Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-05, 08:13
  #1885
Medlem
roombaclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Ja! Den är sannerligen i klass med nationalsången.
Introt gör mig alltid glad. När korven dyker ner i vattenklosetten med ett perfekt "plask" får mig alltid på ett glatt och lynnigt humör.
en bortglömd onkel låt som är väldigt bra är definitivt "Runes hund"
Citera
2024-04-07, 03:16
  #1886
Medlem
Rebali179s avatar
Denna version har jag börjat uppskatta lite mera & jag hoppas att flera kommer gilla den
Även om originalet är en klassiker

så klår denna version lite bättre än originalet Smek mig, Guran med The Errols
https://www.youtube.com/watch?v=xJLhkuM40jw
Citera
2024-04-07, 22:09
  #1887
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Denna version har jag börjat uppskatta lite mera & jag hoppas att flera kommer gilla den
Även om originalet är en klassiker

så klår denna version lite bättre än originalet Smek mig, Guran med The Errols
https://www.youtube.com/watch?v=xJLhkuM40jw

Nej, inte ens i närheten av originalet. Låten ska vara långsam och basen ska vara tydlig och sången ska gå som en harmoni till melodin. Det där var mer som en folkrace version av låten.
Citera
2024-04-08, 08:12
  #1888
Medlem
roombaclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Nej, inte ens i närheten av originalet. Låten ska vara långsam och basen ska vara tydlig och sången ska gå som en harmoni till melodin. Det där var mer som en folkrace version av låten.
originalet brukar vara bäst ändå, jag har hört covers som jag har gillat men inga som är bättre än originalet
Citera
2024-04-08, 08:51
  #1889
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roombaclock
en bortglömd onkel låt som är väldigt bra är definitivt "Runes hund"

Ja sannerligen är Onkelns epos "Runes hund" ett mästerverk. Jag undrar dock om denne Rune kan våga framträda en vacker dag.

Jag är dock svag för det mera outsläppta materialet som kommit på senare tid. Typ Video pung, Hasse kom till staden/Ludna pungen, pacemakern, gubbtermos.

Onkeln lever vidare!
Citera
2024-04-08, 09:15
  #1890
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Ja sannerligen är Onkelns epos "Runes hund" ett mästerverk. Jag undrar dock om denne Rune kan våga framträda en vacker dag.

Jag är dock svag för det mera outsläppta materialet som kommit på senare tid. Typ Video pung, Hasse kom till staden/Ludna pungen, pacemakern, gubbtermos.

Onkeln lever vidare!
"Gubbtermos" är ett jävla mästerverk. Hade den som tvåa på min topplista häromåret:
(FB) Era topp tio bästa Onkel Kånkel låtar
Citera
2024-04-08, 09:29
  #1891
Medlem
roombaclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Ja sannerligen är Onkelns epos "Runes hund" ett mästerverk. Jag undrar dock om denne Rune kan våga framträda en vacker dag.

Jag är dock svag för det mera outsläppta materialet som kommit på senare tid. Typ Video pung, Hasse kom till staden/Ludna pungen, pacemakern, gubbtermos.

Onkeln lever vidare!
Jag tror inte låten är baserat på en riktig person som heter Rune (om dem då inte hade någon i bandet som hette Rune eller kände någon som hette Rune)
Citera
2024-04-08, 16:15
  #1892
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
"Gubbtermos" är ett jävla mästerverk. Hade den som tvåa på min topplista häromåret:
(FB) Era topp tio bästa Onkel Kånkel låtar

Ja sannerligen är den ett mästerverk som skulle gjort sig bra på albumet Onkel Kånkels underbara värld. Men den fick väll inte plats bland de övriga hittarna
__________________
Senast redigerad av Ginger 2024-04-08 kl. 16:52.
Citera
2024-04-08, 20:47
  #1893
Medlem
Rebali179s avatar
Finns det någon Onkel Kånkel låt som är lite Reggae & Blues influerad.
Det skulle vara intressant ifall det finns sådant material
Citera
2024-04-08, 21:21
  #1894
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Finns det någon Onkel Kånkel låt som är lite Reggae & Blues influerad.
Det skulle vara intressant ifall det finns sådant material

Inget reggae. Men blues kanske? Ett glas champagne & en svettig hora är blues
Citera
2024-04-12, 11:51
  #1895
Medlem
roombaclocks avatar
https://youtu.be/xVgSRGyX3lM?si=_AZAAAo6xyg05UB9
vet någon när den hära intervjun gjordes? jag skulle kunna gissa kanske 93 eller 94 för dem spelar låtar från under bara värld (version med musik https://youtu.be/I54dl82KBiU?si=1sKjPNLj8Hi6Yeyr) och snackar om ett uppkommande julalbum
Citera
2024-04-20, 12:09
  #1896
Medlem
roombaclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Oooh! Hur laddar jag ner det klippet?Var det Mellotron? För det var i den affären det satt en lapp i skyltfönstret där det stod "Gör som Onkel Kånkel, köp skivor på Mellotron", typ.

har någon kvar klippet? de vill inte ladda i wayback machine och jag skulle vilja se den
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback