Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-04-30, 00:51
  #109
Medlem
OrangePicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffiss
Att bli rånad är väl att ta i, kan jag hålla med om. Men när banken vägrar stå för sina misstag och man blir ifrågasatt och bemött med en snorkig attityd. Nej tack. Finns väl inga bra banker numera, men Nordea måste nog ändå tillhöra bottenskrapet. Jag kommer byta, till vad vet jag inte.

Finns tyvärr inte en enda bra bank i det här landet, jag vet inte om det är kulturellt eller vad fan som är problemet. Jag har brittiska vänner (som jobbar för banker) som efter kontakt med banker från fastlandet skrivit till mig och undrat hur det ens kan vara möjligt med en så obefintlig kundservice. Svenska banker behandlar alla sina kunder på ungefär samma sätt som en vettig bank hade behandlat en kund med direkta överföringar till terror organisationer.
Citera
2022-04-30, 01:10
  #110
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
Finns tyvärr inte en enda bra bank i det här landet, jag vet inte om det är kulturellt eller vad fan som är problemet. Jag har brittiska vänner (som jobbar för banker) som efter kontakt med banker från fastlandet skrivit till mig och undrat hur det ens kan vara möjligt med en så obefintlig kundservice. Svenska banker behandlar alla sina kunder på ungefär samma sätt som en vettig bank hade behandlat en kund med direkta överföringar till terror organisationer.

OK, men fråga dina brittiska "vänner" om de kan överföra pengar mellan privatpersoner blixtsnabbt med Swish? I USA kämpar man fortfarande med forntida teknologi, som "Apple Pay".

Hur kommer det sig att Sverige alltid rankas som nummer 1 i IT/Betalsystem och säkerhet?
Citera
2022-04-30, 01:13
  #111
Medlem
OrangePicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
OK, men fråga dina brittiska "vänner" om de kan överföra pengar mellan privatpersoner blixtsnabbt med Swish? I USA kämpar man fortfarande med forntida teknologi, som "Apple Pay".

Hur kommer det sig att Sverige alltid rankas som nummer 1 i IT/Betalsystem och säkerhet?

Vi har en massa bra grejer här, vi är betydligt bättre på det mesta till och med, men det gäller inte våra bankers kundbemötande, där är vi inte alls duktiga.
Citera
2022-04-30, 01:14
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffiss
Det är vad de påstår, ja... Jag har dock blivit dubbelt debiterad för allt jag handlade dessa datum. Kundtjänsten är ovillig att hjälpa till. Jävla skitbank.
Har Nordea rättat felet nu? Har samma minussaldo. Vi var ett sällskap och flera hade problem med antingen Nordea alt Swedbank. Lite konstigt ändå att det verkar vara samma fel på båda med just felaktiga minussaldo samtidigt?
Citera
2022-04-30, 02:11
  #113
Medlem
Alilziuss avatar
Inga konstigheter här inte.

Ett system (eller två) fick sig en psykos och sluta uppdatera ordentligt. Det är inte första gången det har hänt.

Citat:
Rättade kortköp

Tidigare i veckan hade vi tekniska problem som gjorde att en del kortköp inte drogs från kontot. Felet är nu åtgärdat och det innebär att köpen nu dragits från kontot. Vi är ledsna om det påverkar dig.

-Nordea

Allt bör stämma -- se till att hålla koll på det ni köper.
Citera
2022-04-30, 04:24
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
Finns tyvärr inte en enda bra bank i det här landet, jag vet inte om det är kulturellt eller vad fan som är problemet. Jag har brittiska vänner (som jobbar för banker) som efter kontakt med banker från fastlandet skrivit till mig och undrat hur det ens kan vara möjligt med en så obefintlig kundservice. Svenska banker behandlar alla sina kunder på ungefär samma sätt som en vettig bank hade behandlat en kund med direkta överföringar till terror organisationer.
Helt enig. Det är sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Har Nordea rättat felet nu? Har samma minussaldo. Vi var ett sällskap och flera hade problem med antingen Nordea alt Swedbank. Lite konstigt ändå att det verkar vara samma fel på båda med just felaktiga minussaldo samtidigt?
Nix, fortfarande samma för mig i alla fall. Det är helt i sin ordning enligt dem.
Citera
2022-04-30, 10:29
  #115
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
OK, men fråga dina brittiska "vänner" om de kan överföra pengar mellan privatpersoner blixtsnabbt med Swish? I USA kämpar man fortfarande med forntida teknologi, som "Apple Pay".

Hur kommer det sig att Sverige alltid rankas som nummer 1 i IT/Betalsystem och säkerhet?
Vi har ingen It säkerhet här i Sverige. Det är därför vi blir hackade hela tiden.
Läs Swedbank tråden
Citera
2023-02-21, 20:51
  #116
Medlem
Mer än jag som varken kan logga in via appen eller hemsidan.
Appen säger var god försök igen.
Medans hemsidan efter bankid blir vit

Ser nu på aftonbladet att det är fel hos dem
__________________
Senast redigerad av plunken 2023-02-21 kl. 21:18.
Citera
2024-02-21, 21:19
  #117
Medlem
OpieWinstons avatar
Någon mer än mig som inte kan betala med Nordea kort via internet för tillfället?

Mvh
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback