transcommunityt till 100%, jag tycker det är jättebra att det har blivit mer accepterat att vara trans i dagens samhälle än var det var förr.

Vad jag dock är lite skeptisk mot är när transpersonen hävdar att de tillhör sitt ”nya” kön biologiskt till 110%? Jag håller faktiskt inte med. Jag blir kallad för cis-kvinna ”biologisk kvinna”, av en transkvinna. Men, en transkvinna är enligt mig ingen riktig kvinna. Varför inte? Jo, hen kan inte bära & föda barn, inte få menstruation, har inte kvinnliga drag & kommer förevigat sakna x-kromosom som är grunden till det kvinnliga könet.

Varför tar de sig rätten att kalla sig äkta kvinnor? Varför inte bara stanna vid att man biologiskt är en man/kvinna som försökt återskapa sig till ett annat kön?

Det styrs av kromosomer. Har man XY-kromosom eller ej. Det styr vilket kön man är. Sen kan MP och såsseriet kalla det vad fan de vill. De ifrågasätter ju vetenskapen offentligt.
Citera
2022-05-08, 13:39
  #91
Medlem
Nej det är ens kromosomer som avgör vilket kön man är. Inte vad man känner sig som.
Citera
2022-05-08, 20:06
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Nej det är ens kromosomer som avgör vilket kön man är. Inte vad man känner sig som.

Alla kromosomvariationer då?
Citera
2022-05-10, 16:05
  #93
Medlem
Nej givetvis inte. Men de som sköter sig själva och inte beter sig som kioskmongon kan man absolut respektera att de vill tilltals som det ena eller det andra. Många sköter oftast sitt och stör ingen.

Den interessanta frågan är, hur långt ska vi spela med? Det är givetvis ingen som på riktigt tror att transkvinnor är kvinnor, men normala människor är trevliga och visar respekt.

Eftersom T i synnerhet har övertrampat för mycket håller de på och förlora sin goodwill.

Jag har hela livet stört mig på vissa aspekter av både G, B och T.

T är väl de som har irriterat mig minst. Det har alltid funnits transmen och en och annan transkvinna i L kretsar och de har inte stört någon.

Det har givetvis alltid dykt upp ett och annat autistiskt incel-pervo som skryter om hur mycket yuri-hentai de runkat till och frågar privata frågor om ens liv, men man har alltid kunnat köra ut dem.

Problemet i dagsläget som jag ser det är att vi får inte köra ut weeb-pervot längre. Vi måste tolerera att människan kladdar och äcklar sig och beter sig illa och kommer med sinnessjuka idéer om att alla människor egentligen borde suga kuk och gilla det.

Jag har länge kunnat respektera transpersoner och jag benämner dem som de vill, och de ska man göra, men tror jag att de på riktigt är vad det säger? Nej.

Kort sagt. Övertrampandet kommer suga ur den goodwill som finns kvar.

Precis som i politik. Ingen har problem med en stat tills den börjar expandera aggressivt och annektera andra stater.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback