Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-01, 02:18
Medlem
Cowpokes avatar
Haha lite bisarrt, jag har aldrig stött på detta vad jag kan minnas utan fick alltid äta hos polarna eller stack hem innan för att käka hemma, frågade några polare och var väl en som hade stött på detta fenomen typ 2 gånger. Frågan är varför folk utomlands blir så jävla pissnödiga av det här.
Citera
2022-06-01, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Ca. 100 personer i tråden.

Ja men nu pratar du med mig och jag har inte skrivit något om snålhet.
Citera
2022-06-01, 02:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Beror på hur du räknar. Invandrare snor skattepengar och skickar hem.

Invandrare är generösa inom sin klan, resten skiter de i princip i.
Citera
2022-06-01, 02:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Ja men nu pratar du med mig och jag har inte skrivit något om snålhet.

Det var du som började citera mig, din dumme jävel.
Citera
2022-06-01, 02:37
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Well, hon har ju inte fel. Var med om det själv (jag är Svensk) ett par gånger som barn att man fick vänta i rummet eller så blev man rent utav hemskickad (vilket är det bättre utav de två). Värst var en gång när jag sov över hos en kompis någon gång i 9-11 års åldern och vi hade filmkväll.
Föräldrarna beställde en kebabtallrik till sin son, jag fick ingenting. Allt det här var sent 80/tidigt 90-tal.

Jag är inte uppvuxen så och absolut inte ett beteende som jag fört vidare, tvärtom. Tråkigt om det här har levt vidare, rent utav skämmigt.

Edit: Nu har jag varken kollat upp henne, klickat länkar eller någonting annat. Besvarar bara hennes påståenden om biten med maten och Svenskar och ingenting annat.

Håller helt med dig. En lögn är det ju inte. Jag har upplevt samma sak som liten, men inte på ett negativt sätt. Jag tyckte det var nice att vara ensam i bästa kompisens rum en stund. Kan bara minnas att det hände en gång, men minnena från den dagen är färgglada och levande. Jag satt i hennes säng och reflekterade över livet, på svenskt vis 🙂 "tänk om jag hade varit hon. Tänk om detta hade varit mina saker."

Jag har alltid varit stolt svensk. En av svenskens absolut bästa egenskaper är att vi låter varandra f*cking VARA IFRED. Osocialt? Javisst. Men jag hade känt mig fruktansvärt obekväm om en främling hade bjudit upp mig till salsa eller flamenco på bussen, bara för att fira det faktum att vi satt bredvid varandra...

Kulturer är olika. Svensken är lite sparsam och återhållsam; fina egenskaper om du frågar mig.

Jag gillar också araber. Specifikt muslimer. Älskar den muslimska kulturen! Har blivit inbjuden i främlingars hem, under ganska speciella omständigheter, då jag inkräktade på deras territorium kan man säga. Jag hade verkligen ingenting att göra där. Jag var annorlunda, såg konstig ut (typ punkare). Och jag blev mottagen med öppna armar. Blev bjuden på mat. Blev bjuden på kaffe. Möttes med ett leende varje dag; genuin och överväldigande kärlek som jag inte visste att jag förtjänade. Inte EN person frågade vad jag gjorde där, trots att de hade all anledning att undra... jag blev bara inbjuden i gemenskapen - nästan hyllad för att jag ville vara där, trots att jag var så vit och svensk. Att fira ramadan med helt vanliga muslimer (dvs inte jihadister eller terrorister) är bland det skönaste du kan uppleva. Ett större hjärta finns inte än en helt vanlig muslim i flipflops som bjuder dig på riktigt god mat i all enkelhet, och som öppnar sitt hem för dig utan att ställa frågor. Punkt.

Vi svenskar saknar den gästfriheten, sammanhållningen och gemenskapen. Vi slänger in våra äldre på boende där de blir nerdrogade och ensamma; vi svälter ihjäl dem. Vi hälsar inte ens på dem. Varför? För vi bryr oss inte. Vi saknar något grundläggande; någon slags värme och kärlek. Vi är kalla, men inte onda rakt igenom.

Vi vet också att när vi blir gamla så kommer vi få sitta där ensamma och äta lugnande tabletter istället för mat. Vi kommer långsamt att svälta ihjäl, och ingen kommer att bry sig. Sådan är svensken; ensam, avskuren och olycklig ända in i själen. Det är kallt här i norden, men alla människor behöver värme. Jag är tacksam över att vi har många olika kulturer här, av just den anledningen.

Welcome to Sweden ❤
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2022-06-01 kl. 02:52.
Citera
2022-06-01, 02:44
Medlem
Gusselbys avatar
Ha, ha, min gamla mamma sa nyss att vad bra att de inte tycker att det är bra här, hoppas det sprids så det inte kommer hit fler.

Gillar man det inte här så är man även fri att hitta något bättre ställe. Bye, bye, vi tvingar ingen att stanna.
Citera
2022-06-01, 02:48
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Vem donerar mest till välgörenhet svenskar eller invandrare?

Hehe, så psykopatiskt......

"Nej, Liam fick inte vara med och äta middag. Jag swishade 100 kr till Rädda Barnen istället. Han drack ett glas vatten, OK?"

