Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-06-17, 19:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Tja! Undrar om någon har något råd här, och kan redogöra för lite för och nackdelar med utbildningarna. Har suttit och övat lite grunder i ca ett halvår i c#, js, html/css men har inte djupdykt i det så att säga.

Utbildningarna är alltså på YH, dvs 2 år.

Fullstack .net : https://chasacademy.se/featured-cont...tvecklare-net/

Fullstack javascript : https://chasacademy.se/featured-cont...re-javascript/

Även sökt en ren webbutvecklar-utbildning, där det i princip enbart är javascript med massa ramverk

Min uppfattning är att .net är bra att kunna för att landa jobb på större företag och hålla på i windowsmiljöer, och såklart bra att ha microsoft som kontinuerligt arbetar med språket. Den utbildningen innefattar också frontend med bland annat javascript. Har också fått uppfattning att c# är lite mer vänligt att lära sig?

Fullstack-javascript; skönt att bara ha och göra med ett och samma språk? Verkar vara bättre community och fler källor att lära sig ifrån.

Innan någon säger det, ja man kan lära sig allt online säkert, vill dock gå utbildning. Så svårt att välja! Hjälper kanske om jag säger vad jag vill göra, men det är t.ex att utveckla plattformar som har en hemsida som front och hanterar stora mängder användardata. Gillar också design/ux.. En annan faktor som spelar in är arbetstempo på arbetsplats, dvs om backend och c# har mindre kundkontakt och således mindre stressigt är det också fördelaktigt

Finns säkert inget ”fel” val, men kanske finns ett mer rätt val. Tacksam för tips, och ja jag har ingen aning om vad jag pratar om, därför jag frågar!

Tillägg: Du kan med hjälp av blazor köra C# hela vägen om du vill det.
Citera
2023-05-09, 18:59
  #14
Medlem
Hej!

Undrar om någon har erfarenheter av Oneacademy i linköping?
Upplevelser och tankar kring deras upplägg samt pedagoger och lärare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback