• 4
  • 5
2025-02-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Nu var det 2-3 år sedan, men tveksam om jag fick välja leveransalternativ.

"Lämna utanför dörren" är dessutom per definition inte en leverans om man bor i lägenhet och området utanför dörren är gemensamt utrymme.

Ah 2-3 år sedan är ett tag sedan.

Var tvungen att kolla hur tydligt det är så sökte upp på Bokus då jag tidigare fått utanför dörren hos mig och verkar ganska tydligt.

” Om paketet inte ryms i din brevlåda lämnas det utanför dörren och i aviseringen skickas då även med en bild”

Sen finns det ju en jävla massa olika alternativ med paketföretag med ombud, paketbox osv så blir ju lite att kalla sig själv dum i huvudet när man beställer en tjänst och sedan klagar på detta när tjänsten utförs enligt beskrivningen.
Citera
Igår, 18:53
Medlem
Om vi tar City mail som exempel erbjuder de flera leveransalternativ i brevinkastet, utanför din dörr eller hos ombud när man bokar frakten. Men i praktiken är det ett lotteri hur man faktiskt får sitt paket levererat. Har man verkligen juridiskt gjort ett eget val att få paketet levererat utanför dörren när inget aktivt val har gjorts?

Till skillnad från andra leverantörer, som frågar kunderna om de godkänner leverans utanför dörren, erbjuder Citymail ingen sådan möjlighet. Att boka en frakt där leverans alternativet tydligt anger att paketet kan lämnas utanför dörren är ett aktivt val men när det bara listas olika alternativ utan att kunden själv gör ett tydligt val, är det oklart om detta verkligen kan ses som kundens ansvar. Finns det inte regler som kräver att det ska vara tydligt för kunden vad som gäller?
Citera
Igår, 21:36
Medlem
Budet skulle också kunna sno paketet efteråt. Det är svårt att bevisa, såvida man inte har en övervakningskamera vid ytterdörren.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in