😆😆😆
Citera
2022-06-01, 02:49
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Håller helt med dig. En lögn är det ju inte. Jag har upplevt samma sak som liten, men inte på ett negativt sätt. Jag tyckte det var nice att vara ensam i bästa kompisens rum en stund. Kan bara minnas att det hände en gång, men minnena från den dagen är färgglada och levande. Jag satt i hennes säng och reflekterade över livet, på svenskt vis 🙂 "tänk om jag hade varit hon. Tänk om detta hade varit mina saker."

Jag har alltid varit stolt svensk. En av svenskens absolut bästa egenskaper är att vi låter varandra f*cking VARA IFRED. Osocialt? Javisst. Men jag hade känt mig fruktansvärt obekväm om en främling hade bjudit upp mig till salsa eller flamenco på bussen, bara för att fira det faktum att vi satt bredvid varandra... kulturer är olika. Det är det som är det fina i kråksången. Svensken är lite sparsam och återhållsam; fina egenskaper om du frågar mig.

Jag gillar också araber. Specifikt muslimer. Älskar den arabiska kulturen! Har blivit inbjuden i främlingars hem, under ganska speciella omständigheter, då jag inkräktade på deras territorium kan man säga. Jag hade verkligen ingenting att göra där. Jag var annorlunda, såg konstig ut (typ punkare). Och jag blev mottagen med öppna armar. Blev bjuden på mat. Blev bjuden på kaffe. Möttes med ett leende varje dag. Inte EN person frågade vad jag gjorde där, trots att de hade all anledning att undra... men nej, jag blev bara inbjuden i gemenskapen - nästan hyllad för att jag ville vara där, trots att jag var så vit och svensk. Att fira ramadan med helt vanliga muslimer (dvs inte jihadister eller terrorister) är bland det skönaste du kan uppleva. Ett större hjärta finns inte än en helt vanlig muslimsk familj i flipflops som bjuder dig på riktigt god mat i all enkelhet, och som öppnar sitt hem för dig utan att ställa frågor. Punkt.

Vi svenskar saknar den gästfriheten, sammanhållningen och gemenskapen. Vi slänger in våra äldre på boende där de blir nerdrogade och ensamma; vi svälter ihjäl dem. Vi hälsar inte ens på dem. Varför? För vi bryr oss inte. Vi saknar något grundläggande; någon slags värme och kärlek.vi är kalla, men inte onda rakt igenom.

Vi vet också att när vi blir gamla så kommer vi få sitta där ensamma och äta lugnande tabletter istället för mat. Vi kommer långsamt att svälta ihjäl, och ingen kommer att bry sig. Sådan är svensken; ensam, avskuren och olycklig ända in i själen. Det är kallt här i norden, men alla människor behöver värme. Jag är tacksam över att vi har många olika kulturer här, just av den anledningen.

Welcome to Sweden ❤
Själv är jag paniskt rädd för islamister, och inte överdrivet förtjust i muslimer överlag heller. Litar inte på dem.

Tycker även att det är skönt att inte bli itvingad mat när jag inte vill ha men måste för att inte såra eller förolämpa den som absolut vill bjuda.

/En osocial svensk, snart död
Citera
2022-06-01, 02:49
Medlem
HermannWirtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ha, ha, min gamla mamma sa nyss att vad bra att de inte tycker att det är bra här, hoppas det sprids så det inte kommer hit fler.

Gillar man det inte här så är man även fri att hitta något bättre ställe. Bye, bye, vi tvingar ingen att stanna.
Haha skönt att kärringen snart är död då! Fenomenet är ju något som svenskar klagar på och inte bara invandrare
Citera
2022-06-01, 02:56
Medlem
HermannWirtzs avatar
Citat:
Invandrare är generösa inom sin klan, resten skiter de i princip i.
Talar du av erfarenhet? Kan tänka mig att ingen vill bjuda en svettig illaluktande hillbilly på mat
Citera
2022-06-01, 03:00
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermannWirtz
Haha skönt att kärringen snart är död då! Fenomenet är ju något som svenskar klagar på och inte bara invandrare
Fast nu är det inte så att hon inte bjuder på mat för jämnan utan tvärtom.

Hon menade väl att det är bra att det sprids lögner och skit om oss och inte bara att man får allt och lite till om man flyttar hit och sedan dessutom storfuskar för att tillförskansa sig mer ändå från den dumme svensken.

Tack för att du önskar livet ur min genomsnälla och försynta mamma (som däremot inte gillar folk som klagar när de får allt möjligt som hon aldrig fick - blivit lite bitsk och säger lite vadsomhelst som man ofta gör som gammal och oberoende av vad andra tycker).

Nu önskar jag @HermannWirtz en lagom läskig hädanfärd tillbaka.
Citera
2022-06-01, 03:05
Medlem
HermannWirtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Fast nu är det inte så att hon inte bjuder på mat för jämnan utan tvärtom.

Hon menade väl att det är bra att det sprids lögner och skit om oss och inte bara att man får allt och lite till om man flyttar hit och sedan dessutom storfuskar för att tillförskansa sig mer ändå från den dumme svensken.

Tack för att du önskar livet ur min genomsnälla och försynta mamma (som däremot inte gillar folk som klagar när de får allt möjligt som hon aldrig fick - blivit lite bitsk och säger lite vadsomhelst som man ofta gör som gammal och oberoende av vad andra tycker).

Nu önskar jag @HermannWirtz en lagom läskig hädanfärd tillbaka.
Du får vara bättre på att formulera dig i en hätsk tråd som denna. Är det så att du och din mor har en sund syn på era medmänniskor så ångrar jag mitt ordval. Annars kan det stå kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in