2022-05-29, 11:26
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Vad baserar du den felaktigheten p 🤔
Var ingen medveten passning drfr inget ml.
Ls grna regelboken
Passningen eller bollberringen var medveten. Att det inte blev som han menade r en annan sak. Regeln kan vl inte vara mnad att anvndas s att man blir belnad fr att bollen inte for som man menade.
2022-05-29, 11:33
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Passningen eller bollberringen var medveten. Att det inte blev som han menade r en annan sak. Regeln kan vl inte vara mnad att anvndas s att man blir belnad fr att bollen inte for som man menade.
S du menar att en studs p lret grs medvetet till en motstndare?? Jojo mycket ska man hra i sina dar..
Regelboken r ganska klar, omedveten passning hver inte offside.. r du inte njd s fr du lmna in en motion fr regelndring.
2022-05-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
S du menar att en studs p lret grs medvetet till en motstndare?? Jojo mycket ska man hra i sina dar..
Regelboken r ganska klar, omedveten passning hver inte offside.. r du inte njd s fr du lmna in en motion fr regelndring.
Det var en intressant situation. Jag tror inte jag sett en liknande situation. Jag frstr att VAR-gnget fattar korrekt beslut, men det tog mrkligt lng tid s det fanns skert mycket att diskutera och ta beslut om... Madridspelarens skott blockerades av en Liverpoolspelare och sedan trffades nnu en Liverpoolspelare av bollen innan den gick fram till Madridspelaren. Jag var lite osker hur beslutet skulle bli.
Tycker domaren slppte en del situationer nr det var vl hrt spel. Kommer att tnka p en situation nr Vinicius ska frska passera Arnold och Arnold stter upp handen i ansiktet och stoppar honom och domaren tycker att det r OK...
2022-05-29, 20:31
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det var en intressant situation. Jag tror inte jag sett en liknande situation. Jag frstr att VAR-gnget fattar korrekt beslut, men det tog mrkligt lng tid s det fanns skert mycket att diskutera och ta beslut om... Madridspelarens skott blockerades av en Liverpoolspelare och sedan trffades nnu en Liverpoolspelare av bollen innan den gick fram till Madridspelaren. Jag var lite osker hur beslutet skulle bli.
Tycker domaren slppte en del situationer nr det var vl hrt spel. Kommer att tnka p en situation nr Vinicius ska frska passera Arnold och Arnold stter upp handen i ansiktet och stoppar honom och domaren tycker att det r OK...
Extremt ovanlig men bra att VAR hade koll denna gng, i England r det tveksamt om de hade haft koll
De behvde kolla lge 1 frst sedan denna s frsteligt att det tog tid, bttre det och det blir rtt i s viktig match.
Domaren gr vl det okej sett till 90 min om n ngra missar tex nr Real stter 2 hnder p axlarna i 1:a halvlek men bara fr tillsgelse men finns mnga bttre domare de kunde valt..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in