Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-10, 17:46
  #121
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Hej igen,

Jag lovade att återkomma när jag sett alla 30 avsnitten av den kinesiska versionen av Three-Body, som serien kallas för här. Och jag måste erkänna att jag nog gillar den här serien mer än den engelska versionen.

Dels för att det är mer innehåll och inte så stressad som den engelska versionen. Det är mer uppbyggnad och även kan jag tycka mer förklarande.

Och inte fullt lika blodig.

Läs här nu på eget bevåg!!

Jag gav den engelska versionen 4,5 av 5 trollhattar.
Den kinesiska versionen får jag nog ge detsamma, men samtidigt så känns den ändå lite bättre, kanske det är mycket av sceneriet, ansiktsuttrycken och musiken. Och så ändrar sig introt och endings lite då och då, så det inte är samma hela tiden.

Jag hoppas verkligen att fortsättning kommer och det snart.

Ha det gott nu i vårvädret ♥
Nere nu, och ska kollas på.
Förstår givetvis det kommer va en del dötid, men även en hel del större förklaringar på vad som sker.
Kommer dock ta ett tag innan jag tittar tror jag, först ska jag smälta denna och även först titta på sista säsongen på Star trek Discovery(och även titta på föregående säsonger innan jag ger mig på femman av den.)

Antar jag kommer få se en del kulturella saker som är svåra att greppa(Vilket är brukligt som jag sett i Syd koreanska och japanska serier sedan innan.), dock så får man bara ignorera sånt.
Så ska bli spännande och titta på denna senare och se ett större djup än vad vi såg i denna tråds version.
Citera
2024-04-10, 22:57
  #122
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Och dessa märkligt "tunga" identitetsfjanterier som dyker upp i dessa serier. Det var nån scen där skolläraren berättade för forskarmodellerna att bara en enda elev lyssnade på hans föreläsningar och resten av klassen inte brydde sig, och en av modellerna fick nåt visst i blicken och sa "we've all been that kid", varpå resten av modellerna slöt upp i en högtidlig tyst minut inför sina ungdomsår som ensamma genier.

Det där är liksom inte en grej i verkligheten - en tonåring som helt ensam har lektion med fysikläraren medan resten av 14-åringarna klottrar på bänkarna eller har handen nere i kalsongerna. Det finns inga forskare som bär på djupt trauma från klasskamraternas bristande fysikintresse i åttan.

De enda scenerna som var sevärda var de med bara kineser. Lättare att ta handlingen på allvar när karaktärerna ser ut att ha nåt annat gemensamt än en starka vilja att engagera Netflix-prenumeranter i deras rasliga mindervärdeskomplex.


Glöm inte hennes eviga jävla puta med truten look som hon intar så fort hon inte har någon dialog.
Citera
2024-04-11, 06:25
  #123
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Glöm inte hennes eviga jävla puta med truten look som hon intar så fort hon inte har någon dialog.
Jaha?
Så du tittar inte på handlingen då menar du?
För i den riktiga tråden, så har vi koncentrat oss på saker som betyder något för handlingen och underhållningen.

Måste vara otroligt jobbigt att slösa så mycket tid på TV, och titta på så mycket skräp som du gör.
Än mer intressant varför man inte slutar och titta när det är skräp, för det gör normala människor.

Låt mig gissa, du kommer titta om det blir en andra säsong och spygalla som vanligt?(tragiskt.)
Citera
2024-04-11, 13:49
  #124
Medlem
g-in-a-gis avatar
Har sett klart säsongen nu, jag tyckte den var mycket bra. Otroligt stora skillnader mot böckerna, men det gör inget tycker jag, lite lättare att hänga med när inte alla namn är kinesiska och snarlika.
Det sämsta var väl den skådisen som spelar Auggie, samma jävla plastiga ansiktsutryck hela tiden hahah
Citera
2024-04-18, 16:37
  #125
Medlem
klybans avatar
Den som är lite intresserad av att veta lite bakgrund kring just det tekniska med just 3 body problem och det kaotiska med en sådant system.
Niel deGrass Tyson förklarar lite lätt.
https://www.youtube.com/watch?v=6GfIDwwxfsM
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback