Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Vad har de nekat? Att bränna en gammal sagobok? Det var nog många som ville detta, ja. Det spelar ingen roll. De som tar till våld bär skulden och nu får det vara slut på daltandet. Jag vet från muslimer själva hur enormt de extrema, somalier är värst, förtrycker sina barn, särskilt tjejer. De och deras medeltidsuppfattning hör inte hemma i Sverige.
Och jag var en gång den som försvarade dessa tokreligiösa muslimer. Tills jag förstod vad de tycker om Sveriges frihet. Den friheten gäller bara för äldre muslimska män.
Jag vaknade upp för ett tag sen. Människor utan respekt förtjänar inte respekt.
Tror inte detta har det minsta med relegion att göra om jag ska vara ärlig. Mer kulmen av 30år av hur polisen agerat i dessa områden.
Dom har nekat tidigare med stöd i lagen att det kommer spåra. Nu visste dom att det skulle spåra men verkar helt okej med det, om och om, och om igen.
Det är ju trots allt valår och polisen är ju inte kännda för att skämas över anslagen dom söker, eller berätta vad dom går till för den delen.
Naturligtvis försvarar jag inte våldsverkarna, men tycker mina frågor är värda att lufta. Om inte annat för att avfärda dom. Men du måste ju erkänna att det finns en viss logik i det jag skriver.