Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-20, 17:55
Medlem
Turkiet varnar Sverige och Finland igen, ingen terroristmisstänkt har lämnats ut till Turkiet än.

Turkey issues warning to NATO candidates
Sweden and Finland will not become NATO members if they continue to ignore Ankara’s extradition demands, Turkish Justice Minister Bekir Bozdag has said.

“Until now, none of the persons accused of terrorism, whose extradition from Sweden and Finland was requested by Turkey, have been returned,” Bozdag told reporters on Saturday.
https://rt.com/news/561218-turkey-no...ion-terrorism/
Citera
2022-08-20, 17:57
Medlem
tom-tom-85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
1. Varför skulle Ryssland attackera Sverige?

2. Stödjer du NATOs härjning i Libyen som bara skapat ännu mera problem?

3. 2018 röstade majoriteten av folket på partier som vill bevara Sveriges alliansfrihet.

4. Att så många stödjer ett NATO-medlemskap beror på att människor är får och sväljer allt som massmedia skriver och den rädsla de försöker invagga oss.

5. Den där jävla artikel 5 som du vurmar för tvingar inte andra länder att hjälpa ett annat NATO-land militärt vid attack. Läser du andra stycket i samma artikel så kan landet själv bestämma med vilken hjälp de ska erfordra.

NATO är säkerligen behövligt för baltländerna och de andra östeuropeiska före detta sovjetstaterna och fd satellitstaterna. Däremot finns inte ett sånt hot mot Sverige och har aldrig funnits. Därför har alliansfriheten tjänat Sverige väl med en oberoende utrikespolitik men även vårt närområde genom en slags buffertzon. Idioter som du tror att Putin bara vill attackera alla länder och ta över hela världen för att han känner för det.

Det verkar som att du med dina gelikar har nyss vaknat upp från idet. Att ryssen är en liten björnunge som bara småbusar med sina grannar. Känns kanske som att skriva inför döva öron men men here we go. Varför sökte vi NATO medlemskapet?????? Finland är svaret. Vår gemensamma historia att alltid ställa upp i solidaritet för varandra i vått o torrt är inristat i sten för Guds skull. Ska vi stå helt naket här uppe i Norra Europa med ändan bar för att bli rövkn....de av Prutten rövtroll. Ska vi inte vara en del av klubben, gemenskapen av att utforma o utveckla vårt lands försvar o Nordens försvar tillsmammans med våra bröder o systrar i våra grannländer. Med NATO så kommer det en spetskompetens infinna sig då vi är allierade o därmed kan bygga ut vårat försvar på ett sätt med allierades ögon om vad som är bäst för oss.

På din första fråga så är det känt att ryssarna har haft o har ett öga på Gotland sedan länge. Den som kontrollerar Gotland i ett krig i Nord Europa kontrollerar hela innanhavet av Östersjön. Det finns tendenser mot att sabotage har planerats mot svenska intressen utfört av Ryssland.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/var...-i-naromradet/

https://www.nyteknik.se/samhalle/ana...verige-7033122

https://www.dn.se/sverige/ryska-medi...ar-pa-gotland/

Kom inte med Libyen som någon sketen ursäkt. Som att varken du eller jag bryr oss om Libyen o terroristen gadaffi. Det var FN sanktionerat o Ryssland godkände detta med ska du komma ihåg.

2018 var en annan värld. Vi pratar 4 år nästan 5 år bak i tiden. Mycket skit har hänt tack vare Putler o facistryzzlands härjningar o övergrepp på östeuropa. Då borde ju de 6 partier som sitter i riksdagen ha tappat röster i detta val som kommer om knappt 3 veckor? Faktum är att så har ju inte skett. Dessa 6 partier av 8 som röstade för NATO medlemskap har drygt 90% av den svenska väljarkåren, vi pratar om 7.5 miljoner röstberättigade. Du kan ju alltid rösta på flumvänstern eller miljötalibanerna men det gör ingen skillnad.

När kriget är 70 mil från Sveriges gränser o det är då startat av den stora facistsatan i öst så börjar folket vakna både här hemma o i Finland. Putler har inga hämningar han bryr sig inte att skicka ryska pojkar rätt in i den helvetiska fronten i Ukraina. Den ryska militären är en militär som saknar helt hederskodex, som inte följer krigets lagar o dessutom inte följer Genevekonventionen. De torterar krigsfångar, dessertörer o avrättar sina egna till o med nör de som inte vill kriga vid frontlinjen. Hur tror du att dessa "soldater" hade betett sig mot oss mot dig o mig om de landsteg Gotland? Du kanske hade runkat av upphetsning medans jag hade gjort all i min makt av att försvara Moder Svea.

Du babblar om Artikel 6, vet inte om du har dyslexi, ordblindhet eller att du har missförstått innehållet i Artikel 6? Den 6 NATO stadgan handlar om att det kollektiva försvarsundsättningen inte gäller nere i Franska Guyana och övriga Amerikanska Stater o Territorium som ligger söder om Kräftans Vändkrets. Hawaii, Guam, Samoa osv osv. Artikel 5 är bindande o skulle ett NATO land bli attackerat så vet både du o jag att det landet som attackerar ett NATO land militärt kommer få känna helvetets eldar i sina städer. Prutten Putler med hans zombisar omkring sig vet detta med. Det har ALDRIG varit en militär attack på ett NATO land. Terroristattacker har skett, absolut men ingen nation har öppet deklarerat militära intentioner mot ett NATO land o kommer så heller aldrig göra det.

Sveriges fega alliansfrihet är något som upphörde när Tage Erlander vart Statsminister. Muntligt så var vi alliansfria men det finns handskrivna dokument om att skulle Sovjet attackera oss så skulle USA med dess allierade ta över kontrollen över Sverige med ett godkännande av Sveriges Riksdag. Full tillgång till hamnar, flygplatser, järnvägsbanor o övrig statsbärande infrastruktur.

Idioter som mig som tror att Putler är fullt kapabel till att attackera Svenskt territorium o finskt territorium. Idioter som mig som ser en militär uppbyggnad runt St petersburg o kaliningrad. Först trodde jag att du var ett rysstroll sen ett allmämst vänstertroll men det med är fel av mig. Du är inget troll. Vi tycker olika. Det är självaste Reinfeldt som jag skriver till ser jag nu då du är positiv till NATO för andra nationer men inte din egen. Du vet Reinfledt som sa att försvaret var ett särintresse. Försvaret som skulle stå vid fronten om det börjar hetta till på riktigt.

Faktumet är att Försvaret av Sverige som land o dess befolkning är inget vi kan stå ensamt o klara av tyvärr. NATO är den försäkringen. Men som sagt så är vi ju alla idioter i dina ögon, med glädje skulle jag vilja säga då. Jag älskar mitt land, Jag älskar mina grannländer med o med 31 suveräna nationer som backar upp oss så är vi med i en demokratisk västlig allians där Ryssen är motpolen. kanske du vill ha nya rysshärjningar längs vår kustremsa. O en sista sak är inte din förebild bakom kremls murar den största idioten då, du vet han som är den som har gjort mest för NATOS uppbyggnad o expansiva utveckling? När två alliansfria länder i århundranden släpper fegheten o uppträder sig som en solidarisk nation redo att bidra. Allt detta kan du tacka den riktiga idioten för. MVH ""Idioten light""
Senast redigerad av tom-tom-85 2022-08-20 kl. 18:27.
Citera
2022-08-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Turkiet varnar Sverige och Finland igen, ingen terroristmisstänkt har lämnats ut till Turkiet än.

Turkey issues warning to NATO candidates
Sweden and Finland will not become NATO members if they continue to ignore Ankara’s extradition demands, Turkish Justice Minister Bekir Bozdag has said.

“Until now, none of the persons accused of terrorism, whose extradition from Sweden and Finland was requested by Turkey, have been returned,” Bozdag told reporters on Saturday.
https://rt.com/news/561218-turkey-no...ion-terrorism/
Deras justitieminister Bekir Bozdag har själv kurdisk ursprung.
Citera
2022-08-20, 18:48
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-tom-85
Det verkar som att du med dina gelikar har nyss vaknat upp från idet. Att ryssen är en liten björnunge som bara småbusar med sina grannar. Känns kanske som att skriva inför döva öron men men here we go. Varför sökte vi NATO medlemskapet?????? Finland är svaret. Vår gemensamma historia att alltid ställa upp i solidaritet för varandra i vått o torrt är inristat i sten för Guds skull. Ska vi stå helt naket här uppe i Norra Europa med ändan bar för att bli rövkn....de av Prutten rövtroll. Ska vi inte vara en del av klubben, gemenskapen av att utforma o utveckla vårt lands försvar o Nordens försvar tillsmammans med våra bröder o systrar i våra grannländer. Med NATO så kommer det en spetskompetens infinna sig då vi är allierade o därmed kan bygga ut vårat försvar på ett sätt med allierades ögon om vad som är bäst för oss.

På din första fråga så är det känt att ryssarna har haft o har ett öga på Gotland sedan länge. Den som kontrollerar Gotland i ett krig i Nord Europa kontrollerar hela innanhavet av Östersjön. Det finns tendenser mot att sabotage har planerats mot svenska intressen utfört av Ryssland.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/var...-i-naromradet/

https://www.nyteknik.se/samhalle/ana...verige-7033122

https://www.dn.se/sverige/ryska-medi...ar-pa-gotland/

Kom inte med Libyen som någon sketen ursäkt. Som att varken du eller jag bryr oss om Libyen o terroristen gadaffi. Det var FN sanktionerat o Ryssland godkände detta med ska du komma ihåg.

2018 var en annan värld. Vi pratar 4 år nästan 5 år bak i tiden. Mycket skit har hänt tack vare Putler o facistryzzlands härjningar o övergrepp på östeuropa. Då borde ju de 6 partier som sitter i riksdagen ha tappat röster i detta val som kommer om knappt 3 veckor? Faktum är att så har ju inte skett. Dessa 6 partier av 8 som röstade för NATO medlemskap har drygt 90% av den svenska väljarkåren, vi pratar om 7.5 miljoner röstberättigade. Du kan ju alltid rösta på flumvänstern eller miljötalibanerna men det gör ingen skillnad.

När kriget är 70 mil från Sveriges gränser o det är då startat av den stora facistsatan i öst så börjar folket vakna både här hemma o i Finland. Putler har inga hämningar han bryr sig inte att skicka ryska pojkar rätt in i den helvetiska fronten i Ukraina. Den ryska militären är en militär som saknar helt hederskodex, som inte följer krigets lagar o dessutom inte följer Genevekonventionen. De torterar krigsfångar, dessertörer o avrättar sina egna till o med nör de som inte vill kriga vid frontlinjen. Hur tror du att dessa "soldater" hade betett sig mot oss mot dig o mig om de landsteg Gotland? Du kanske hade runkat av upphetsning medans jag hade gjort all i min makt av att försvara Moder Svea.
Jag frågar återigen varför Ryssland skulle attackera Sverige. Du nämner Finland. Ok, så var är hotet mot Finland? Vad för intresse har Ryssland i att annektera Finland? Som jag sa så kan jag förstå baltländerna och ex-sovjetstaterna i östeuropa. Men att få det att låta som att Ryssland är intresserade av att ta över varenda jävla land är bara så jävla korkat. Du negligerar också vikten av alliansfriheten och vad det innebär för Sveriges oberoende samt hur viktig den varit för att minska spänningarna i vårt närområde. Faktum är att vi inte ens behöver något nämnvärt försvar i dagens läge. Därför behöver vi inte NATO heller. Konflikten i Ukraina är så pass komplex att den inte går ut på att Putin bara vaknade och kände sig för att invadera Ukraina.

Så komiskt att du länkar till judemedia. De där med att försvara ryska ättlingar är knappast något som ryssarna menade på allvar. Samma sak när man i stats-tv färgade Gotland rött, med uppenbar satir som sedan västmedia spann vidare på. Så nej, Ryssland har inget intresse att ockupera Gotland. Hade man haft det så hade man gjort det för länge sedan. Inte heller har man ett intresse att kontrollera hela östersjön nödvändigtvis då man inte direkt skulle vinna något utav det. Rysslands intresse i detta läge är att försvara sitt territorium. Om NATO flyttar infrastruktur och trupper till öst så kommer Ryssland svara med motsvarande infrastruktur i Kaliningrad och Murmansk. Inte ta över något jävla Gotland.

Ryssland godkände inte det. Man ställde sig neutrala och man hade skäl till att inte rösta rött. Egentligen kritiserade Ryssland det. Oavsett om det var FN sanktionerat eller ej så var det likväl under NATO-befäl som resulterat i att Libyen idag är destabiliserat där det förs proxykrig. Det problemet fanns inte under Gadaffi även om han var en skitstövel. Människorna levde där i fred och harmoni under honom, åtminstone.

Så varför folkomröstade man inte om saken istället för att ta beslut bakom folks ryggar om man nu är så säker på att man har folkets stöd i saken? Varför kunde man inte låta folket och de olika sidorna ta en längre debatt om fördelarna och nackdelarna så folket blev mer insatta i saken istället för att folk ska låta sig doseras av massmedias skräckpropaganda och ensidiga vinkling av ett NATO-medlemskap? Att folk även i detta val kommer rösta SD och S är inte ett bevis på att folk gillar NATO. Folk röstar på dom partierna för att det inte finns något annat alternativ och att man värdesätter andra frågor högre. Idiot.

Du tjatar fortfarande om Gotland. Återigen, Ryssland har inget intresse av Gotland eller Sverige. Att Putin invaderar Ukraina beror inte på att han bara vill ta över länder bara sådär. Hade Ukraina och CIA inte avsatt Janukovitj och hade folk senare röstat fram en västvänlig president i Ukraina samtidigt som Ukraina inte provocerade med NATO-medlemskap så hade inte Ryssland anfallit. Sverige ansökte om NATO-medlemskap utan att Putin brydde sig ett skit, just för att han aldrig brytt sig om Sverige. Vi alla minns när ni kom med skräckpropaganda att Putin vill ta över Sverige och att han kommer anfalla Sverige om vi ansöker om NATO. Bara det visade sig vara en jävla lögn. Om Putin bryr sig så mycket om Sverige, varför reagerar inte Putin över att Sverige ansökt om NATO?

När har jag pratat om artikel 6 din lilla kuksugare? Artikel 5 är fortfarande endast en bluff. Läs andra paragrafen så ser du att ett land inte är bindande till att bistå aktivt militärt på plats. Var det därför Tyskland och EU sket på sig när Ryssland hotade med att attackera södra Litauen när EU satte stopp för godstransporter från Kaliningrad genom Litauen? Varför förlitade man inte sig på artikel 5 då? Jag kan som sagt förstå ett medlemskap i NATO för baltländerna och forna sovjetstaterna i östeuropa då det givetvis ger ett psykologiskt skydd för dom. Men Sverige är inte i närheten av ett behov av det. Inte Finland heller.

Svensk alliansfrihet förhindrar inte att USA ska kunna skydda oss vid angrepp om USA vill och Sverige samtidigt tillåter det. På vilket sätt menar du att alliansfriheten sätts ur spel bara för att USA sa sig vara villiga att skydda oss?

Haha återigen jävla tjat om att Ryssland kan tänka sig attackera oss... jag har fortfarande inte fått ett konkret svar på varför han skulle vilja göra det. Hade Putin varit intresserad av Sverige och Finland så hade han redan attackerat oss innan vi ens tänkte tanken på att ansöka om NATO-medlemskap då vi redan hade ett värdlandsavtal. Ukraina blev attackerat för att man bland annat hade i sin grundlag att man skulle ansöka om NATO. Och eftersom Krim de jure är ukrainskt så kommer Krim betraktas som ukrainsk territorium av NATO, något Ryssland är extremt rädda för och därav reagerade hårt. Jag säger inte att ryssarna gör rätt, men att tro att man kan jämföra Ukraina och Sverige är så extremt jävla idiotiskt.

Jaja vi fattar att du älskar Sverige och vill skydda Sverige... du vill bidra till att öka spänningarna i vårt närområde. Kan lova dig, när skiten träffar fläkten så kommer inte artikel 5 betyda ett skit. Därav Rysslands planerade attack mot Litauen som fick EU att skita på sig och låta godstågen gå igen. Sen får vi i Sverige ta första smällen och då får du ta på dig hjälmen och kriga för polacker och turkar.
Citera
2022-08-20, 18:59
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Tänk om man hade varit en fluga på väggen under förhandlingarna med Turkiet:

Sverige stödjer turkiskt högriskprojekt värt miljarder – kopplas till Erdogan och Putin
Svenska staten vill stötta Turkiet i ett strategiskt järnvägsprojekt värt flera miljarder.

Det turkiska byggbolaget kopplas till både Erdogan och kretsen kring Putin och har upprepat anklagats för korruption.

Trots att den ansvariga svenska myndigheten identifierat en rad risker med projektet har Sverige gett grönt ljus, visar DN:s granskning.

Regeringen förnekar samband med Natoförhandlingarna.
Lång artikel:

https://www.dn.se/sverige/sverige-st...gan-och-putin/
https://archive.ph/X2csS

Helt sjukt hur korruptionen bara genomsyrar sosseriet och deras desperation att svika folket till varje pris genom att inte låta oss folkomrösta om saken. De ska bara skynda oss in i kriminella NATO helt utan anledning. Kosta vad det må kosta.
Citera
2022-08-20, 20:25
Medlem
tom-tom-85s avatar
[quote=oresundsbroen|81329908]

Det verkar som att jag kom åt en nerv eller två då du tar till personliga påhopp o därtill blottar dig själv med öppen antisemitism.
Du undanblåser alla mina faktasvar med rena konspirationsteorier. Jag ger dig länkdelningar till FM:s hemsida o dags tidningar o du kallar det jude media. Ja kan du inte läsa svenska dagstidningar inklusive vår försvarsmakts hemsida o dess intressen o vad de oroar för något i sin nära omvärld så är du antingen begravd i din lilla världsbild som speglar din värld istället för realiteten som vi övriga svenskar lever i.

Gotland är i ryssens blickfång o de testar vår förmåga att svara mot deras kränknigar över Gotland så sent som förra månaden. Kaliningrad till Gotland tar i runda slängor sisådär 10 minuter att nå o att de kränker vårat luftrum är vida känt på en årlig basis. FM vill in i NATO. Finland har 140 mil landgräns o när Putler nu har storhetsvansinne o babblar om den största geopolitiska katastrofen med sovjets kollaps o att bli kallad sig för tsar istället för president så ska man inte slå blint öra till. Du kanske tror att varenda statsledning får sin information som övriga medboragre? Genom nyhetskanaler o olika former? Så är inte fallet. De får sina nyheter genom underrättelser, spioneri, inhämtning, spaning, militären, säkerhetspolisen, grannländer osv osv. De vet mer än vad gemene man på gatan vet o kommer någonsin veta. De vet den VERKLIGA hotbilden mot ens land o dess intentioner skurkstater har mot det specifika landet i fråga.

DU säger att NATO är onödigt för oss o Finland men mer nödvändigt för östeuropa. Tänker du likadant när du köper en lägenhet eller hus att varför ha försäkring. jag som är så skötsam o inget glömmer. Det handlar inte om att Sverige utgör något hot mot Ryssland. Just därför kan de kränka våra gränser utan repressalier för de vet att vi inget gör än att fördömer det till någn sketen ryzzdiplomat. Det handlar om att skulle huset börja brinna så tänker du att tur att jag har hemförsäkring som täcker allt.
Likaså ska du tänka om det landet du bor i. Vill du sveriges bästa så är NATO det bästa för Sverige. Om det inte hade vart det så hade vi inte sökt. O NEJ det är ingen konspiration.

"Ryssland vill försvara sitt territorium" MOT VAD. Vem hotar Ryssland militärt. Vem har aktiva militära intentioner mot att föra stridsvagnar in mot moskva? INGEN. Ryssland vill bara försvara sitt territorium. HA Vilket Skitsnack. Du ljuger ju så du tror på dig själv lustlögnare. Ryzzen ockuperar delar av Ukraina Georgien och moldavien så ditt skitsnack av att försvara sitt land är bara lögn. Putin med hans gorillor är den aggresiva parten i Europa idag. De utgör ett direkt hot mot att denna konflikt kan komma att eskalera. Att angripa ett självständigt land, en suverän nation för att det landet önskar att en dag i framtiden bli en del av EU o NATO är inget argument för att starta ett krig o avsätta o avrätta landets ledning. O den dagen om de blir medlemmar ligger 20 år i framtiden. Vad är nästa ett osynligt folkmord i Donbass som tysken sa när de gick in i Polen?

Så du menar att det finns bara 8 partier att välja mellan? Tycker man inte som du är man hjärntvättade, indoktrinerade globalistiska sionister tydligen. Trollmobben på fb är sannerligen sorglig att skriva till. Man måste försvara sig som någon galen fundamentlistisk patriot för att man känner en samhörighet o gemenskap i NATO. Sverige är en del av Västvärlden med ett västerländskt levnadsätt o ett Västerländskt tänkande o hur samhället ska fungera. Ryzzen är motpolen i allt som vi står för. De är öst en mer ruttet statsskick o ett liv i misär tilldelas där.

Rösta om något som är så viktigt som ett lands försvar? HA. Tror du att SÄPO, MUST, FRA, FM, Sveriges Regering / Riksdag skulle blotta landet med en folkomröstning i dessa kärva tider med krig i vårt närområde o dess försök från östliga gangster stater o trollstaters påverkanskampanjer? Du din lille källar tönt är en lekman i en stor värld där du inte besitter i någonting kallad makt. När nationalstaten vill ha in oss i något som kommer hjälpa o skydda oss långt efter att du har lämnat jordelivet så är det kanske bäst att lyssna på de som försvarar vårt lands territorium o dess gränser.

Du kommer fortsätta kunna sitta nere i din mammas källare o trolla vidare även när vi är med i NATO om inte så finns ju alltid sibirien för dig som väntar på dig så får du se hur din personliga yttrandefrihet påverkar ditt tycke o tänk i vardagen. När till o med sossar o självaste SD har svängt o är för NATO då kanske man ska börja lyssna. De har fått information som du o jag aldrig kommer i närheten av.
Senast redigerad av tom-tom-85 2022-08-20 kl. 20:40.
Citera
2022-08-21, 12:53
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-tom-85

tacka den riktiga idioten för. MVH ""Idioten light""
Konspirationsteori? Ska du dra det kortet nu också? Ingen, inte ens försvarsmakten ser det som särskilt troligt att Ryssland har som högsta prioriterade mål eller ens mål överhuvudtaget att ockupera Gotland. Hade Gotland verkligen varit så angeläget så hade Ryssland passat på nu när vi inte är fullvärdiga NATO-medlemmar.

Att ryssen kränker Gotland har knappast att göra med att ryssen till varje pris vill ha Gotland. Kränkningar har andra syften. Grekland och Turkiet kränker så gott som dagligen varandras territorium enbart för att markera, inte för att de nödvändigtvis vill ockupera varandras land. Det är inte så geopolitik fungerar. Och om det nu verkligen är så att den svenska regeringen har underrättelser som tyder på att Ryssland vill attackera och ockupera Sverige/Finland så hade knappast båda länderna ansökt om NATO, för i så fall hade Ryssland attackerat för länge sedan innan och under ansökningstiden. Så varför bryr sig ryssarna föga om att vi är på väg att bli medlemmar i NATO om nu ryssen hävdar rätt över våra länder? Att Putin säger att sovjets fall är en katastrof innebär knappast att han till varje pris vill ta över varenda europeiskt land din dumme fan. Speciellt inte Sverige och Finland som aldrig varit sovjetiskt och där vi totalt saknar kulturella band till Ryssland och ryska minoriteter.

Och där kom det löjliga försäkringskortet... återigen, berätta varför ryssen är intresserade av att ockupera sverige och finland? Du har nu skrivit två långa jävla inlägg utan att komma med en realistisk förklaring till det. Istället hänvisar du till några harmlösa kränkningar. Ryssland har kränkt danskt territorium och danmark är ett NATO-land. Så vad fan är det du vill komma med?

Ja din idiot, givetvis vill Ryssland försvara sitt territorium och ser NATO som ett hot mot ryskt territorium eftersom ryssen anser att Krim och Donbass är ryskt, dom anser till och med att hela ukraina är ryskt. Så ur det perspektivet ser man NATO som ett hot om Ukraina blir ett nato-land då Krim/Donbass direkt skulle hamna under NATO-flagg. Det handlar inte om stridsvagnar in i Moskva din tröga råtta. Samma med Georgien som ville gå med i NATO där ryssen ser det som ett hot mot sydossetien och abschazien. Kan du inte tänka så långt? Att jag säger detta innebär inte att jag försvarar Putin och Ryssland. Däremot framför jag enbart deras perspektiv om vad dom anser är ett hot. Och för dom är NATO ett hot därför att utbrytarstater i de självständiga länderna direkt skulle bli ett NATO-mål om de länderna blev NATO-länder.

Ja, det finns tyvärr bara 8 partier att välja mellan. Jag som är emot NATO kommer ändå rösta SD trots att SD svängde i NATO. För att jag värdesätter andra frågor högre. Så varför inte göra det rättvist och låta folk rösta om NATO i en enkel folkomröstning istället? Du är en idiot som tror att man kan gradera NATO-motståndet baserat på antalet röster som riksdagspartierna fått. Finns massvis med NATO-motståndare i S som fortfarande kommer rösta S.

Vad anser du om Schweiz och Österrike? Är de länderna inte heller västerländska länder bara för att dom inte vill gå med i NATO? Eller Irland för den delen? Måste hela jävla västvärlden vara med i NATO för att anses fullt västerländska? Din korkade lilla amöba. Inse att vissa helt enkelt värdesätter alliansfrihet mer eftersom det finns större fördelar med det för vissa nationer.

Om man ska vara rädd för påverkanskampanjer så kan man lika gärna lägga ner allt som har med val att göra. Det där med påverkanskampanjer är bara en löjlig ursäkt för att globalistsvin som du och dina kompisar ska kunna genomdriva en NATO-anslutning utan att behöva stå till svars för det inför folket.

"De har fått information som du och jag..." yada yada yada... nu ska du skrämma med dessa löjliga underrättelseuppgifter också... återigen, om nu ryssen är ett sådant hot, varför ansökte vi från första början? Att vi ansökte om NATO baserat på underrättelseuppgifterna så är väl det uppenbara svaret att ryssen inte är ett hot eftersom ryssen inte bryr sig ett smack efter det att vi skickade in vår ansökan? Tänk att jag som är i mammas källare vet mer om geopolitik och hur världen fungerar än en sorglig tönt som dig som doserats friskt av massmedia och svalt skräckpropagandan med huller och bång...
Citera
2022-08-21, 13:00
Medlem
Madagascars avatar
När ska Turkarna ta ställning till Svenskt och Finskt medlemskap?
Citera
2022-08-21, 13:42
Medlem
Har svårt att se att Sverige kommer uppfylla kraven eller att Turkiet kommer släppa kraven
Citera
2022-08-21, 14:42
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
När ska Turkarna ta ställning till Svenskt och Finskt medlemskap?

Det görs när Erdogan själv väljer att lägga fram ansökningen till det turkiska parlamentet.

Och när det sker avgör Erdogan själv.

Han väntar fortfarande på att Sverige ska skicka dom där Fetö-terrorister + några kurder.
Citera
2022-08-21, 14:45
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det görs när Erdogan själv väljer att lägga fram ansökningen till det turkiska parlamentet.

Och när det sker avgör Erdogan själv.

Han väntar fortfarande på att Sverige ska skicka dom där Fetö-terrorister + några kurder.
Så det finns ingen tidsplan?

Erdogan kan förhala detta tills han har tvingat Sverige utlämna alla kurder samt byggt en moské i varje gathhörn!?
Citera
2022-08-21, 14:46
Medlem
Madagascars avatar
Fy fan vad vidrigt att vara med i samma försvarsallians som skitlandet Turkiet!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in