2022-07-18, 01:04
Medlem
Minns att de snackat om ”the last version of windows”

Men jag har själv alltid tänkt att versionsnummerändringar verkar funka asbra för att få PR.
Om de släpper en ny jättestor update till existerande windows bryr sig typ ingen. Men utannonseras det som en ny version så skriver alla techsiter flera artiklar och alla forum skapar trådar
Senast redigerad av MarcoBolan 2022-07-18 kl. 01:08.
Citera
2022-07-18, 07:26
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Det var det bästa på sin tid, numera känns det bara slött och träigt.

Orka använda bankid på dator ändå, är ju bara omständigt.
Omständligt? Är ju bara frustrerande att dra fram mobilen när man sköter bankärenden eller liknande på datorn.
Citera
2022-07-18, 08:24
Medlem
1FFs avatar
En av många saker det skulle leda till med bara ett Windows i framtiden är förenklad support och hantering av Os:et för Ms, det leder till frigörande av resurser till annat viktigt, såsom kodande. Då skulle vi användare slippa dessa ofärdiga uppdateringar som ställer till problem. Med ett smidigare fungerande Windows blir det bättre Pr för Ms, dessutom så blir ju inte alla så glada varje gång det kommer ett "NYTT" Windows.

Det var bara några exempel på varför det vore bra med 1 Windows istället för den policy de följer nu.
Citera
2022-07-18, 15:00
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag använder fortfarande Windows 7 och har aldrig haft en tanke på att uppgradera. Jag kommer definitivt inte att skaffa Windows 12.
Använder du skrivmaskin också? Helt säkert mot virus och spionprogram.
Citera
2022-07-18, 16:40
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Omständligt? Är ju bara frustrerande att dra fram mobilen när man sköter bankärenden eller liknande på datorn.
Problemet är ju att datorer är osäkert skräp jämfört med mobiler. Helt annan säkerhetsmodell på mobiler än på datorer som Windows inte kan komma i närheten av på grund av legacy code. Tyvärr.
Citera
2022-07-18, 17:21
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Nej, mobilen har man ju ändå alltid i närheten. Det är onödigt omständigt att installera bank-id på datorn.
Citera
2022-07-18, 18:26
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Nej, mobilen har man ju ändå alltid i närheten. Det är onödigt omständigt att installera bank-id på datorn.
Jag håller inte med. Himla smidigt att kunna ha Bank-ID i en flik och tjänsten man ska in på i en annan flik.
Citera
2022-07-19, 03:01
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Jag håller inte med. Himla smidigt att kunna ha Bank-ID i en flik och tjänsten man ska in på i en annan flik.

Flik? Jag kan inte ha det i nån flik.

EDIT: Bara för det var jag tvungen att kolla Bank-ID på datorn. Dom hade faktiskt förenklat installationen av det. Föredrar dock fortfarande att ha det på mobilen, delvis pga säkerheten.
Senast redigerad av Loxus 2022-07-19 kl. 03:03.
Citera
2022-07-20, 08:44
Medlem
När Windows 10 släpptes sa de är det skulle bli deras sista os, resten skulle bara vara uppdateringar. Vad hände med det?
Citera
2022-07-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
När Windows 10 släpptes sa de är det skulle bli deras sista os, resten skulle bara vara uppdateringar. Vad hände med det?
Det var inget officiellt från Microsoft, utan vad 1 person på företaget sa.
Citera
2022-07-23, 23:00
Medlem
1FFs avatar
Mera om W12 - https://www.xda-developers.com/windows-12/

Så om 30år så heter det W22!?
Citera
2022-07-23, 23:05
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Min jobbdator har fortfarande Windows 95.

Det har varit tal om att byta ut, men inget har hänt de senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in