• 6
  • 7
2023-06-26, 00:49
Medlem
Sony har väl tagit över den marknaden med walkman som spelar riktig hifi. Även deras telefoner som har riktigt hörlursuttag spelar väldigt bra jämfört med andra telefoner.
Citera
2023-06-26, 00:51
Medlem
S.O.Stolps avatar
Är dom verkligen fortfarande en statusgrej? Som triptyken skriver så använder väl de flesta ju sin telefon till det istället. En ny iPhone har samma funktion. Tror inte Ipod nano är framtiden.
Citera
2023-06-26, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Är dom verkligen fortfarande en statusgrej? Som triptyken skriver så använder väl de flesta ju sin telefon till det istället. En ny iPhone har samma funktion. Tror inte Ipod nano är framtiden.

Inte ens för ungdomar?

Vissa vill ha en bra mobil för att ringa folk med, och ta bilder med etc.

Men ipods är ändå bra för att lyssna på musik med.

Vissa mobiltelefoner är inte särskilt bra för musik, deras ljudchip brukar vara billigare byggt och gjorda i kina.
Senast redigerad av MrKoolaid 2023-06-26 kl. 01:05.
Citera
2023-06-26, 01:44
Medlem
Woodiedos avatar
nej ipod är motsattsen mot statussymbol. Man ser istället ut som en loser som springer runt med en ipod istället för att lyssna med mobilen.

Och vad fan menar du med bättre ljud? Det är ju ingen ljudskillnad med en mobil och ipod? Det är ju hörlurar som gör skillnad, inte enhet, sålänge du inte använder enhetens egna högtalare. Men vem fan lyssnar på musik direkt från airpod utan hörlurar?
Citera
2023-06-26, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
nej ipod är motsattsen mot statussymbol. Man ser istället ut som en loser som springer runt med en ipod istället för att lyssna med mobilen.

Och vad fan menar du med bättre ljud? Det är ju ingen ljudskillnad med en mobil och ipod? Det är ju hörlurar som gör skillnad, inte enhet, sålänge du inte använder enhetens egna högtalare. Men vem fan lyssnar på musik direkt från airpod utan hörlurar?

Ljudchippet brukar vara bättre i ipod än i telefoner, det beror dock på vad det är för mobiltelefon, hifi-lurar kan ha bra ljud ändå.
Citera
2023-06-26, 10:32
Medlem
Min största sorg i livet var när min iPod classic gick sönder. Det var min käraste ägodel. Om jag hade en tidsmaskin och kunde bara åka en resa hade jag rest till när de var som billigast och köpt upp ett lager.
Citera
2023-06-26, 16:49
Medlem
Rassas avatar
Trådar sammanfogade /Moderator
Senast redigerad av Rassa 2023-06-26 kl. 16:54.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in