Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
Skönt att det är valår. Dansken bränner förhoppningsvis koraner fram till valet.
Han är inte ensam, köp på Tradera och blocket.
Vi ska inte styras av islamister!
Citera
Medlem
Tänk om den här killens mamma/syster - i mitten av bilden med svart hijab - hade varit nere 20 minuter innan och STOPPAT sitt barn/bror från att kamikaza gentemot polisen;

https://cached-images.bonnier.news/g...put-quality=60

(från www.dn.se 19:36)
Citera
Medlem
Krimkolls avatar
Man ska kunna ha exakt vilken åsikt man vill och kunna torgföra den med grundlagsskyddade rättigheter vid demonstrationer. Det spelar ingen roll vad man säger eller tycker, det är ett grovt feltänk om man ska dra in på grundlagen och yttrandefriheten för att våldsamma revirtänkande stenåldersmänniskor skapar upplopp och bränner bilar och kastar stenar.

Det är det som är yttrandefrihet och demokrati att man ska kunna säga i princip vad som helst och att man ändå inte får agera med våld mot demonstrationen eller samhället därav, det är 100% deras eget ansvar och all skuld ska läggas på den kriminella invandrarpöbeln.
Citera
Medlem
Trump: Look at what happened last night in Sweden.

Tja, nu kanske folk börjar ge tokstollen lite rätt.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Det kaosas för att han sa han skulle dyka upp i Norrköping och Linköping. Därför kaosas det i just de städerna. Polisen valde att stärka upp på dessa platser trots dansken saknade demonstrationstillstånd.

Det kaosas på andra ställen också.
Citera
Medlem
Prickskyttar behövs
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Varför ingriper inte polisen mot stenkastarna, bilbrännarna osv, varför grips dom inte? Polisen har skyddsutrustning, vapen med mera. Men man vill inte, för det är invandrare. Det kan förvärra det, så man låter det passera hellre än att gripa personerna. Så jävla bedrövligt av polisen precis som vanligt, hur ska det se ut om säg 10 år, om 20 år med den taktiken, man skjuter det ju bara framför sig.

Nu har man backat och protesten mot islam har inte kunnat genomföras ännu. Antidemokrati är myndigheternas signum när det gäller invandrare, dom har alltid rätt och gör aldrig fel, man ska aldrig ingripa och ta i med hårdhandskarna mot dom.

Polisen behöver prickskyttar som kan sätta missdådare ur stridbart skick. Med ett gevär blir det "bättre" träffar än med pistoler.
Citera
2022-04-17, 19:38
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Vad har de nekat? Att bränna en gammal sagobok? Det var nog många som ville detta, ja. Det spelar ingen roll. De som tar till våld bär skulden och nu får det vara slut på daltandet. Jag vet från muslimer själva hur enormt de extrema, somalier är värst, förtrycker sina barn, särskilt tjejer. De och deras medeltidsuppfattning hör inte hemma i Sverige.

Och jag var en gång den som försvarade dessa tokreligiösa muslimer. Tills jag förstod vad de tycker om Sveriges frihet. Den friheten gäller bara för äldre muslimska män.

Jag vaknade upp för ett tag sen. Människor utan respekt förtjänar inte respekt.

Tror inte detta har det minsta med relegion att göra om jag ska vara ärlig. Mer kulmen av 30år av hur polisen agerat i dessa områden.

Dom har nekat tidigare med stöd i lagen att det kommer spåra. Nu visste dom att det skulle spåra men verkar helt okej med det, om och om, och om igen.

Det är ju trots allt valår och polisen är ju inte kännda för att skämas över anslagen dom söker, eller berätta vad dom går till för den delen.

Naturligtvis försvarar jag inte våldsverkarna, men tycker mina frågor är värda att lufta. Om inte annat för att avfärda dom. Men du måste ju erkänna att det finns en viss logik i det jag skriver.
Citera
Medlem
Gabbegy000s avatar
Tycker polisen aldrig borde ha get han demonstrationstillstånd just på dessa platser låt han stå i skogen och bränna koranen och om han så gärna vill bränna koranen på Rinkeby torg tillexempel så låt han göra det men skydda inte han. Han får klara sig själv
Citera
Medlem
Fimbulramns avatar
Landet vi byggde och gav bort verkar inte uppskattas av neandertalarna. Jag skulle nog bara gå hem om jag vore polis. Vad är vitsen att försöka försvara detta land när ingen faktiskt vill att de ska göra det? Linda Snecker grymtar om att våld aldrig ska mötas med våld. Ändå är våld det enda jag kan tänka på just när jag tänker på den apan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Så du påstår att svenskarna följde lagarna 2001? Du borde läsa på lite historia lilleman. Vi människor har flera 1000 år tillbaka tagit till våld när staten försöker knulla oss i röven och det är vår viktigaste rättighet vi har, friheten.
Frihet är en sak, anarki är en annan. Det är frihet under ansvar vi lever med. Inte friheten att försöka skada samhällets representanter, elda upp utryckningsfordon. Det är brottsligt och bör beröva friheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
De skulle aldrig våga bete sig här i sina riktiga hemländer.

Nja verkar vara någon ungdomlig ritual dessa pojkar sysslar med för att bli män.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...a-tempelberget
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Man behöver inget tillstånd för att demonstrera, det är skyddat i grundlagarna.

Han kan komma var han vill utan polisens tillstånd så måste dom vara där ändå.

Han har säkerligen sökt tillstånd eller gjort en anmälan om sitt brännande för att få beskydd.
Det kan få katastrofala konsekvenser för honom själv om han inte är uppbackad av poliser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in