2022-04-21, 12:05
Medlem
Bajslukts avatar
Så inte nog med att polisen gjort sig själva till åtlöje över hela landet. Nu vill man också utreda den som inte begått något brott - trots att han redan utretts.

Sverige i ett nötskal.
Citera
2022-04-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Fast polisen gör också skattebetalarna en tjänst ifall de motarbetar orsaken till upploppen. Som jag ser det är det en win win, de enda som förlorar är bittra och fega rasister. För Paludan vågade ju inte ens gå till en del möten då han inte var säker på att polisen kunde skydda honom som om polisen var hans personliga gorillor.

Jag tycker polisen ska godkänna koranbränningen men kräva att paludan betalar för säkerheten som krävs.
Bidragsinvandring är orsaken till dessa upplopp och de flesta andra upplopp, ska PK betala en straffskatt för de sociala problem och säkerhetsproblem de skapat?
Citera
2022-04-21, 12:07
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Bidragsinvandring är orsaken till dessa upplopp och de flesta andra upplopp, ska PK betala en straffskatt för de sociala problem och säkerhetsproblem de skapat?
Ja av de som är inblandade i upploppen är det nog rätt många som går på bidrag.
Citera
2022-04-21, 12:09
Medlem
Citat:
Skadar väl inte om det prövas igen. Kanske kommer de till en mer rimlig slutsats den här gången.

Rimlig? Dom borde komma till exakt samma slutsats även denna gången.
Vi är inget land i Mellanöstern där blasfemilagar finns, och tacka fan för de.
Citera
2022-04-21, 12:12
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Fast polisen gör också skattebetalarna en tjänst ifall de motarbetar orsaken till upploppen. Som jag ser det är det en win win, de enda som förlorar är bittra och fega rasister. För Paludan vågade ju inte ens gå till en del möten då han inte var säker på att polisen kunde skydda honom som om polisen var hans personliga gorillor.

Jag tycker polisen ska godkänna koranbränningen men kräva att paludan betalar för säkerheten som krävs.
Orsaken till upploppen är muslimer som inte accepterar demokratins spelregler som yttrandefrihet och tar till våld. Det är våldsverkare som tar till terrorism och försöker skada och även döda poliser än fast Paludan inte skulle vara där.
Citera
2022-04-21, 12:12
Medlem
Citat:

Så du tycker polisen ska bli någon sorts privatstyrka som man kan anlita och betala för själv alltså?
Ska det komma en räkning varje gång du ringt polisen?

Tankevurpa där eller?
Citera
2022-04-21, 12:13
Medlem
Maureliuss avatar
Hela Sverige är som en pissigt regisserad såpopera! Ett samhälle som närmar sig kollaps för varje dag som går pga myndighetsaktivister, feminism (underminering utav den svenska befolkningen), mångkultur, religionfrihet, sinnessjuk politik och avsaknaden av ett riktigt rättsväsende!
Citera
2022-04-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-mot-folkgrupp

Behövs det verkligen ytterligare en prövning av denna fråga som är juridiskt utredd?
Finns det andra motiv till anmälan?
Äntligen efter massa upplopp fattar snuten att man ej provocerar en utsatt minoritets grupp. Snuten måste förstå att koranen kommer före alla lagar och yttrandefrihet etc
Citera
2022-04-21, 12:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blombackabagaren
Så du tycker polisen ska bli någon sorts privatstyrka som man kan anlita och betala för själv alltså?
Ska det komma en räkning varje gång du ringt polisen?

Tankevurpa där eller?
Nä, han får bekosta sin egen säkerhet skrev jag. Inte att han ska betala polisen för det. Däremot får han en räkning av polisen för problemen som åstadkoms av hans agerande.
Citera
2022-04-21, 12:28
Medlem
Citat:
Skadar väl inte om det prövas igen. Kanske kommer de till en mer rimlig slutsats den här gången.

Det enda är väl att det kräver resurser som kunde ha lagts på annat. Att pröva något rättsligt är bra, det ska göras i ett demokratiskt rättssamhälle. Men vissa frågor är redan grundligt utredda och prövade. Att pröva något igen som inte skiljer sig alls från saken som redan gått hela vägen till högsta domstolen, det är slöseri med tid. Tror inte ens åklagaren kommer ta upp det då det vore tjänstefel. Det är i Sverige lagligt att bränna böcker oaktat dess innehåll.
Citera
2022-04-21, 12:37
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-mot-folkgrupp

Behövs det verkligen ytterligare en prövning av denna fråga som är juridiskt utredd?
Finns det andra motiv till anmälan?
Är det inte hets mot folkgrupp att bränna koranen?
Han har väl blivit dömd 10-tal ggr redan för hets mot folkgrupp i danmark?

Om jag ställde mig på plattan och brände prideflaggan skulle jag nog både bli ihjälslagen och gripen samt utvisad.(Är svensk)
Citera
2022-04-21, 12:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Läser att det är polisen, Nadim Ghazale, som vill förbjuda. Stämmer detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in