Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-21, 00:18
  #1
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/mis...-till-sjukhus/

Citat:
Polisen fick larm om skjutningen vid 23-tiden på onsdagen.

– Vi har anträffat en person som är förd till sjukhus med skador. Det är oklart för mig vilken dignitet på skadorna det är, säger Per Bjurström, befäl vid polisens regionledningscentral.

Personen, en man i 20–25-årsåldern, ska ha varit kontaktbar när polisen kom fram.

Det ska vara på Sala backe, är det ett problemområde, någon som vet mer?
Citera
2022-04-21, 00:25
  #2
Medlem
Nja problemområde skulle jag inte kalla det men det börjar gå mer utför sakta men säkert.. Speciellt nu när alla dessa nybyggda hus vid fyrislundsgatan har byggts.
Citera
2022-04-21, 00:25
  #3
Medlem
Om man söker här, på "sala backe" och "salabacke" så ser man att det varit en del uppseendeväckande händelser där de senaste tio åren.

men om man googlar så ser det inte ut att vara ett av uppsalas utsatta områden, mer blandning av bostadsrätter och hyreslägenheter .. låginkomstområde
Citera
2022-04-21, 00:30
  #4
Medlem
Han var kontaktbar när han forslades till sjukhus. Dåligt skytte.
Citera
2022-04-21, 00:42
  #5
Medlem
pangad i låret med 2 skott
Citera
2022-04-21, 01:01
  #6
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejkung
pangad i låret med 2 skott

Är du säker?

Nu bor jag inte i uppsala men har inte sett sala backe som ett problemområde men det kanske förändrats.
Citera
2022-04-21, 01:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är du säker?

Nu bor jag inte i uppsala men har inte sett sala backe som ett problemområde men det kanske förändrats.

Gängkriminella bor inte bara i problemområden utan de finns över hela stan. Särskilt då de som är lite äldre så de har flyttat hemifrån.
Citera
2022-04-21, 01:31
  #8
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är du säker?

Nu bor jag inte i uppsala men har inte sett sala backe som ett problemområde men det kanske förändrats.

Mm hela Uppsala är numera ett problemområde.
Riktigt vidrig stad har det blivit.
Citera
2022-04-21, 01:46
  #9
Medlem
entangleements avatar
Vart i Sala backe?
Citera
2022-04-21, 06:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är du säker?

Nu bor jag inte i uppsala men har inte sett sala backe som ett problemområde men det kanske förändrats.

Jag är säker, kan ha med tidigare skottlossning i veckan att göra, Sala backe ÄR ett problemområde, liksom hela Uppsala
Citera
2022-04-21, 07:21
  #11
Medlem
lone stars avatar
Sala backe har blivit dåligt, samt övre del Gränby. Mycket nybyggda kartonger med mycket nysvenskar i. Brukar stå lite gäng vid Ica på Fyrislundsgatan. Small ju där på övre Sala backe för ett tag sen, fast ingen träffades. De boende börjar bli vana. Ser du bilden unt, så verkar det vara bland nya husen.
__________________
Senast redigerad av lone star 2022-04-21 kl. 07:23.
Citera
2022-04-21, 07:26
  #12
Medlem
Jag gissar på att de försökte knäppa samma lirare som förra gången det sköts vid det nybyggda på Fyrislundsgatan. Jag hörde någon som skrek sent på kvällen, men jag hörde inga skott, fast jag bor väl på fel sida gården för att kunna hört dem.

Jag upplever området som lungt, även om polisen ofta rullar i källparken och spanar. Vid ungdomsgården på brantingstorg så vet jag att de säljs droger öpet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback