Citat:
Ursprungligen postat av
oresundsbroen
Jag har aldrig sagt att Sverige och andra västländer är demokratiska till 100 procent. Däremot är de ljusår mer demokratiska än vad Turkiet någonsin är.
Varför är det omöjligt för Turkiet att införa full demokrati, eller åtminstone vara lika demokratiska som Sverige trots sina grannar? Israel som är ännu mera utstött klarar av att vara mer demokratiskt än Turkiet.
Du var för snabb med att svara, visste att jag behövde omformulera min text för att du skulle förstå men får ta det igen.
Turkiets närområden;
Irak, Iran, Syrien, Israel, Libanon, Ukraina, Ryssland, Libyen, Afghanistan, etc.
Sveriges närområden;
Finland, Ryssland, Tyskland, Norge, Danmark, Polen, Litauen, Ukraina, Island, UK, Nederländerna.
Igen så ska jag påpeka det åt dig; Sveriges regering hade lovat att aldrig gå med i NATO så länge de styr. Så fort Ryssen gick in i Kiev så glömdes allt sånt bort och befolkningen fick inte ens rösta om vi ska med i NATO. Varför får vi inte rösta om NATO? Demokrati (?)
Och det här är alltså bara för att Ukraina och Ryssland krigar. Hur hade de sett ut med den fina demokratin ifall Danmark, Finland, Tyskland hamnar i krig? Tror du den hade varit lika stark?
Israel ska jag inte ens gå in på, du visar bara bristande kunskaper om du tror Israel är en stabil demokrati
apartheid staten är demokrati i dina ögon. Enda anledningen till att den staten finns överhuvudtaget är för att väst/USA ska ha en stark spelare i området som ska skydda deras intressen. Lite som House of Saud var en gång i tiden men nu håller de på byta ägare och kanske t.o.m. hamnar i krig mot Iran.