Citat:
Ursprungligen postat av
OceanDeep
Företag får inte sälja defekta produkter så de slänger det på tippen eller återvinner det via annat företag som tar betalt och sedan slänger ändå? Även en del folk som inte har användning för laddare slänger hellre än säljer till slut när elektroniken tar för mycket plats i lådorna.
Jag tror att en del av dessa är apple kopior eller kopior överhuvudtaget och att de fungerar men inte uppföljer CE beteckningen. Detta gör att en del av dessa blir extremt varma. Dålig kvalitetssäkring eller kontinuerlig användning av adaptrar som endast ska ladda en telefon då och då och då händer det grejer.
Laddarna som jag tog hem från ÅVC är äkta Apple produkter. Jag öppnade ett par av dem och det ser definitivt inte ut som kopior.
Citat:
Ursprungligen postat av
Raggarspinn
Nej, folk har inte slängt laddade, de har lämnat dem för återvinning.
Någon har däremot stulit laddare från återvinningscentralen!
Tillverkarens senaste produkter säger du. Det var länge sen Apple levererade laddare tillsammans med iPhone så det låter märkligt om folk köper laddare som de lämnar in på ÅVC och sedan köper en ny likadan laddare.
Vad var det för modellnummer på de laddare som du stal från ÅVC?
Samtliga av Apples egna laddare från följande hemsida. Jag är förvånad att hitta helt fungerande USB-C laddare på tippen.
https://www.apple.com/se/shop/iphone...%2B4626&page=1
2 st Apple USB-strömadapter på 12 W
2 st 20 W usb-c-strömadapter
1 st 30 W usb-c-strömadapter
1 st 35 W usb-c-strömadapter med två portar
Jag hade kunnat stjäla betydligt fler, för det låg tusentals i containern.