Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-14, 09:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag tror att Paludan kommer bli allvarligt skadad eller rentav mördad före valet.

Det finns ett pris på hans huvud,, och det kanske sker redan idag i Uppsala.
Jag vet inte jag. För att komma åt honom måste man ligga med prickskyttegevär på långt håll och vara en bra skytt, och de som har kapaciteten att utföra sådana dåd tycker liksom vi andra att Pedolan bara är ett dåligt troll and not worth the effort. Dessutom finns ju inget sätt att få pengarna på eftersom en prickskytt måste vara anonym.
Citera
2022-05-14, 09:18
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOLS
”Jag har inga bevis – det är en politisk åsikt” säger muppdansken i expressen.
Men Paludan påstår att över en miljon människor i Sverige vill stoppa honom
med ”våld och hot och mord”

Tänk om tokfan kommer in riksdagen efter valet, vilken show.

Du kanske har missat detta, men det är rätt uppenbart att det finns många som vill stoppa honom med våld och hot.

Sedan handlar det naturligtvis inte om att få bränna böcker, det handlar om att få rita bilder (Vilks, JP, Charlie Hebdo) och skriva böcker (Rushdie). Det handlar om yttrandefriheten.

Sedan kan man naturligtvis backa hela vägen till sharialagar i hopp om att de lättkränkta våldsverkarna skall sluta ställa krav.
Om det är det samhället man vill ha.
Citera
2022-05-14, 19:53
Medlem
SGDFs avatar
Nu har jag sett killen, han har ingen chans att ta sig in i riksdan. Han är en tokfan, i princip lika galen som dom araber som dyker upp på hans möten.

Paludan har gjort sin grej, fortsätter han så riskerar han skada den svenska högern.

Araberna är visserligen lättkränkta, men inte mer än en pinne och två stenar orkade dom med.

Och uppstår inte raskrig, ja då förlorar faktiskt Paludan.
Citera
2022-05-16, 07:00
Medlem
Citat:
Nu har jag sett killen, han har ingen chans att ta sig in i riksdan. Han är en tokfan, i princip lika galen som dom araber som dyker upp på hans möten.

Paludan har gjort sin grej, fortsätter han så riskerar han skada den svenska högern.

Araberna är visserligen lättkränkta, men inte mer än en pinne och två stenar orkade dom med.

Och uppstår inte raskrig, ja då förlorar faktiskt Paludan.

Håller helt med.
Skulle Paludan klara riksdagsspärren, så vänder sig säkert många avlidna politiker i sina gravar.

Men vilken show det hade blivit ändå, Paludan med sin megafon i talarstolen
och en cirkus som man sällan skådat isåfall.
Citera
2022-05-25, 14:22
Medlem
Det lär antagligen inte gå bra. Märker redan nu att media lägger locket på så 99,9% av befolkningen lär antagligen INTE ens veta om att Stram Kurs ställer upp i valet.

Rent krasst tror jag inte att det är ett parti för mig... jag är alldeles för flummigt frihetlig för den typen av parti och tycker väl att Rasmus i en hel del frågor är alldeles för oseriös och motsägelsefull. DÄREMOT kliar det lite i röstgenen, bara för att vara jävlig, ärligt talat. På samma sätt som jag vissa gånger röstat SD - inte för att jag gillar SD, utan för att jag vet att alla andra partier skyr SD som pesten. Dvs en käpp i hjulet är bättre än att låta haveriet fortsätta?
Citera
2022-05-25, 14:26
Medlem
Citat:

Ptja. Du har en poäng. Det jag har märkt är att han är lite för mycket trickster. Dvs han driver satan... jag kan se igenom det, garva åt det och tycka det är för jävla roligt. MEN, det är inte politikermaterial, och jag märker att många inte förstår hans ibland sarkastiska humor.

Det är kanske inte den bästa rollen med en riksdagspolitiker som pratar om en "Rita-Muhammed-tävling. Jag har ett motiv jag kallar 'Muhammed in sandwich'. Det föreställer en gris och en hund... och Muhammed är liksom emellan".
Med den mörka humor jag har så kan jag inte låta bli att skratta. Men jag förstår att många säkerligen får hjärtslag när de ser på det med hundra procent seriösa ögon. Och den där sarkastiska, provocerande retoriken lär nog inte gå hem, trots allt.

Däremot tycker jag att han öppnar för en uppenbart viktig fråga - nämligen den om yttrandefriheten, vilket nu även gett svenskar någon form av moralpanik... tydligen.
Citera
2022-05-29, 12:36
Medlem
Sägs cirkulera en video där han blir fångatagen är det sant?
Citera
2022-09-01, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Det lär antagligen inte gå bra. Märker redan nu att media lägger locket på så 99,9% av befolkningen lär antagligen INTE ens veta om att Stram Kurs ställer upp i valet.

Rent krasst tror jag inte att det är ett parti för mig... jag är alldeles för flummigt frihetlig för den typen av parti och tycker väl att Rasmus i en hel del frågor är alldeles för oseriös och motsägelsefull. DÄREMOT kliar det lite i röstgenen, bara för att vara jävlig, ärligt talat. På samma sätt som jag vissa gånger röstat SD - inte för att jag gillar SD, utan för att jag vet att alla andra partier skyr SD som pesten. Dvs en käpp i hjulet är bättre än att låta haveriet fortsätta?
De som röstar på Stram kurs röstar ju på Rasums Paludan för att stödja hans verksamhet fattar du väl...inte för att dina lokala kommunpolitiker ska hålla på med samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in