Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 05:25
  #9121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Hon har till 100% avsagt sig stöd och hjälp och LSS . Även om hon behöver denna insats så är det frivilligt och ingen tvångsåtgärd .
I Sverige finns inte längre ordet omyndigförklarad längre ...

Sjukersättning har hon för FK har utrett henne och att hon inte kommer kunna ta ett vanligt jobb och försörja sig själv .
Dessa utredningar tar lång tid och alla möjligheter provas först innan man blir beviljad sjukpension.
Säger ju rätt mycket om hur pass nedsatt förmåga hon har egentligen .
Jag jobbar inom vården med psykisk ohälsa och i princip alla jag träffar på är i mer behov av sjukersättning än Bumbi men får avslag, det är därför det är så konstigt hur hon har lyckats få det när det inte verkar finnas tillräckliga skäl till att bli beviljad. Man måste förstå att ett "normalt förekommande arbete" inte är samma sak som för oss än det FK räknar det som. För oss är det tex att sitta i kassan på Coop, för FK kan det vara att i princip sitta o stirra in i en vägg, gå på promenad med en pensionär, sortera skruvar sen finns det massor av olika sysselsättningsaktiviteter man kan få betalt för (bli anställd) att utföra som tom en fyraåring skulle klara av och utan krav. Det är den vägen många långtidssjukskrivna tar för att på bästa sätt komma tillbaka i arbetslivet i någon form.
Självklart skulle Bumbi klara av att gå en kortare promenad med en pensionär 3-4 ggr i veckan, det är ju vad hon springer till bankomaten om dan och då är det inget som helst problem.
Det stenhårda regler hos FK men de verkar inte gälla Bumbi, hon borde få göra en arbetsrehabilteringsutredning (6 månader) om det då visar sig att nä hon måste ha sjukersättning på 100% då ska jag vara tyst. Tvivlar starkt på att någon sådan någonsin har gjorts vilket är i princip standard idag.
Citera
Idag, 05:28
  #9122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Ja vad sa hon? Att hon precis skaffat ICA-kort och hoppas kunna aktivera och sen föra över pengarna dit så hon kan handla? Undrar hur det funkar, behöver man bank-id för att aktivera sitt Ica-kort?
Ingen aning har inte ICA-kort men hennes idol Chrippa har ju både Revolut och Ica-banken så hon har väl fått det därifrån 🤣
Citera
Idag, 05:35
  #9123
Medlem
Von.griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Haha har hon sagt att hon tvättar händerna med klorin lol?
Ännu ett tecken att de som skrev här att hon ej tvättar sig efter toabesök är sant då.
Det var väl ett tappert försök att "bevisa" att hon faktiskt tvättar sig ^^
Hade hon sagt tvål kanske någon hade trott henne

Satte ditt inlägg i spoilers förutom det fetade.
Dina inlägg har roat mig i vanliga fall men ser att du egentligen inte är mycket bättre än Bumbi när det kommer till "smutsmänniskor"
Sitta o klanka ner på hennes drogande när du är/var en av smutsen som gör sånt möjligt för såna som henne.

Nu handlar ju denna tråd om Bumbi och inte dig iofs men du kanske skulle fokusera mer på hennes idiotiska beteende än hennes drogberoende

Nu är det lite så här att jag petar på dom punkterna jag vet fäster på dåren och hennes pillerpundande är en känslig punkt för henne..och nice att jag har fått dig att garva med mina inlägg även om det inte var mitt syfte så vem vet kanske är du lika vidrig som mig eftersom det underhöll dig?

Välkommen till klubben vi har hasch och kakor i köket.

Gör jag det möjligt för såna som henne? Så du menar att mitt cannabisbruk är att jämföra med ett låt oss säga benzo/amfetamin/opiat missbruk eller försäljning av dessa substanser?

Du borde nog sätta dig och googla lite och förnya din kunskapsbank angående substanser och dess effekter, det finns numera legit information för allmänheten att ta del av via intranätet, hör och häpna det är även helt gratis.
Man tror inte längre att en holk leder till en spruta i benen. Just saying…

Vafan handlade inte tråden om mig? Lustigt.. kan ju bero på att jag inte är en offentlig person eller kreatör m.m jag som person finner ni nog föga ointressant skulle jag tippa på.

Jag vågar påstå att det är en viss skillnad på mig och dumbi, jag är livsnjutare - hon är efterbliven.
Med det sagt så glädjer det mig att jag trampar på fler och fler tår i tråden.

