2022-05-08, 08:53
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Som sagt, du är incel och omogen.

Med andra ord, FULLTRÄFF!
Citera
2022-05-08, 08:54
Medlem
Citat:
Nej varför skulle de invadera Finland och Sverige?

"Kriget i Georgien var ett krig som inleddes i Sydossetien där Sydossetiska republiken med stöd av Ryssland hävdar självständighet från Georgien.

Efter en veckas eskalerande strider mellan georgisk militär och sydossetisk milis utbröt ett fullskaligt krig natten till den 8 augusti 2008 när georgiska soldater omringade Sydossetiens huvudstad Tschinvali, följt av flyganfall mot separatisterna i Sydossetien.[4]

Sydosseterna fick mycket snart omfattande stöd från rysk militär och utbrytarrepubliken Abchazien varpå kriget för Georgiens del spreds till två fronter och även till områden utanför de bägge utbrytarrepublikerna"

"Under sovjetstatens sammanbrott i slutet av 1991 passade tjetjenerna på att utropa självständighet. Två blodiga krig utkämpades innan den ryska ledningen lämnade över styret av republiken till en Moskvatrogen regering. "

"Innan Sovjetunionen ockuperade Bessarabien och Norra Bukovina och skapandet av Moldaviska SSR 1940 var Bessarabien en del av Moldavien. Den del som låg väster om floden Dnestr (Nistru) tillhörde Rumänien (1918-1940). Bidragande faktor i skapandet av Moldaviska SSR var Molotov–Ribbentrop-pakten mellan Sovjetunionen och Nazityskland. Dagens Moldavien har sedan sin självständighetsförklaring 1991 ansett denna indelning ogiltig. De territoriella förändringarna som skedde till följd av skapandet av Sovjetunionen har dock efter dess fall kvarstått."

varför skulle Ryssland invadera Finland? samma anledning som Sovjetunionen invaderade Finland under andra världs kriget. försöka återskapa det Ryska imperiet.

varför skulle Ryssland invadera Sverige? där är det en 50/50 antigen gör det med politik så Sverige blir Vitryssland:nr2 eller använder Militär för att över ta vissa mark områden dom vill ha för att sen göra resten till vitryssland:nr2

och varför vill dom ha Sverige? östersjön, mark kontakt med Norge och är väldigt nära Danmark och Tyskland. så är en perfekt plats att bygga upp militär anläggningar inför framtiden.
+dom tränar sina ubåtar redan inne i Sveriges sjöar så om dom tar Sverige kan dom utöka träningen för dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanlad
och där tycker jag att du har 100% fel.

1992 - Moldavien
1994 - Tjetjenien första kriget.
1999 - Tjetjenien andra kriget. -under den perioden 2004 gick Estland, Lettland och Litauen med nato.
2008 - Georgien
2014 - Ukraina

alla nationer Ryssland har attackerat och tagit land ifrån har varit Neutrala. om Sverige och Finland fortsätter med att vara neutrala så kommer Ryssland invadera. det är inte en fråga OM det är en fråga om NÄR.

idag Ukraina. när det är över Moldavien sen Georgien och efter det vilka neutrala länder finns kvar i områdena? Finland och Sverige.

du kan säga att men dom attackerade Ukraina för att dom höll på gå med NATO. nej det är bara en ursäkt. När det va en Pro-rus som var president över Ukraina så tyckte Ryssland allt var helt okej sen när folket körde ut honom från Ukraina till Ryssland. (med hjälp från USA det är sant finns inget man kan säga emot där) så startades ett inbördeskrig och det första Ryssland gör är att hoppa in och ta över Krim.

jag kan redan se det framför mig när Vitrysslands befolkning lyckas ta bort Lukashenko som president så kommer Ryssland gå in och ta över så mycket mark dom kan i närheten av sitt eget.
Ukraina är inte med i NATO.
Citera
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Sverige hade aldrig gått med i NATO om inte Ryssland våldfört sig på ett grannland. Det är Ryssland och enbart Ryssland som med sin medeltida och nazistiska mentalitet gjort av vi svenskar ändrat uppfattning.

Nu när en majoritet av oss vill gå med i NATO finns det noll risk att Socialdemokraterna kommer stå i vägen för det endast några få månader innan valet. Du kommer att få leva i ett NATO-land (om du nu verkligen bor här) väldigt snart, det är bara att inse verkligheten. Du och dina jämlikar har förlorat.
De kommer att låtsas att Sverige har gått med i Moskva-pakten istället.
Citera
2022-05-08, 09:01
Medlem
KreugerGulds avatar
Naivt att tro att vi är skyddade av försäljnings organisationen Nato!
Om ryssen skulle smälla av en taktisk kärnladdning i Skandinavien skulle inte skit hända med Ryssland mer än djupa fördumanden, vi blir ett s,k,a ” bondeoffer” för jag kan alldrig tänka mig att usa skulle offra några av sina egna städer för oss i Skandinavien Genom att avfyra kärnladdningar mot Moskva.
Citera
2022-05-08, 09:07
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Naivt att tro att vi är skyddade av försäljnings organisationen Nato!
Om ryssen skulle smälla av en taktisk kärnladdning i Skandinavien skulle inte skit hända med Ryssland mer än djupa fördumanden, vi blir ett s,k,a ” bondeoffer” för jag kan alldrig tänka mig att usa skulle offra några av sina egna städer för oss i Skandinavien Genom att avfyra kärnladdningar mot Moskva.

