Citat:
Ursprungligen postat av
SGDF
Nu har jag sett killen, han har ingen chans att ta sig in i riksdan. Han är en tokfan, i princip lika galen som dom araber som dyker upp på hans möten.
Paludan har gjort sin grej, fortsätter han så riskerar han skada den svenska högern.
Ptja. Du har en poäng. Det jag har märkt är att han är lite för mycket trickster. Dvs han driver satan... jag kan se igenom det, garva åt det och tycka det är för jävla roligt. MEN, det är inte politikermaterial, och jag märker att många inte förstår hans ibland sarkastiska humor.
Det är kanske inte den bästa rollen med en riksdagspolitiker som pratar om en
"Rita-Muhammed-tävling. Jag har ett motiv jag kallar 'Muhammed in sandwich'. Det föreställer en gris och en hund... och Muhammed är liksom emellan".
Med den mörka humor jag har så kan jag inte låta bli att skratta. Men jag förstår att många säkerligen får hjärtslag när de ser på det med hundra procent seriösa ögon. Och den där sarkastiska, provocerande retoriken lär nog inte gå hem, trots allt.
Däremot tycker jag att han öppnar för en uppenbart viktig fråga - nämligen den om yttrandefriheten, vilket nu även gett svenskar någon form av moralpanik... tydligen.