2023-05-05, 20:23
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är smink, mascara, brun utan sol och äckliga parfymer på det. Många av dessa kosmetiska produkter innehåller också hemska parfymer. Ja, hur står kvinnor ut att ta på sig allt det här? Förstår de inte att de använder och andas in giftiga kemikalier? Jag antar att de är dumma i huvudet. Men värst av allt är att de sprider dessa giftiga kemikalier omkring sig för andra att andas in.
Något som är intressant i ämnet, är att kvinnor lever längre än män.

Så det kanske är som så att dessa kemikalier är livsförlängande.
Citera
2023-05-05, 20:24
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Beror ju på hur mycket man använder. Kan själv tycka det är obehagligt hur vissa har alldeles för mycket parfym till exempel.

Så länge det är med måtta så ser jag inget problem. Man vill ju hellre dofta lite parfym än lite svett.

Att "orka" är heller inget konstigt när det appliceras med måtta.

Det spelar ingen roll hur mycket de använder. Även om de använder lite så sprids giftiga kemikalier med luften.
Citera
2023-05-05, 20:25
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll hur mycket de använder. Även om de använder lite så sprids giftiga kemikalier med luften.
Jo men om du håller dig borta från kvinnor med smink och parfym löser du problemet. Själv gillar jag inte ovårdade män som luktar illa och du får jättegärna hålla dig till din egen sort då.
Citera
2023-05-05, 20:29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Något som är intressant i ämnet, är att kvinnor lever längre än män.

Så det kanske är som så att dessa kemikalier är livsförlängande.

Dummaste jag har läst idag. Det är snarare bevisat att giftiga kemikalier i luften, t.ex från rengöringsmedel, gör det värre för kvinnors lungor än för mäns eftersom kvinnor oftast har mindre lungor än män. SVT hade ett inslag om det för några år sedan. Det intressanta är att kosmetika och parfymer innehåller samma ingredienser som rengöringsmedel, men det verkar väldigt många inte veta eftersom de är dumma i huvudet.
Citera
2023-05-05, 20:29
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Giftiga kemikalier? Det mesta smink numera är organiskt odlat vegan-hokus pokus. Man kan ju för fan äta ett läppstift om man vill.

Jag tror en enda man på en krog sprider mer giftiga etanolångor från munnen en valfri lördagskväll än vad alla brudar tillsammans på samma krog sprider från sitt smink. Det är liksom inte 1750 längre när man hade arsenik i pudret.
Citera
2023-05-05, 20:30
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Dummaste jag har läst idag. Det är snarare bevisat att giftiga kemikalier i luften, t.ex från rengöringsmedel, gör det värre för kvinnors lungor än för mäns eftersom kvinnor oftast har mindre lungor än män. SVT hade ett inslag om det för några år sedan. Det intressanta är att kosmetika och parfymer innehåller samma ingredienser som rengöringsmedel, men det verkar väldigt många inte veta eftersom de är dumma i huvudet.
Fast varför lever då kvinnor längre, om det är så problematiskt för dem?
Citera
2023-05-05, 20:30
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Jo men om du håller dig borta från kvinnor med smink och parfym löser du problemet. Själv gillar jag inte ovårdade män som luktar illa och du får jättegärna hålla dig till din egen sort då.

Det skulle jag gladeligen göra. Men tyvärr måste jag köra runt dessa toxiska stinkbomber till kvinnor nästan varje dag.
Citera
2023-05-05, 20:32
Moderator
Jultrollets avatar
Tråd med liknande diskussion om kemikalier i parfymer och smink är nu infogad med startinlägg här: (FB) EU kommer ÄNTLIGEN att förbjuda tusentals kemikalier i kosmetika

/Moderator
Citera
2023-05-05, 20:35
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Giftiga kemikalier? Det mesta smink numera är organiskt odlat vegan-hokus pokus. Man kan ju för fan äta ett läppstift om man vill.

Jag tror en enda man på en krog sprider mer giftiga etanolångor från munnen en valfri lördagskväll än vad alla brudar tillsammans på samma krog sprider från sitt smink. Det är liksom inte 1750 längre när man hade arsenik i pudret.

Men ta då att googla på ingredienserna som dessa produkter och parfymer innehåller. Då kommer du se att kemikalierna är toxiska i varierande grad. Parfymer innehåller även pfas-kemikalier så att lukten ska "sväva längre" i luften. Helt jävla sjukt.

EWG är en bra sida om man vill kolla upp hur toxiska parfymkemikalier är. https://www.ewg.org/skindeep/
Citera
2023-05-05, 20:40
Medlem
Citat:
Det skulle jag gladeligen göra. Men tyvärr måste jag köra runt dessa toxiska stinkbomber till kvinnor nästan varje dag.
Kör innebär att du varken behöver känna doften av dem eller se dem särskilt nära. Har du funderat på om de gillar din åsyn, doft eller närvaro?
Citera
2023-05-05, 20:41
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Men ta då att googla på ingredienserna som dessa produkter och parfymer innehåller. Då kommer du se att kemikalierna är toxiska i varierande grad. Parfymer innehåller även pfas-kemikalier så att lukten ska "sväva längre" i luften. Helt jävla sjukt.

EWG är en bra sida om man vill kolla upp hur toxiska parfymkemikalier är. https://www.ewg.org/skindeep/
Fast nu fick du det hela till att låta som ett problem som kvinnor ställer till med. Hur är kemikalierna i kvinnors parfym farligare än Axe eller valfri aftershave?
Citera
2023-05-05, 20:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Kör innebär att du varken behöver känna doften av dem eller se dem särskilt nära. Har du funderat på om de gillar din åsyn, doft eller närvaro?

Sitter man i en bil tillsammans med en toxisk stinkbomb är det omöjligt att inte andas in parfymer och kemikalier från kosmetika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in