Citat:
Även om det blir fel ibland att citera ett gammalt inlägg så hade vi redan då priser i bensin, el och mat som började skena samt en boränta som signalerades bli hög. Dra bort ränteavdraget får man i så fall göra över en 15-30 års period med tex 1-2 pe sänkning per år. 2-3 med sammantagna övriga kostnader är inte rimligt. Dessutom, får man inte göra avdrag för räntekostnader så kan man skippa skatt på räntevinster. I annat fall kan man lika gärna göra så att all lön hädanefter oavkortat går till staten och sedan betalar staten ut en medborgarlön, lika låg för alla. Någonting säger mig att majoriteten av de normala skattebetalarna som kan lämna landet också kommer göra det.
Egentligen spelar ingenting av det vi talar om någon större roll. Skickar vi inte tillbaka 2-3 miljoner invandrare av första, andra och tredje generationen så spelar ingenting annat i förlängningen någon roll. Skötsamt, hederligt folk som önskar lugn och ro och kunna bygga en framtid för sina barn och barnbarn kommer emigrera till ett land där sådant är möjligt. Repatrieringen är alltså strecket i sanden. Det finns ett annat scenario också och det är att svenskar börjar organisera sig till en enda stor klan. I första läget för att kunna freda sig och "sin klan" mot packet men i förlängningen för att jaga i fatt och "nedkämpa" landsförrädarna. Jag tror politiker och journalister är livrädda för att ställas till svars i kommande rättegångar. Tex memen Finspång har ju tydligen nått fram till dem. Jag tror däremot att de är panikslagna över blotta tanken på att pöbeln ska jaga ifatt dem. De ser väl Ceaușescu, Saddam och Gaddafi som fullt realistiska skräckexempel, även om det kanske idag känns avlägset. Den som kan historia vet att ett sådant skeende kan komma över en natt. Det kan vara bra för långsiktiga hälsan att ha det i åtanke. I annat fall kan man nog lägga ner sitt pensionssparande redan nu.
Egentligen spelar ingenting av det vi talar om någon större roll. Skickar vi inte tillbaka 2-3 miljoner invandrare av första, andra och tredje generationen så spelar ingenting annat i förlängningen någon roll. Skötsamt, hederligt folk som önskar lugn och ro och kunna bygga en framtid för sina barn och barnbarn kommer emigrera till ett land där sådant är möjligt. Repatrieringen är alltså strecket i sanden. Det finns ett annat scenario också och det är att svenskar börjar organisera sig till en enda stor klan. I första läget för att kunna freda sig och "sin klan" mot packet men i förlängningen för att jaga i fatt och "nedkämpa" landsförrädarna. Jag tror politiker och journalister är livrädda för att ställas till svars i kommande rättegångar. Tex memen Finspång har ju tydligen nått fram till dem. Jag tror däremot att de är panikslagna över blotta tanken på att pöbeln ska jaga ifatt dem. De ser väl Ceaușescu, Saddam och Gaddafi som fullt realistiska skräckexempel, även om det kanske idag känns avlägset. Den som kan historia vet att ett sådant skeende kan komma över en natt. Det kan vara bra för långsiktiga hälsan att ha det i åtanke. I annat fall kan man nog lägga ner sitt pensionssparande redan nu.
Rent medmänskligt förstår jag var du kommer ifrån. Problemet är att vi (landet) befinner oss så långt ifrån ett fungerande tillstånd, mer precis förhållande mellan styrränta och inflation, att det inte går att vänta i 20-30 år att lösa detta. Jämför t.ex. en man i femtioårsåldern som väger strax en bra bit över 200kg, högt blodtryck, usla levervärden, som inte längre förmår att förflytta sig på egen hand utan kräver en specialbyggd rullstol.
I hans fall fungerar det inte att gå ner 1 hg i veckan då han kommer dö långt innan han ens är i närheten av en vettig vikt.
Samma sak gäller Sverige.
Vi måste agera nu!
Tyvärr har vi (läs Ingves) väntat så länge att det krävs drakoniska åtgärder, vilket ofelbart kommer få till följd att många bostadsägare kommer tvingas gå från hus och hem.
Detta är utan tvekan djupt tragiskt.
Ett tungt ansvar faller på fiaskot Ingves, men det hjälper knappast de drabbade då Ingves ekonomi är strålande och han lär inte behöva arbeta en dag till.
Du har helt rätt i att de som kan och har förmågan att lämna Sverige kommer göra detta, vilket gör situationen än mer kritisk för Sverige.
Svenska politiker kommer precis som vanligt att allt för sent inse vad de skulle ha gjort för flera år sedan.
Massinvandringen av obildbara idioter i fullständig avsaknad av impulskontroll är utan jämförelse den värsta katastrof som någonsin har drabbat Sverige. Men det som slutligen kommer fälla Sverige är politikernas oförmåga att agera innan vi befinner oss vid stupets rand.
Denna gång kommer tror jag inte vi kommer klara det…
Jag har sedan länge planerat för min egen utlandsflytt som hela tiden har blivit framflyttad pga åtaganden som jag måste slutföra i Sverige, nu börjar jag dock närma mg slutet