Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-25, 12:11
  #229
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
BO adress samt företagsadress finns på nätet, om man ville döda han kan man inte bara pullup på han hemma eller på jobbet hur enkelt som helst. Istället tog dom honom när han lämna av en kompis efter jobbet? Skumt.
De är ganska många i Fa*aj men varför just Dav*d ?
Citera
2022-05-25, 12:21
  #230
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Om man ville åt BO hade varit enklare stå vid hans port också.

Man kanske visste att BO inte skulle hem efter jobbet. Enligt någon tidigare uppgift i tråden, så var han på väg hem till sina föräldrar efter att han släppt av sin kollega.

Jag tänker också att Varberga är ett ställe där skyttarna hade en god lokal kännedom, vilket förenklar deras flyktvägar.
Citera
2022-05-25, 13:35
  #231
Medlem
Ok ni som motsäger det jag skriver.

Vad får er tro att BO var den tilltänkta måltavla?

Polisen hade fått samtal om mopeden, polisen var i varberga när detta skedde just på grund av mopeden.

Passageraren har en konflikt med de i vivalla.
Citera
2022-05-25, 14:05
  #232
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Ok ni som motsäger det jag skriver.

Vad får er tro att BO var den tilltänkta måltavla?

Polisen hade fått samtal om mopeden, polisen var i varberga när detta skedde just på grund av mopeden.

Passageraren har en konflikt med de i vivalla.

Vem är passageraren eller har jag bara missat namn i trådfan
Citera
2022-05-25, 14:27
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Vem är passageraren eller har jag bara missat namn i trådfan

Kallas för päki
Citera
2022-05-25, 19:21
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Kallas för päki
Smäki
Citera
2022-05-25, 23:40
  #235
Medlem
darkSkyes avatar
Vet vi vem passagerare är?
Citera
2022-05-26, 05:40
  #236
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Ok ni som motsäger det jag skriver.

Vad får er tro att BO var den tilltänkta måltavla?

Polisen hade fått samtal om mopeden, polisen var i varberga när detta skedde just på grund av mopeden.

Passageraren har en konflikt med de i vivalla.

Ä moppe sättet att ta sig fram i enbart varberga då är man antagligen rädd eller dum i huvudet!
En skjutning kan påvisa eventuell flytt till skogen pålastad på en kärra eller dylikt.
Citera
2022-05-26, 06:39
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Ok ni som motsäger det jag skriver.

Vad får er tro att BO var den tilltänkta måltavla?

Polisen hade fått samtal om mopeden, polisen var i varberga när detta skedde just på grund av mopeden.

Passageraren har en konflikt med de i vivalla.

Du motsäger dig själv.

För inte så många inlägg sedan skrev du att det var BO som var det tilltänkta offret och att det berodde på osämja med en anställd!?

Om de var ute efter passageraren, varför åker de ikapp och skjuter mot en bil där enbart föraren sitter kvar (och siktar in sig på förarsidan)?

Ps Själv tror jag inte att detta fall har något med "gängkrig" att göra, isf hade tråden varit betydligt mer välbesökt/längre. Ds
Citera
2022-05-26, 09:24
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du motsäger dig själv.

För inte så många inlägg sedan skrev du att det var BO som var det tilltänkta offret och att det berodde på osämja med en anställd!?

Om de var ute efter passageraren, varför åker de ikapp och skjuter mot en bil där enbart föraren sitter kvar (och siktar in sig på förarsidan)?

Ps Själv tror jag inte att detta fall har något med "gängkrig" att göra, isf hade tråden varit betydligt mer välbesökt/längre. Ds

Det var i början som den teorin cirkulerade. Fick reda i efterhand att det handlade om passageraren.

Gärningsmännen missade den tilltänkta måltavlan på grund av att polisen befann sig på platsen, när polisen kom så åkte mördarna iväg en stund och därutav missen gjordes när måltavlan hoppade ut ur bilen.
Citera
2022-05-26, 09:40
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Det var i början som den teorin cirkulerade. Fick reda i efterhand att det handlade om passageraren.

Gärningsmännen missade den tilltänkta måltavlan på grund av att polisen befann sig på platsen, när polisen kom så åkte mördarna iväg en stund och därutav missen gjordes när måltavlan hoppade ut ur bilen.

Så ytterligare en "teori" du har alltså.
Fick du reda på av GM att det var passageraren som var det tilltänkta offret? Någon annan borde inte veta exakt hur det ligger till med den saken.

Innan GM sköt så borde de se att föraren var ensam i bilen, dessutom var det mot förarsidan som bilen blev pepprad.
Skulle GM tro att nuvarande BO blev avsläppt och att passageraren som blev hemskjutsad bytte plats och tog bilen därifrån?

Du trodde också på en "eskalering" efter vad som hänt med BO... hade han sådana vänner som skulle ta till den metoden?
__________________
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-05-26 kl. 09:43.
Citera
2022-05-26, 09:54
  #240
Medlem
Jag har info men tog 3 dagar att regga konto här. Det är ruttet på två håll egentligen så det finns 2 teorier.

Basel har ovänner från byggbranschen och det har att göra med bygge där dom handlade oschysst för att roffa åt sig projektet vill inte göra rätt för sig och betala den del dom tjäna grovt på det hela som de andra parten har rätt till egentligen för det gått förlorat. Basel har i sin tur en kompanjon Merd*d också i de här bygget så fortsättning följer där. Så det kan mycket väl vara riktat mot Basel här.

David i sin tur hade en riktig ovän Krist*an Orou *=i som också har ett säljbolag Lystera. Dom här agerar i samma bransch så jag gissar på att de har snott varandras kundregister och det blev tjafs. Hursomhelst min källa säger att Krist*an har frågat runt efter någon som känner någon kan kidnappa David och "slå sönder honom". Det kan mycket väl vara så att slå sönder har övergått till ett erbjudande om att peppra sönder med och då var David den som egentligen skulle ryka.

Det här med att någon släpptes av osv är bara skitsnack den personen har inget med det här att göra. Ville dom åt den personen så finns det massa andra sätt för han gömmer sig inte och vistas helt öppet överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in