Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-01-08, 18:08
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Är du på riktig? Vi diskuterar inte vad som är bra för vem utan teknologin ifråga. Finns mkt att lära sig och förstå inom detta. Intressant att det körs på 2.4 Ghz samt 5 Ghz. Det är ju standard frekvenser. Verkar även som att systemet blockerar vissa radiofrekvenser. Sjukt om man tex skulle kunna programmera in vid varje försök till stör så slås det aktiva målsökningssystemet på, målsöker första möjliga mål. Fordon så som personal. Typ home on jam.

Nu har du redigerat ditt inlägg från "är du på riktigt" till det här, men ja, jag är på riktigt. Ditt inlägg har ingenting med mitt ifrågasättande av påståendet om att det finns "många videos att göra. Du är förvirrad. Jag vet inte ens varför du diskuterar med mig, när jag ifrågasätter psykseglarens inlägg. Allt du skriver är orelaterat till mitt ifrågasättande av psykseglaren.

Resten av ditt inlägg är intressant och läsvärt, men jag skulle fortfarande vilja se bevis på "många videos". Åtminstone 3.
Citera
2024-01-08, 18:59
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Är du på riktig? Vi diskuterar inte vad som är bra för vem utan teknologin ifråga. Finns mkt att lära sig och förstå inom detta. Intressant att det körs på 2.4 Ghz samt 5 Ghz. Det är ju standard frekvenser. Verkar även som att systemet blockerar vissa radiofrekvenser. Sjukt om man tex skulle kunna programmera in vid varje försök till stör så slås det aktiva målsökningssystemet på, målsöker första möjliga mål. Fordon så som personal. Typ home on jam.

Med lite modifikationer av ditt resonemang så tror jag att det är precis så man kan göra. Väldigt möjligt att göra framför allt med fordons målbild eller eventuellt bara mot vad som helst som har lagom temperatur eller annat signalement som en enkel sensor kan uppfatta.
Citera
2024-01-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Ukraina sätter in drönare som själv hittar sina mål med hjälp av artificiell intelligens.
Den är alltså självstyrande och sköter dödandet på egen hand.

Vem vet, den kanske skannar av människors ansikte och när den hittar ett blekt stenansikte som ser ut som att det aldrig sett solljus så avfyrar den.
Spännande att se hur det kommer fungera, bra nyhet i vilket fall.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/n...ut-om-att-doda

Tjetjenerna klara sig alltså?
Citera
2024-01-08, 21:16
Medlem
Såg att ryssen hade förlorat en apparat nyinsatt in på fronten som kostade 250 miljoner dollar nyligen pga av dessa...
Citera
2024-01-09, 12:19
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Såg att ryssen hade förlorat en apparat nyinsatt in på fronten som kostade 250 miljoner dollar nyligen pga av dessa...
Svårt att veta vad det var som slog ut den, men kan ju likväl ha varit Himars. Speciellt ett sånt högprioriterat mål, tveksam till att egenbyggda drönare skulle nå så pass långt, då ett sådant fordon förmodligen befinner sig långt bakom frontlinjen. Enbart spekulation dock.
Citera
2024-10-14, 17:23
Medlem
rtyuios avatar
"
Ukrainas AI-drönare lär sig att känna igen ryssar"
........
"Mest centralt är de ukrainska soldaternas förmåga att träna programvaran. Efter att ha matats med stora mängder klipp på ryska soldater uppges AI:n nu kunna känna igen dem bara utifrån deras uniformer, vapen och rörelsemönster."
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...id=mailsignout

Terminator filmerna är nu verklighet... skrämmande.
Citera
2024-11-21, 09:26
Medlem
Nochillss avatar
Det anges inte hur mycket AI-teknik det är som styr drönarna här men det är som redan nämnt i tråden; läskigt...

https://www.youtube.com/watch?v=1R6YtaFcJuI
Senast redigerad av Nochills 2024-11-21 kl. 09:29.
Citera
2024-11-22, 11:02
Medlem
Mäktigt. Jag vill döda ryss!!!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem