2022-05-17, 09:17
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ska ni skylla på skador hela säsongen?

Tror dom har 10 plus skadade 😅
Senast redigerad av löl 2022-05-17 kl. 09:19.
Citera
2022-05-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl

Var av två byts in, sedan köper vi en halt hund till anfallare och klagar på att han är skadebenägen.
Citera
2022-05-17, 09:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl

För en gångs skull så håller jag med Simon Bank och AB.

Det här var förnedrande, och det är inte mest besvärande för reserverna som faktiskt kom in i MFF:s elva, utan för klubben Malmö FF.

Har man 10 spelare skadade samtidigt, är det något fel i klubben. Äldre spelare blir oftare skadade än yngre. Danne och kommunisten AVGÅ!
Citera
2022-05-17, 10:42
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Elvan MFF ställde upp med är absolut sämre än Mjällbys eller Helsingborgs av en enkel anledning - de är inte matchtränade tillsammans och spelar inte vecka in och vecka ut. Då blir det som det blev mot DIF.

Individuellt spelare för spelare så må MFFs elva vara bättre/lika bra men inte tillsammans som lag. Att påstå någonting annat är bara löjligt.

MFF:s andraline igår var inte dåliga - de var både snabba och bollsäkra. Det som saknades var självförtroendet och en ledare på plan. Förnedrande för Berget och Toivonen att komma in så sent i matchen. Jag tror Milojevic kommer slussa ut de äldre och slussa in de yngre. Ta en skitsäsong för att få det gjort. Det äldre gänget saknar den snabbhet som behövs numera i svensk fotboll. DIF har också problem här.
Senast redigerad av stevenstills 2022-05-17 kl. 10:44.
Citera
2022-05-17, 11:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
MFF:s andraline igår var inte dåliga - de var både snabba och bollsäkra. Det som saknades var självförtroendet och en ledare på plan. Förnedrande för Berget och Toivonen att komma in så sent i matchen. Jag tror Milojevic kommer slussa ut de äldre och slussa in de yngre. Ta en skitsäsong för att få det gjort. Det äldre gänget saknar den snabbhet som behövs numera i svensk fotboll. DIF har också problem här.

Det har varit uppgiften för JDT också men Milos har gjort det öppnare och rakare.
Citera
2022-05-17, 15:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Har du delirium tremens? Vilken svensk målvakt vid 23 års ålder har ens i närheten vart nära att vara i toppsiktet av AS's bästa målvakt vid den åldern?

Nu skrev han dock aldrig ett ord om landslaget. många i denna tråd som verkar behöva lägga ner flaskan.

DIF’s bästa målvakt sitter på bänken det vet både du och jag. Märkligt att man envisas med att spela WZ.
Citera
2022-05-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
DIF’s bästa målvakt sitter på bänken det vet både du och jag. Märkligt att man envisas med att spela WZ.
Inte alls om man har set honom spela i år. Det finns absolut ingen anledning till att peta honom så här långt.
Citera
2022-05-17, 22:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Varför kan jag inte menat det? Som sagt, innan var borta två år från fotbollen.

Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Ingen som inte är drömmande djurgårdare har hävdat att han skulle bli förstis i landslaget.

Citat:
Du måste skämta? Landslaget? Finns ingen utom förvirrade Djurgårdare som vill se honom i landslaget.

Citat:
Har du delirium tremens? Vilken svensk målvakt vid 23 års ålder har ens i närheten vart nära att vara i toppsiktet av AS's bästa målvakt vid den åldern?

Nu skrev han dock aldrig ett ord om landslaget. många i denna tråd som verkar behöva lägga ner flaskan.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Inte alls om man har set honom spela i år. Det finns absolut ingen anledning till att peta honom så här långt.
Håller med och jag vet en bajare (vän till mig) som öser beröm över honom och verkligen är avis på DIF som har sån bra målis. Såg ryssen mot FC Honka och nä jag förstår så väl varför han får nöta bänk. DIF har en supermålis i vardande - Jacob Widell Zetterström - bra som fan redan nu - a great comeback!
Citera
2022-05-17, 22:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Tja, Marko Johansson var bara 22 år när han tog guld med MFF 2020.
Citera
2022-05-18, 00:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tja, Marko Johansson var bara 22 år när han tog guld med MFF 2020.
Nyligen avlidne Ronnie Hellström spelade tidigt i Hammarbys A-lag och han debuterade i fotbollslandslaget redan 1968 som 19-åring. Vann guldbollen 1971.

Här en annan - från Wikipedia >
Den 1 oktober 1990 gjorde Magnus Hedman allsvensk debut mot IFK Göteborg, 17 år och 6 månader gammal som den då näst yngsta allsvenske AIK-debutanten genom tiderna. Han blev svensk mästare 1992 i AIK. Året därefter blev Hedman förstemålvakt i AIK och spelade 26 matcher i Allsvenskan 1993. Hedman gjorde en imponerande vårsäsong 1994 och blev uttagen i Sveriges trupp till VM 1994 i USA
Senast redigerad av kubun 2022-05-18 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in