Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-10-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Jag har en stalker efter mig nu, fr frsta gngen i mitt liv. ven om hon inte har beskt mitt hem vad jag vet, s har hon kommit till min arbetsplats flera gnger, frgat var jag bor och visat mycket intresse fr mig.

Hennes mamma vet om att hon r intresserad av mig och r med p det hela eftersom mamman har uppmuntrat mig till att kontakta henne. S dom pratar nog mycket med varandra och planerar hur dom ska kunna f oss att bli tillsammans. Tror det r ganska vanligt att frldrar och slkt hjlper stalkern p traven.

Problemet r att kvinnan i frga r alldeles fr gammal fr mig. Hon r inte groteskt ful men hon r helt enkelt fr oattraktiv och fr gammal fr mig. Sen r det lite mitt fel ocks eftersom jag ofta r trevlig och ler mycket, s hon mste ha uppfattat det som en invit p ngot stt, och att jag skulle vara intresserad. Hon kan vara smtt autistisk. Jag hade inte tvekat lika mycket om hon var 15 r yngre.

Hon har ringt mig men jag svarade inte, sen har hon skickat sms, att det r viktigt att jag ringer upp henne fr hon vill frga en sak. Jag tror att hon kommer tervnda till min arbetsplats ven om jag inte svarar i telefon. Att hon inte har vgat frga det hon ville frga ver telefon ga mot ga tyder bara p att hon vill kolla om jag r singel eller inte.

Jag tycker det r jobbigt att frklara ver telefon att jag inte vill trffas. Jag tar det hellre ga mot ga. Hon har ftt fel uppfattning om mig, hon tror att jag r en helylle svrmorsdrm, precis som hennes mamma tror.

Jag vet inte varfr men jag knner p mig att hon kommer brja beska mitt hem inom de nrmsta dagarna. Frdelen r att mitt namn str inte p min nuvarande adress s det kan bli svrt fr henne att hitta mig.

Om ngon har ngra tips s fr ni grna komma med dom.

Det hr lter som en fantastisk bullshit historia. Du fr lite plus pong i kanten fr din phittighet.

Men lser man genom raderna av det du skriver. Lter det mer som du r besatt av tanken att denna kvinna och hennes morsas liv kretsar kring dig, och att deras "mission" r att para ihop dig med henne.

Vad fan r du man eller mus? Normala mnniskor hade sagt till p skarpen p en gng. Annars hotat med polisanmlan. Du verkar ju lta beteendet fortg. Om du r en sn "catch" borde du inte vara gift redan eller ngot?

Dessutom vad arbetar du p fr arbetsplats som inte avlgsnar mnniskan. Om det r din arbetsmilj. Och hon str dig.Det r lite fr mycket hl hr. Kul historia, men betvivlar att detta hnt. Och mest r ditt eget nsketnkande.

Jag tror frn man till man, att du r en mycket ensam man. Men detta r inte sttet min vn.
Citera
2024-10-07, 09:24
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Det hr lter som en fantastisk bullshit historia. Du fr lite plus pong i kanten fr din phittighet.

Men lser man genom raderna av det du skriver. Lter det mer som du r besatt av tanken att denna kvinna och hennes morsas liv kretsar kring dig, och att deras "mission" r att para ihop dig med henne.

Vad fan r du man eller mus? Normala mnniskor hade sagt till p skarpen p en gng. Annars hotat med polisanmlan. Du verkar ju lta beteendet fortg. Om du r en sn "catch" borde du inte vara gift redan eller ngot?

Dessutom vad arbetar du p fr arbetsplats som inte avlgsnar mnniskan. Om det r din arbetsmilj. Och hon str dig.Det r lite fr mycket hl hr. Kul historia, men betvivlar att detta hnt. Och mest r ditt eget nsketnkande.

Jag tror frn man till man, att du r en mycket ensam man. Men detta r inte sttet min vn.
Nej det r p riktigt. Jag r ingen supermodell, annars hade det hr varit min vardag. Kvinnan i frga r ldre och mer oattraktiv n mig s drfr sker det hr, sen r hon singel precis som jag, s hon tar tillfllet.

Vill helst inte outa vad jag jobbar med, men det r en offentlig arbetsplats dr alla r vlkomna. Ungefr som p en restaurang eller en fritidsgrd. Vem som helst kan komma och beska en, drfr blir hela situationen mer svrhanterad.

Vad spelar det fr roll om jag r ensam eller inte. r en kvinna besatt av en s r hon det helt enkelt, och det kan nog ta tid fr henne att glmma mig och g vidare. Det r inte s att jag njuter av att hon r head over heels fr mig om du tror det, utan det hade varit bttre om inget av detta skedde.
Citera
2024-11-15, 01:18
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Nej det r p riktigt. Jag r ingen supermodell, annars hade det hr varit min vardag. Kvinnan i frga r ldre och mer oattraktiv n mig s drfr sker det hr, sen r hon singel precis som jag, s hon tar tillfllet.

Vill helst inte outa vad jag jobbar med, men det r en offentlig arbetsplats dr alla r vlkomna. Ungefr som p en restaurang eller en fritidsgrd. Vem som helst kan komma och beska en, drfr blir hela situationen mer svrhanterad.

Vad spelar det fr roll om jag r ensam eller inte. r en kvinna besatt av en s r hon det helt enkelt, och det kan nog ta tid fr henne att glmma mig och g vidare. Det r inte s att jag njuter av att hon r head over heels fr mig om du tror det, utan det hade varit bttre om inget av detta skedde.
Hur har det gtt fr dig vnnen och hur mr du?

Har du lst p lite om vad stalking r eller har du ftt en bttre frstelse av vad det r n?
Citera
2024-11-15, 18:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ett ex som misshandlade mig skriver fortfarande meddelande trots att det nu gtt vldigt mnga r nu. Jag rknar upp och undrar hur lnge de ska ske. De hamnar i mailboxen skrp. Kollar fr skojs skull och dr dimper dem ner 1-2 gg per r och inte mer n det.

Det r vl en sak att f det elektroniskt. Idag damp det ner ett brev med hjrtan och skit p hemma, och naturligtvis hade min krring lagt det p mitt bord som hon brukar gra med min post. Satans jvla horluder till ex.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-11-15 kl. 18:58.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in