// 😂🐷 den garvande grisen.
Citera
Idag, 05:38
  #9124
Medlem
Om Bumbi hade gjort lite efterforskningar så hade hon sett vilka uselt dåliga omdömen Svea Bank har och hon tycker det är konstigt att hon inte får ut pengar dessutom inget bankid så man kan kolla upp vad som pågår. Om hon hade varit ärlig för förvaltaren så hade hon kanske haft mat i helgen och sluppit alla dessa problem. Karma kanske existerar ändå 🤣
Citera
Idag, 05:40
  #9125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Jag jobbar inom vården med psykisk ohälsa och i princip alla jag träffar på är i mer behov av sjukersättning än Bumbi men får avslag, det är därför det är så konstigt hur hon har lyckats få det när det inte verkar finnas tillräckliga skäl till att bli beviljad. Man måste förstå att ett "normalt förekommande arbete" inte är samma sak som för oss än det FK räknar det som. För oss är det tex att sitta i kassan på Coop, för FK kan det vara att i princip sitta o stirra in i en vägg, gå på promenad med en pensionär, sortera skruvar sen finns det massor av olika sysselsättningsaktiviteter man kan få betalt för (bli anställd) att utföra som tom en fyraåring skulle klara av och utan krav. Det är den vägen många långtidssjukskrivna tar för att på bästa sätt komma tillbaka i arbetslivet i någon form.
Självklart skulle Bumbi klara av att gå en kortare promenad med en pensionär 3-4 ggr i veckan, det är ju vad hon springer till bankomaten om dan och då är det inget som helst problem.
Det stenhårda regler hos FK men de verkar inte gälla Bumbi, hon borde få göra en arbetsrehabilteringsutredning (6 månader) om det då visar sig att nä hon måste ha sjukersättning på 100% då ska jag vara tyst. Tvivlar starkt på att någon sådan någonsin har gjorts vilket är i princip standard idag.
Och hur många ggr har hon rest till Hbg den senaste veckan, det är nog få med sjukersättning som skulle orka det.
Citera
Idag, 05:42
  #9126
Medlem
Von.griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Det enda jag har hört är att hon inte kan passa tider men när det gäller att sätta in pengar eller vänta på cashback så är hon väldigt punktlig.
Har också hört att det är för att hon är rädd för att få ont i ryggen igen men det kan man inte bli sjukskriven för (jag är rädd för att bryta benet när jag är i fjällen och åker skidor så bäst att jag sjukskriver mig).
Så jag förstår verkligen inte varför hon inte kan ingå i någon form av enklare daglig verksamhet några timmar i veckan?

Tror det handlar om det nya inkorrekta läkarutlåtandet som hon fick inför omprövningen hon gjorde ihop med Josefin och hennes kontakt på FK.

Hade varit väldigt intressant att veta vad läkarna överdrev och ljög om i sån pass utsträckning så hon fick tillbaka pengarna.

Ifrån bedömningen, helt arbetsför och ”frisk” i sin sjukdomsdiagnos, till att inte kunna göra ett ärligt handtag resten av livet.. är ett jävla spann det där.

Du som jobbar inom vården..
Antar att det är omöjligt i detta landet att ifrågasätta en läkares utlåtande och kräva en opartisk omprövning?
Citera
Idag, 05:46
  #9127
Medlem
Och Bumbi, glöm inte att det är två veckor kvar tills du ska betala tillbaka alla som har lånat dig pengar i år. 32000 om jag ska räkna snällt, du får nog vänta med ditt hår 🤣 Kom ihåg att hålla det här nu för du ljuger ju aldrig, din trovärdighet kommer ryka all världens väg annars och hjälpen ifrån följarna försvinner och du står ENSAM kvar och kan inte göra ett skit!
Citera
Idag, 05:55
  #9128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von.gris
Tror det handlar om det nya inkorrekta läkarutlåtandet som hon fick inför omprövningen hon gjorde ihop med Josefin och hennes kontakt på FK.

Hade varit väldigt intressant att veta vad läkarna överdrev och ljög om i sån pass utsträckning så hon fick tillbaka pengarna.

Ifrån bedömningen, helt arbetsför och ”frisk” i sin sjukdomsdiagnos, till att inte kunna göra ett ärligt handtag resten av livet.. är ett jävla spann det där.

Du som jobbar inom vården..
Antar att det är omöjligt i detta landet att ifrågasätta en läkares utlåtande och kräva en opartisk omprövning?
Vad läkaren skriver är nästan helt oväsentligt då FKs egna läkare gör bedömningen, men visst går det att ompröva det beslutet men 0.0001% av besluten ändras. FK kan begära att få ett till utlåtande ifrån en annan läkare men ofta så är det ju flera utlåtanden som krävs: läkare, psykolog, rehabkoordinator, kurator, fysioterpeut, arbetskonsulent mm. Har aldrig hört om några sådana utlåtanden i Bumbis fall och om sådana hade upprättats nu vad ska det stå? Tex kuratorn: Emelie har ett spelberoende. Man kan inte få sjukersättning pga spelberoende om man inte försöker göra något åt det som tex spelpaus, beroendemöten, utbildningar mm. Är mest insatt i sjukskrivningar men kan en hel del om sjukersättning med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback