2022-12-09, 06:40
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
För mig är travspelandet nu slut. Efter krav på kundkännedom är det inte längre roligt. Trots att jag bara spelat för några tusenlappar per månad vill ATG nu ha lönespecar, kontoutdrag, information om vem jag bor med och även hennes lönespecar

Jag har inget att dölja alls. Tjänar bra, helt vita pengar. Men jag finner mig inte denna totala jävla kontroll.

Först kom krav på att legitimitet sig vid spel. Nu införs kontantförbud på banorna. Nu ska du blotta hela ditt liv för att spela v75 på lördagar.

Nu är iaf mitt konto spärrat

Det finns ingen som finansierar terrorism genom att spela v75 för 300 på lördagen. Hela detta land har gått totalt över styr

https://www.expressen.se/sport/trav/...r-trakasseras/

https://www.sharps.se/forums/trav-ga...penningtvaett/

Inte direkt kundvänligt vill jag påstå men ur led är tiden så är inte jätteförvånad. Brukar inte spela på trav så ofta men nu blir det bojkott!
Citera
2022-12-09, 06:44
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
I förlängningen kommer det bli omöjligt för arbetslösa eller sjuka att spela då de anses inte ha råd till det. Svs har redan börjat med detta
Har du någon länk?
Citera
2022-12-09, 06:45
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Det är väll toppen att alla hål som finns för att tvätta pengar täps till, eller?
Med lite bättre implementering så kan panga panga grabbarna i förorten sitta där med sina skokartonger kontanter och inte göra annat för dem än att köpa mjölk på Willys
Citera
2022-12-09, 06:50
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Det är väll toppen att alla hål som finns för att tvätta pengar täps till, eller?
Med lite bättre implementering så kan panga panga grabbarna i förorten sitta där med sina skokartonger kontanter och inte göra annat för dem än att köpa mjölk på Willys
Menar du att det tvättas pengar genom att spela på trav? Förresten är jag en av dem som hade en hög gräns på svenskaspel men har inte hört något om kontroll.
Citera
2022-12-09, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Menar du att det tvättas pengar genom att spela på trav? Förresten är jag en av dem som hade en hög gräns på svenskaspel men har inte hört något om kontroll.

Vad har du för gräns nu då? Alla som hade över 10k kollade de mot deklaration.
Citera
2022-12-09, 07:37
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Hade nog det högsta, vad det nu var men sänkte till 10000 i månaden.
Citera
2022-12-09, 07:41
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Är det inte meningen att de ska upplysa en om det isf?
Citera
2022-12-09, 07:45
Medlem
MyJustices avatar
Jaha det med ..
jo ATG har gått en tur neråt i sin kundvänlighet under ett års tid nu
Nånting jag noterade på mina få besök på travbanan i år .
var att det var väldigt få där
även en klassisk v75 omgång hade en kraftig minsking av besökare
sittplatsar var bort tagna .. ville man sitta fick man vara god att köpa nåt
typ en öl för 100 sek
Annars fick man stå ..
Är på väg bort från att spela trav jag med
det har tappat sin charm via alla kundovänliga beslut tyvärr
Citera
2022-12-09, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Håller med! Helt sjukt att spela bort sin pension. Spel är bara en extra skatt för idioter.

Så du tror att TS spelat för 300 varje helg och aldrig någonsin vunnit tillbaka en endaste krona? Chansen att det skulle hända är väl ungefär lika stor som din hjärna...!
Citera
2022-12-09, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Är det inte meningen att de ska upplysa en om det isf?

Tror de informerade om det allmänt, sen bara gjorde de det. Jag hade typ 10 000 000 i månaden, sen när jag loggade in märkte jag att det var nere på knappt 20k. Har fortfarande 1 000 000 i veckan
Citera
2022-12-09, 08:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Så du tror att TS spelat för 300 varje helg och aldrig någonsin vunnit tillbaka en endaste krona? Chansen att det skulle hända är väl ungefär lika stor som din hjärna...!

Att man vinner var 10e gång är en del av spelbolagens uttänkta strategi att hålla kvar folk i spelandet.

Lägg stålarna på fonder i stället.
Citera
2022-12-09, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att man vinner var 10e gång är en del av spelbolagens uttänkta strategi att hålla kvar folk i spelandet.

Lägg stålarna på fonder i stället.

Hoppas du aldrig köper godis, går på bio, går på krogen, har någon hobby som kostar pengar, etc

Lägg stålarna på fonder istället.
Citera
atg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in