Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-13, 17:02
Medlem
Det är väl bara små delar som attackeras? Kändisar flyger in och ut ur Ukraine för att fotas med barn, så att spannmål inte skulle kunna skördas och transporteras låter fel.
Citera
2022-05-13, 17:26
Medlem
CockWitchs avatar
Jag tror att väst skiter i att folk svälter, i praktiken. Ger dom sig in i kriget så är det inte för de svältandes skull.
Citera
2022-05-13, 18:09
Medlem
Albin.Knuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu går nog Sverige och Finland med i nato ganska omgående. Det var något jag inte såg komma, ej heller att kriget skulle vara såhär länge. Många är nog med mig i dessa tankar, oavsett vilken sida man bekänner sig till.

Men snart blir det enligt FN lite svårt få maten att räcka till globalt, och Ukraina måste snarast börja leverera spannmål innan miljontals människor hamnar i svält. https://edition.cnn.com/europe/live-...75dbfc16f00c1c

Kommer andra länder eller koalitioner se detta som ett tecken på att de måste ge sig in i kriget? Om nato skulle skicka styrkor lär ju det lokala kriget vara slut relativt omgående, men ett globalt scenario med storskaligt världskrig vara annalkande.

Matsituationens enda konsekvens för västeuropa är prisökningar på maten. Det kommer inte påverka säkerhetspolitiken, eftersom vi har råd med prisökningen.

Däremot kommer Egypten och resten av Afrika genomgå en omfattande matkris, som resultat av den rådande situationen i Ukraina och energikrisen i Europa. Eftersom dom inte har lika lätt att överkomma prisökningen.
Citera
2022-05-13, 18:26
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Maten sinar aldrig.
Jag för min del kommer att äta upp er.
Citera
2022-05-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
När ändrade judarna planen de hade när de skapade och drev pandemin, dvs att all befolkningsminskning skulle ske genom att de flesta vita och judar (???) skulle dö av vaccinet, till att nu istället inkludera jordens svältande befolkning?

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Var är kriget och var är Europas kornbod som de menar ska göda de som svälter? I Ukraina samt Ryssland!!! De som kommer att svälta är främst VI eftersom deras produktion går till Europa!!
Så du menar att det fortfarande är vi som kommer att dö av Sovjets krig mot Ukraina? Allt tal om att tredje världen drabbas är ett skämt, eftersom den nyheten publicerats i media, så Europas kornbod drabbar enbart Västeuropa?

Men varför vill man (ingår du i att "man" alltid är judar, i negativa sammanhang?) orsaka slakt av oss, eftersom minst 80% (dubbelvacconerade) av oss ändå kommer att dö inom 2, nej 4, nej 6, nej 12, nej 24, nej 48, nej 120 veckor, pga judarnas vaccin? Eller åtminstone inom 20 år, för planerna verkar ändras efterhand. Vill man inte vänta dessa veckor innan man ser oss dö?
Citera
2022-05-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Påstår du att det inte är judarnas fel? Bevisa det!
Min misstanke är att bevisbördan borde ligga på andra hållet. Anser du att det är på dig det faller att bevisa att du inte är skyldig till ett enda brott? Jag tycker det känns som om den som anklagar dig borde bevisa att du är skyldig, men å andra sidan är jag civiliserad och du är en dåre som borde utplånats med neandertalarna.

Edit: Eller är du bara ett troll? Ibland har jag svårt att förstå er 2000:are. Skämtade du, eller var du seriös? Anser du att det är min uppgift att förklara att allah inte finns, eller skall du och dina muslimska älskare bevisa att han finns? Kan du ens förstå var bevisbördan ligger?
Senast redigerad av KlartSur 2022-05-13 kl. 20:21.
Citera
2022-05-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu går nog Sverige och Finland med i nato ganska omgående. Det var något jag inte såg komma, ej heller att kriget skulle vara såhär länge. Många är nog med mig i dessa tankar, oavsett vilken sida man bekänner sig till.

Men snart blir det enligt FN lite svårt få maten att räcka till globalt, och Ukraina måste snarast börja leverera spannmål innan miljontals människor hamnar i svält. https://edition.cnn.com/europe/live-...75dbfc16f00c1c

Kommer andra länder eller koalitioner se detta som ett tecken på att de måste ge sig in i kriget? Om nato skulle skicka styrkor lär ju det lokala kriget vara slut relativt omgående, men ett globalt scenario med storskaligt världskrig vara annalkande.

Det som är mest intressant är ju i vilka länder maten kommer att sina.

Inte i scandinvavien, merparten av EU o USA för VI KAN BETALA MEER
Citera
2022-05-13, 20:35
Medlem
Personligen inte särskilt oroad då jag har ganska stora mängder mjöl av olika sorter samt torrjäst hemma. Så någon nöd för min familj på bröd, och pasta lär det inte bli i första taget. Bakar redan 70 procent av allt bröd vi äter hemma, så skulle inte bli någon enorm skillnad.

Dessutom är frysarna fyllda till bredden med kött, fågel och fisk så ingen fara med proteinet heller på ett bra tag. Värre såklart med färska produkter som mjölk, grädde, smör och ägg, men utgör ju ingen direkt livsfara. I värsta fall har jag torrmjölk och lite annat frystorkat.

Som sagt, fler borde ha en beredskap hemma. En vanlig klädkammare eller ett källarförråd räcker för en hel familj säker 6 månader till ett år om man planerar väl.

Värre om vi ser en total kollaps där vi inte har tillgång till vatten och ström. Det tror jag dock är extremt osannolikt, men har så klart även viss beredskap för det i form av gasol och vattenförvaring samt vattenfilter.
Citera
2022-05-13, 21:21
Medlem
Nej det tror jag inte!
Ryssland har haft ett rekordår av spannmål, vete, störst i världen.
De kommer sälja till alla, men de ovänliga länderna får betala med rubel för sitt vete, min gissning.
USA vill nog lägga beslag på Ukrainas spannmål, vete, de kör det nog med lastbilar till Polen, etc?
Citera
2022-05-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Nej det tror jag inte!
Ryssland har haft ett rekordår av spannmål, vete, störst i världen.
De kommer sälja till alla, men de ovänliga länderna får betala med rubel för sitt vete, min gissning.
USA vill nog lägga beslag på Ukrainas spannmål, vete, de kör det nog med lastbilar till Polen, etc?
ute efter att kontrollera gas först men den kan man inte äta
Citera
2022-05-13, 23:17
Medlem
Citat:
Det här är ju redan uträknat enligt Agenda 2030. Vi måste minska matproduktionen och antalet människor i världen för att klara klimatmålen och kunna genomföra den nya ekonomiska omställningen. Redan på 1980-talet varnades det för en kraftig befolkningsökning som ökar svälten och förstör klimat osv.
Befolkningen måste minska med minst en tredjdel menade man då och nu är det närmare två tredjedelar som måste bort för att klara klimatmålen enligt vissa pragmatiska forskare.

Hindret har varit hur man väljer ut vilka som ska dö enligt en moralisk etisk formel. Pandemier och krig har varit säkra kort till snabb befolkningsminskning. Svält blir mera utdraget och är inte att föredra om man vill ha en snabb befolkningsminskning.
Svaret på frågan är att man troligen kommer att tvinga till sig ett utvidgat krig för annars kommer inte beräkningarna att stämma.
Vem har utalat sig om detta och vilka är forskarna du förespråkar?

Politiker i hela EU håller ju inte med om detta, att dom har fel är en annan sak, men dom säger ju att diverse länder har en "åldrande befolkning" och måste ta in invandrare eller för Sveriges del pensionräddare och raketforskare.

Var det annie lööf som sa något med att Sverige bör ha 50 miljoner invånare.
Citera
2022-05-13, 23:38
Medlem
Citat:
Det här är ju redan uträknat enligt Agenda 2030. Vi måste minska matproduktionen och antalet människor i världen för att klara klimatmålen och kunna genomföra den nya ekonomiska omställningen. Redan på 1980-talet varnades det för en kraftig befolkningsökning som ökar svälten och förstör klimat osv.
Befolkningen måste minska med minst en tredjdel menade man då och nu är det närmare två tredjedelar som måste bort för att klara klimatmålen enligt vissa pragmatiska forskare.

Hindret har varit hur man väljer ut vilka som ska dö enligt en moralisk etisk formel. Pandemier och krig har varit säkra kort till snabb befolkningsminskning. Svält blir mera utdraget och är inte att föredra om man vill ha en snabb befolkningsminskning.
Svaret på frågan är att man troligen kommer att tvinga till sig ett utvidgat krig för annars kommer inte beräkningarna att stämma.
This!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in