2022-05-19, 22:58
Medlem
Som rubriken, bra penslar tvättar jag, men billiga rollers? Blir det miljövinst?
Citera
2022-05-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Som rubriken, bra penslar tvättar jag, men billiga rollers? Blir det miljövinst?

edit: tidsmässigt tjänar jag på slänga dem

edit2: blev vajsing på editeringen..
Citera
2022-05-20, 09:03
Medlem
Beror ju lite på… då jag målade mycket ( hus, jobb med mera ) så kunde jag fastna för olika rollers som jag tyckte var bättre än andra, samt att dessa blev även bättre under tid… under min jobb period så sparade vi rollers i plastpåse då vi dagen efter skulle på jobbet igen, sedan efter att snart all färg idag är vattenbaserad.. så återanvänder vi nästan alla rollers… tvättar helt enkelt ur dessa i vatten… givetvis så måste man ändå byta rollers med tiden då dom tappar sin form om man säger så… Lycka till …
Citera
2022-05-20, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Beror ju lite på… då jag målade mycket ( hus, jobb med mera ) så kunde jag fastna för olika rollers som jag tyckte var bättre än andra, samt att dessa blev även bättre under tid… under min jobb period så sparade vi rollers i plastpåse då vi dagen efter skulle på jobbet igen, sedan efter att snart all färg idag är vattenbaserad.. så återanvänder vi nästan alla rollers… tvättar helt enkelt ur dessa i vatten… givetvis så måste man ändå byta rollers med tiden då dom tappar sin form om man säger så… Lycka till …

(Den kanske hamna lite fel denna tråd, speciellt efter mitt svar på detta)

Kan de bli bättre som med penslar känns det värt några försök ivf, stort tack! Sparar rollers i påse, men tar ju lite tid att rengöra.
Är de dyrare bättre? Om det finns dyrare? Tror fingrängiga(?) är dyrare men om det finns olika klasser?

Jobbigt att måla så jag gör gärna vad som går för att det ska gå lättare.
Citera
2022-05-20, 11:25
Moderator
yz44s avatar
Som sagt så är det enkelt att tvätta ur rullen om man använt vattenburen färg.
Över natten brukar jag använda påse.

Om du vill göra det enkelt för dig ska du testa en elektrisk färgspruta.
Citera
2022-05-20, 15:42
Bannlyst
Jag rullar in roller + handskaft i plastpåsar, på så vis har de inte torkat till nästa bruk. Det är dock inget finmåleri jag håller på med, så exakta kulörer och dylikt skiter jag i.
Citera
2022-05-21, 09:08
Medlem
bogslayers avatar
Haha fyfan vad patetiskt..

För att svara på frågan. Tror det är lika bra att köpa nya, smidigare dessutom.

Sen har det ingen betydelse vad du väljer då global uppvärmning är lite av ett påhitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in