Citat:
Ursprungligen postat av
oresundsbroen
1. Varför skulle Ryssland attackera Sverige?
2. Stödjer du NATOs härjning i Libyen som bara skapat ännu mera problem?
3. 2018 röstade majoriteten av folket på partier som vill bevara Sveriges alliansfrihet.
4. Att så många stödjer ett NATO-medlemskap beror på att människor är får och sväljer allt som massmedia skriver och den rädsla de försöker invagga oss.
5. Den där jävla artikel 5 som du vurmar för tvingar inte andra länder att hjälpa ett annat NATO-land militärt vid attack. Läser du andra stycket i samma artikel så kan landet själv bestämma med vilken hjälp de ska erfordra.
NATO är säkerligen behövligt för baltländerna och de andra östeuropeiska före detta sovjetstaterna och fd satellitstaterna. Däremot finns inte ett sånt hot mot Sverige och har aldrig funnits. Därför har alliansfriheten tjänat Sverige väl med en oberoende utrikespolitik men även vårt närområde genom en slags buffertzon. Idioter som du tror att Putin bara vill attackera alla länder och ta över hela världen för att han känner för det.
Det verkar som att du med dina gelikar har nyss vaknat upp från idet. Att ryssen är en liten björnunge som bara småbusar med sina grannar. Känns kanske som att skriva inför döva öron men men here we go. Varför sökte vi NATO medlemskapet?????? Finland är svaret. Vår gemensamma historia att alltid ställa upp i solidaritet för varandra i vått o torrt är inristat i sten för Guds skull. Ska vi stå helt naket här uppe i Norra Europa med ändan bar för att bli rövkn....de av Prutten rövtroll. Ska vi inte vara en del av klubben, gemenskapen av att utforma o utveckla vårt lands försvar o Nordens försvar tillsmammans med våra bröder o systrar i våra grannländer. Med NATO så kommer det en spetskompetens infinna sig då vi är allierade o därmed kan bygga ut vårat försvar på ett sätt med allierades ögon om vad som är bäst för oss.
På din första fråga så är det känt att ryssarna har haft o har ett öga på Gotland sedan länge. Den som kontrollerar Gotland i ett krig i Nord Europa kontrollerar hela innanhavet av Östersjön. Det finns tendenser mot att sabotage har planerats mot svenska intressen utfört av Ryssland.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/var...-i-naromradet/
https://www.nyteknik.se/samhalle/ana...verige-7033122
https://www.dn.se/sverige/ryska-medi...ar-pa-gotland/
Kom inte med Libyen som någon sketen ursäkt. Som att varken du eller jag bryr oss om Libyen o terroristen gadaffi. Det var FN sanktionerat o Ryssland godkände detta med ska du komma ihåg.
2018 var en annan värld. Vi pratar 4 år nästan 5 år bak i tiden. Mycket skit har hänt tack vare Putler o facistryzzlands härjningar o övergrepp på östeuropa. Då borde ju de 6 partier som sitter i riksdagen ha tappat röster i detta val som kommer om knappt 3 veckor? Faktum är att så har ju inte skett. Dessa 6 partier av 8 som röstade för NATO medlemskap har drygt 90% av den svenska väljarkåren, vi pratar om 7.5 miljoner röstberättigade. Du kan ju alltid rösta på flumvänstern eller miljötalibanerna men det gör ingen skillnad.
När kriget är 70 mil från Sveriges gränser o det är då startat av den stora facistsatan i öst så börjar folket vakna både här hemma o i Finland. Putler har inga hämningar han bryr sig inte att skicka ryska pojkar rätt in i den helvetiska fronten i Ukraina. Den ryska militären är en militär som saknar helt hederskodex, som inte följer krigets lagar o dessutom inte följer Genevekonventionen. De torterar krigsfångar, dessertörer o avrättar sina egna till o med nör de som inte vill kriga vid frontlinjen. Hur tror du att dessa "soldater" hade betett sig mot oss mot dig o mig om de landsteg Gotland? Du kanske hade runkat av upphetsning medans jag hade gjort all i min makt av att försvara Moder Svea.
Du babblar om Artikel 6, vet inte om du har dyslexi, ordblindhet eller att du har missförstått innehållet i Artikel 6? Den 6 NATO stadgan handlar om att det kollektiva försvarsundsättningen inte gäller nere i Franska Guyana och övriga Amerikanska Stater o Territorium som ligger söder om Kräftans Vändkrets. Hawaii, Guam, Samoa osv osv. Artikel 5 är bindande o skulle ett NATO land bli attackerat så vet både du o jag att det landet som attackerar ett NATO land militärt kommer få känna helvetets eldar i sina städer. Prutten Putler med hans zombisar omkring sig vet detta med. Det har ALDRIG varit en militär attack på ett NATO land. Terroristattacker har skett, absolut men ingen nation har öppet deklarerat militära intentioner mot ett NATO land o kommer så heller aldrig göra det.
Sveriges fega alliansfrihet är något som upphörde när Tage Erlander vart Statsminister. Muntligt så var vi alliansfria men det finns handskrivna dokument om att skulle Sovjet attackera oss så skulle USA med dess allierade ta över kontrollen över Sverige med ett godkännande av Sveriges Riksdag. Full tillgång till hamnar, flygplatser, järnvägsbanor o övrig statsbärande infrastruktur.
Idioter som mig som tror att Putler är fullt kapabel till att attackera Svenskt territorium o finskt territorium. Idioter som mig som ser en militär uppbyggnad runt St petersburg o kaliningrad. Först trodde jag att du var ett rysstroll sen ett allmämst vänstertroll men det med är fel av mig. Du är inget troll. Vi tycker olika. Det är självaste Reinfeldt som jag skriver till ser jag nu då du är positiv till NATO för andra nationer men inte din egen. Du vet Reinfledt som sa att försvaret var ett särintresse. Försvaret som skulle stå vid fronten om det börjar hetta till på riktigt.
Faktumet är att Försvaret av Sverige som land o dess befolkning är inget vi kan stå ensamt o klara av tyvärr. NATO är den försäkringen. Men som sagt så är vi ju alla idioter i dina ögon, med glädje skulle jag vilja säga då. Jag älskar mitt land, Jag älskar mina grannländer med o med 31 suveräna nationer som backar upp oss så är vi med i en demokratisk västlig allians där Ryssen är motpolen. kanske du vill ha nya rysshärjningar längs vår kustremsa. O en sista sak är inte din förebild bakom kremls murar den största idioten då, du vet han som är den som har gjort mest för NATOS uppbyggnad o expansiva utveckling? När två alliansfria länder i århundranden släpper fegheten o uppträder sig som en solidarisk nation redo att bidra. Allt detta kan du tacka den riktiga idioten för. MVH ""Idioten light""