'du kan inte tänka dig'....ja men då måste det ju vara så som du säger, klart vi litar mer på dej än på experter.
Men vi går nog med i Nato ändå om du inte misstycker, bara utifall att.
Citera
2022-05-08, 09:21
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
innan kriget var 30% för Nato. Just nu 51% efter en kavalkad av Nato propaganda i MSM. Du och andra okunniga har därmed ändrat uppfattning, eller innan kriget visste ni knappt var Ukraina låg eller vad Nato var.

Så du menar att Putain lätt hade kunnat undvika att vi och Finland går med i Nato om han gett fan i att invadera ett suveränt grannland?

Det har du förmodligen helt rätt i då det väl endast var L som drev Natofrågan innan den 24/2. Men det innebär ju också att Putain måste vara styrd och kontrollerad ab Nato, globohomo, Gates och Soros för annars hade han väl inte ställt till med allt detta som ser till att allt han påstod sig vilja motverka nu blir verklighet. Ni har en femtekolonnare i Kreml!

Jo jag har varit i Ukraina, både Kiev och Krim är trevliga ställen att semestra på. Fast kanske inte just nu. Jag har inte ändrat uppfattning, jag tyckte bara det var onödigt att gå med på den tiden vi hade ett starkt försvar och Sovjet/Ryssland tog steg emot att utvecklas till en "normal" demokrati. Den utvecklingen har ju tvärvänt...
Citera
2022-05-08, 09:27
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Med andra ord, FULLTRÄFF!

Tack
Citera
2022-05-08, 09:28
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanlad
varför skulle Ryssland invadera Finland? samma anledning som Sovjetunionen invaderade Finland under andra världs kriget. försöka återskapa det Ryska imperiet.

varför skulle Ryssland invadera Sverige? där är det en 50/50 antigen gör det med politik så Sverige blir Vitryssland:nr2 eller använder Militär för att över ta vissa mark områden dom vill ha för att sen göra resten till vitryssland:nr2

och varför vill dom ha Sverige? östersjön, mark kontakt med Norge och är väldigt nära Danmark och Tyskland. så är en perfekt plats att bygga upp militär anläggningar inför framtiden.
+dom tränar sina ubåtar redan inne i Sveriges sjöar så om dom tar Sverige kan dom utöka träningen för dom.

När kom ideerna om att återupprätta det Sovjetiska imperiet? Är det något du hittar på?
Hade de velat ha Sverige hade de agerat för länge sedan. Om det gör det nu är det pga Natoansökan.
Citera
2022-05-08, 09:31
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Så du menar att Putain lätt hade kunnat undvika att vi och Finland går med i Nato om han gett fan i att invadera ett suveränt grannland?

Det har du förmodligen helt rätt i då det väl endast var L som drev Natofrågan innan den 24/2. Men det innebär ju också att Putain måste vara styrd och kontrollerad ab Nato, globohomo, Gates och Soros för annars hade han väl inte ställt till med allt detta som ser till att allt han påstod sig vilja motverka nu blir verklighet. Ni har en femtekolonnare i Kreml!

Jo jag har varit i Ukraina, både Kiev och Krim är trevliga ställen att semestra på. Fast kanske inte just nu. Jag har inte ändrat uppfattning, jag tyckte bara det var onödigt att gå med på den tiden vi hade ett starkt försvar och Sovjet/Ryssland tog steg emot att utvecklas till en "normal" demokrati. Den utvecklingen har ju tvärvänt...

Du är ju inte ens påläst. Googla Ryssland och Ukraina sedan 2014, eller egentligen tidigare.
Googla sedan Natos inblandning sedan 2014.
Googla sedan Kemfabriker i Ukraina, något som USA erkänt.
Googla sedan Hunter Bidens inblandning i Ukrainas gas.
Googla sedan USA intresse av att sälja olja och gas till Europa.

När du läst på lite, återkom och så tar vi detta igen.
Citera
2022-05-08, 09:46
Medlem
Citat:
När kom ideerna om att återupprätta det Sovjetiska imperiet? Är det något du hittar på?
Hade de velat ha Sverige hade de agerat för länge sedan. Om det gör det nu är det pga Natoansökan.

inte sovjetiska imperiet det korrekta namnet är Kejsardömet Ryssland och Putin har själv pratat om det finns videor om det.

och det är där du tror fel. Sverige och Finland har hållit sig neutrala under andra världs kriget.( Finland var neutrala tills Ryssland invaderade dom. ) och fortsatt vara neutrala så det har inte varit någon brådska mot dom områdena. + Sverige höll på att avrusta deras militär så lika bra lämna dom ifred så militären är svagare inför framtiden.

och som du säger om dom invaderar Sverige nu på grund av NATO ansökan så blir man fundersam om varför. Sverige delar ingen gräns med Ryssland, Missiler har dom redan nära sig med Lettland och Estland, och du säger att dom inte är intresserade av Gotland så om Sverige går med NATO är det skit samma för Ryssland inget skulle ändras. det ända som ändras är att det inte går att invadera Sverige.

så hoten mot Finland kan jag förstå för dom delar en sån stor mark gräns men Sverige? finns ingen skillnad om Sverige går med NATO eller inte för Ryssland. det stoppar bara Ryssland från att göra saker militärt mot Sverige....
Citera
2022-05-08, 09:52
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Putin har alltid velat återupprätta Sovjetunionen. Han har sagt att när Sovjetunionen föll så var det en en av århundradets största tragedier. Och så har han ju jobbat för en av deras mest ondskefulla organisationer, KGB.
Jag förstod redan då att något sånt här skulle komma en dag och nu visar det sig att jag har haft rätt hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in